Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket HK er å anbefale, hvis du skall OC for første gang, å skall kjøpe deg en C2D E6600 CPU, samtidlig som du skall kjøre SLI.. (Dvs. n680i brikke settet..)

Har lest litt i runt på forumet nå, å kommet til at det står imellom Asus Striker Extreme & EVGA nForce 680i SLI..

(Ot: Også hvilken ram er da å anbefalle, hvis man skall utnytte C2D E6600 til sitt "fulle", på luft kjøling?)

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Vmod hjelper :thumbup: Abit AB9 Pro 500fsb + E6300 Allendale=88% overclock

vmch-1,64v vcore-1,5v vdimm-2,3v

th_3500valid.jpg

:dribble:

Dette har vært tøfft,hvis det er noen fler som har 500+fsb på sin ab9 pro vil jeg gjerne vite hva og hvordan.

Måtte vmodde vmch og vannkjøle nb før abiten begynte å klokke skikkelig,her er det mer å hente,testet kun et par timer i går kveld. Kjørte også Orthos noen min før jeg tok kvelden,teste mer til helga.

EDIT: Link til cpuz i bunn av sig

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Hehe, naa har jeg faatt mitt oppsett, med EVGA nvorde 680i SLI, 2 Gb PC-6400 OCZ minne og to stk POV 8800 GTS :) Jeg benshmarker naa, men pga. stock kjoeler kommer jeg ikke langt paa CPUY tror jeg, men jeg tror den er klokkevillig. den kjoerer paa 333x9 naa (3 Ghz) paa 1.325 volt naa, og er stabil. (skal prOve med prime senere, men idle temp er fra 55-60 grader med CoreTemp, saa er litt varm.

Hittil har jeg faatt 13700 i 3dMark05 med alt paa stock speeds og ett skjermkort. og 8400 i 3Dmark06 med stock speeds og et skjermkort. skal prOve med SLI og overklokking naa..

PS: Jeg har engelst tastatus :p skal fixe det, saa kommer screenshots :)

Lenke til kommentar
Vmod hjelper :thumbup: Abit AB9 Pro 500fsb + E6300 Allendale=88% overclock

vmch-1,64v vcore-1,5v vdimm-2,3v

th_3500valid.jpg

:dribble:

Dette har vært tøfft,hvis det er noen fler som har 500+fsb på sin ab9 pro vil jeg gjerne vite hva og hvordan.

Måtte vmodde vmch og vannkjøle nb før abiten begynte å klokke skikkelig,her er det mer å hente,testet kun et par timer i går kveld. Kjørte også Orthos noen min før jeg tok kvelden,teste mer til helga.

EDIT: Link til cpuz i bunn av sig

7497549[/snapback]

Hehe. Klarer selv 492mhz med P5B på 1,4v(satt i BIOS) mch :) Og alt stock kjøling uten vifter(kun cpu m/fan da)! Det er minnet som stopper meg da..

Har handla 3x20kOhm VR, 1x50kOhm VR og 1x100kOhm VR! Skal montere 226W t.e.c på cpu og vann på NB og muligens SB(veldig varm!). Da blir det mer klokking :)

Lenke til kommentar

Hehe. Klarer selv 492mhz med P5B på 1,4v(satt i BIOS) mch :) Og alt stock kjøling uten vifter(kun cpu m/fan da)! Det er minnet som stopper meg da..

Har handla 3x20kOhm VR, 1x50kOhm VR og 1x100kOhm VR! Skal montere 226W t.e.c på cpu og vann på NB og muligens SB(veldig varm!). Da blir det mer klokking :)

7510476[/snapback]

Lykke til,har vært en skikkelig utfordring det her. Har ikke sett så mange Abit AB9 Pro over 500fsb. Hadde håpa at noen fler skulle poste her.

Men,vannblokka og vmodden gjorde susen.

Bedre kjøling er nøkkern til høy fsb,og volt selvsagt :cool:

Pass på når du skal lodde bare,de loddepunktene er bitte bitte små......

Har nå klart å kjøre superpi på 505fsb-3535mhz og max boot i win før bsod er 510fsb-3570mhz :w00t: .........

Venter på noen minusgrader så skal det tynes litt til .......

Lenke til kommentar
jajaja, dette går jo veien Nassuz :) 92% overklokk på det møkkakortet er slett ikke gæærnt :)

7513444[/snapback]

....hehe,har hørt mye stygt om det kortet,men som gammel amd mann som skulle bytte beite (to the dark side :p ) ville jeg ha en liten utfordring samtidig som jeg ikke hadde peiling på hvilket hk som var hot på C2D.

Mitt forrige Abitkort var Abit Nf7 s v2,0 :love: .......oh man, klokka XP-M så det lukta svidd :!: 2,02vcore+hjemmelagd Rbx=2850Mhz med XP-M 2400.35w :love:

Skulle nok tatt et Asus når jeg ser på ting i dag,men jeg ga meg fa# på at jeg skulle til 500fsb med Abit AB9 Pro,var ikke mange som hadde klart det.

Greit nok tenkte jeg :hmm:

Har JOBBA med det kortet skal jeg si deg,enden på visa blei voltmodding av vmch ettersom det var maxa på 1,45v i bios orginalt. Etter modden har jeg prøvd helt opp til 1,82v lest med multimeter :dribble: ......og det er selvfølgelig med vannkjølt nb.orginalt er det en crap alublokk......

E6300 min har jeg testa på et superpimp/modd P5B DLX i Sub Zero temp (-12`c),klarte 520x7 før tempen butta over 60`c med Tower+12cm Sunon 300cm3/h.

Så du skjønner hvor desperat jeg var etter å klare å kjøre 500+ fsb.

Og nå er det gjort,stanger nå på 512fsb....men skal vente til kulda kommer før jeg tar en siste tortur av Abiten...

Vet kun om en handfull andre som har klart 500+ på denne Abiten,det er jo litt artig.

Men jeg var vel litt heldig fra starten ettersom mitt klarte 463fsb-bench stock ut av esken med bios .15 orginal

Men nå kommer det en E6600,tenkte jeg skulle ha meg nytt hk til den,noen annbefalinger? #1-Klokkevillig er det som gjelder

Har hatt en post på forum abit-usa om hele prosjektet,crazy og morro, les den som vil. Posten heter "500+ fsb on Abit AB9 pro" og ligger i Intel LGA775 Motherboard forumet....you cant miss it :!: Nicket mitt er NORZ,som på XS forum..

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...