Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Hvem sier at n680i sli-kort suger til klokking? slik jeg har forstått (uten førstehånds erfaring) er disse generelt gode klokkere. Det er 590i sli som ikke er så medgjørlig.

7444550[/snapback]

Evga kortet er ikke så bra, mens Asus kortene er mye bedre. Er endel som har hatt Evga kort som stopper på 370 fsb, og det er vel ikke akuratt imponerende. Men kan vel være at Evga sine kort ikke har noe strap funksjon som Asus kortene ser ut til å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
et par spørsmål:  asus p5b vanilla, viser 1,4 volt i bios. mens programmer. cpu-z, speedfan og asus program viser 1,34V hva er rett?

 

er det normalt og loade på 6o-62 grader dual prime @ 3,1? synest det er jævli varmt. spessiellt når jeg sitter på scythe ninja plus som skal våre den beste kjøleren :hmm:

7445132[/snapback]

P5B kortet undervolter mye! Selv har jeg nå satt 1,475v mens cpu-z viser 1,416. Men avlesningen i BIOS viser samme som cpu-z hos meg da.. Men hvilken versjon av cpu-z bruker du? Du kan jo alltids se med et voltmeter!

 

Min cpu er også veldig varm. Med 1,92v(cpu-z) og 3,05GHz primet min på ca. den samme temperaturen. Jeg kjører stock kjøler da..

Lenke til kommentar
et par spørsmål:  asus p5b vanilla, viser 1,4 volt i bios. mens programmer. cpu-z, speedfan og asus program viser 1,34V hva er rett?

 

er det normalt og loade på 6o-62 grader dual prime @ 3,1? synest det er jævli varmt. spessiellt når jeg sitter på scythe ninja plus som skal våre den beste kjøleren :hmm:

7445132[/snapback]

P5B kortet undervolter mye! Selv har jeg nå satt 1,475v mens cpu-z viser 1,416. Men avlesningen i BIOS viser samme som cpu-z hos meg da.. Men hvilken versjon av cpu-z bruker du? Du kan jo alltids se med et voltmeter!

 

Min cpu er også veldig varm. Med 1,92v(cpu-z) og 3,05GHz primet min på ca. den samme temperaturen. Jeg kjører stock kjøler da..

Lenke til kommentar
et par spørsmål:  asus p5b vanilla, viser 1,4 volt i bios. mens programmer. cpu-z, speedfan og asus program viser 1,34V hva er rett?

 

er det normalt og loade på 6o-62 grader dual prime @ 3,1? synest det er jævli varmt. spessiellt når jeg sitter på scythe ninja plus som skal våre den beste kjøleren :hmm:

7445132[/snapback]

P5B kortet undervolter mye! Selv har jeg nå satt 1,475v mens cpu-z viser 1,416. Men avlesningen i BIOS viser samme som cpu-z hos meg da.. Men hvilken versjon av cpu-z bruker du? Du kan jo alltids se med et voltmeter!

 

Min cpu er også veldig varm. Med 1,92v(cpu-z) og 3,05GHz primet min på ca. den samme temperaturen. Jeg kjører stock kjøler da..

Lenke til kommentar
et par spørsmål:   asus p5b vanilla, viser 1,4 volt i bios. mens programmer. cpu-z, speedfan og asus program viser 1,34V hva er rett?

 

er det normalt og loade på 6o-62 grader dual prime @ 3,1? synest det er jævli varmt. spessiellt når jeg sitter på scythe ninja plus som skal våre den beste kjøleren :hmm:

7445132[/snapback]

P5B kortet undervolter mye! Selv har jeg nå satt 1,475v mens cpu-z viser 1,416. Men avlesningen i BIOS viser samme som cpu-z hos meg da.. Men hvilken versjon av cpu-z bruker du? Du kan jo alltids se med et voltmeter!

 

Min cpu er også veldig varm. Med 1,92v(cpu-z) og 3,05GHz primet min på ca. den samme temperaturen. Jeg kjører stock kjøler da..

7446340[/snapback]

Ehh, du har sagt det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Min cpu er også veldig varm. Med 1,92v(cpu-z) og 3,05GHz primet min på ca. den samme temperaturen. Jeg kjører stock kjøler da..

7446340[/snapback]

 

Du bommet på det numeriske tastaturet nå antar jeg? :)

Det skulle kanskje være 1.32?

Lenke til kommentar
leifeinar: Nå pleier jeg alltid å planslipe mine blokker/kjølere, men min scythe ninja hadde i overkant grov base. Det kan kanskje være verdt et forsøk å lappe den? :hmm:

7446029[/snapback]

 

 

fjærna den ramma rundt cpu datt noen grader. kjører 3150, akkurat passe klokk. synest ting er litt vel varmt over det...

 

men er det et konkret tall på når temp er krise? sånn offesiellt?

 

 

lasta ned siste cpu-z i følge hjemmesida

Lenke til kommentar
leifeinar: Nå pleier jeg alltid å planslipe mine blokker/kjølere, men min scythe ninja hadde i overkant grov base. Det kan kanskje være verdt et forsøk å lappe den? :hmm:

7446029[/snapback]

 

 

fjærna den ramma rundt cpu datt noen grader. kjører 3150, akkurat passe klokk. synest ting er litt vel varmt over det...

 

men er det et konkret tall på når temp er krise? sånn offesiellt?

 

 

lasta ned siste cpu-z i følge hjemmesida

7446557[/snapback]

 

Jeg ville tro Intel mener tempen er "offisiell krise" når cpuen throttler :)

Lenke til kommentar
Wild Berries: Har du skrudd av EIST?

7444466[/snapback]

 

Nå har jeg skrudd av EIST. Og foreløpig klokking viser 2.72 Ghz. 8*340 Mhz.

 

Volt på CPU`en er 1.31 Volt. (CPU-Z sier 1.113 Volt) Tempen sirkler rundt 40 Grader +/- 2 Grader Celsius. Målt med Abit uGuru programmet. Boinc og Folding Home kjører i bakgrunnen.

 

Spørsmålet er hva med resten ?, tenker på at jeg kjører RAM 1:1 Med FSB`en.

 

Gi litt ekstra Volt på rammen, men ifølge CPU-Z så kjører "rated FSB" på 1360.1 Mhz.

 

Så hvor skal jeg dra mer på ?, gire litt til opp på hva ?

 

Takker for at Dere tar Dere tid til å svare. :thumbup:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...