Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ledig plass i 4Ghz-klubben på luft? :innocent:

 

Fy faen så jeg plagdes for å nå 4005Mhz fra 3995Mhz! Måtte gi den 1,7vcore. :!:

7440139[/snapback]

 

Gratulerer ! Kva kjøler og kva hovedkort ? P5B ?

Måtte ha kald luft eg for å nå 4Ghz :( Og då var han LANGT i frå superpi stabil...

Stabiliteten kan riktignok ha noko med at eg sliter med herpa ram og eit hovedkort med 975X chipset, det er rykter om 1333 strap kommer til Abit AW9D no så kanskje det blir litt futt på det då :p 975X chipset som klarer 500+ fsb hadde jo vert skikkelig good :p

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har en Thermalright XP-120-kjøler som i grunnen ligner litt på frostbitten sin kjøler. Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre?

7441277[/snapback]

 

XP120 er en meget god kjøler..

Du kan søke etter tester på nett.. dvs. mer aktuelle en denne jeg fant/har lest tidligere (da jeg var på jakt etter den beste luftkjøleren).. :)

Har selv XP90-Cu som i den testen jeg linker til viste seg noe bedre enn XP120 (fra 7V). Begge måtte se seg slått av TT BT. Har den (BT) også, og mener selv at den er det klart beste lufkjøler jeg har/har hatt.

Men det finnes noen kjølere som regnes som bedre enn disse igjen. (Og som jeg ikke har testet selv ennå). :)

Lenke til kommentar

her max ut 3.5ghz på luft.p5w dh vil ikke mer enn 392 her unsett volt og temp og det ikke varm heller :(

 

Tror skal bytt mb med Asus P5W64-WS PRO eller det ABIT AW9D-MAX kortet + fyr opp fasen igjen .n680i sli kort virker ikke så bra egenlig mangen jeg har snakket med si det suger på å klokke.

 

Noen tips til hvilken av de 2 så best? alså hovedkorten.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Hei, ikke det at jeg kan skryte på meg noe særlig overklokking, men her inne kan en få hjelp :) Har klokket før, men denne gangen "stopper" det opp.

 

Følgende oppsett : (handlet hos komplett.no. Slikt at artikkelnumer viser, til bruk for andre. Håper jeg.)

 

HK : 324815 ABIT AW9D-MAX, I975X, Socket-775,SATAII,

Silent Otes,2xGbLAN,DDR2,ATX, 2xPCI-Ex16

 

SK : 325487 Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3

,PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD"

 

PSU: 324817 Hiper Strømforsyning 670W Sort, 80mm

Vifte, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin

 

CPU : 322632 Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket

LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

 

RAM : 321028 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

Kjølevifte : 320110 Zalman CNPS9500AT Ultra Quiet CPU

Kjøler, Socket 775

 

Kabinett : 306682 Cooler Master Stacker Kabinett

Sort

 

Så til den virkelige saken, jeg kjører 8*325 Mhz og kommer til 2.6 Ghz, og klokker jeg lenger, så har det skjedd at CPU har klokket seg ned. Faktisk underklokket seg til 2.0 Ghz. Volten på CPU er 1.29 Volt.

 

Tempen på CPU er 39 Grader celsius, med BOINC og Folding Home, kjørende i bakgrunnen.

 

Kabinettet i seg selv gir en fremragende kjøling med en 12cm*12cm vifte fremfor Hardiskene og en 12cm*12cm vifte i bak kant. Gitter fjernet på begge plasser. Type Coolermaster, som fulgte med kabinettet.

 

Så hva gjør jeg feil ?

 

Setter stor pris på tilbakemelding.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
her max ut 3.5ghz på luft.p5w dh vil ikke mer  enn 392 her unsett volt og temp og det ikke varm heller :(

 

Tror skal bytt mb med  Asus P5W64-WS PRO eller det ABIT AW9D-MAX kortet  + fyr opp fasen igjen .n680i sli kort virker ikke så bra egenlig mangen jeg har  snakket med si det suger på å klokke.

 

Noen tips til hvilken av de 2 så best? alså hovedkorten.

7444300[/snapback]

Min erfaring (herfra) er at P5B er det folk er mest fornøyd med OC mulighetene.

 

Og NF680i kortene (hvertfall Asus) er bedre i OC enn 975 og 965 kortene!

Nå er jo EVGA ganske nytt, og BIOSene til EVGA er ikke helt gode. Men Asus har da lang erfaring, og 680i kortene er gode for mer enn det 975 og 965 som nevnt over...

Lenke til kommentar
her max ut 3.5ghz på luft.p5w dh vil ikke mer  enn 392 her unsett volt og temp og det ikke varm heller :(

 

Tror skal bytt mb med  Asus P5W64-WS PRO eller det ABIT AW9D-MAX kortet  + fyr opp fasen igjen .n680i sli kort virker ikke så bra egenlig mangen jeg har  snakket med si det suger på å klokke.

 

Noen tips til hvilken av de 2 så best? alså hovedkorten.

7444300[/snapback]

Hvem sier at n680i sli-kort suger til klokking? slik jeg har forstått (uten førstehånds erfaring) er disse generelt gode klokkere. Det er 590i sli som ikke er så medgjørlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...