Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Vel Abit AW9D-MAX skal klare mer enn 390 !

 

Er jo folk som har klart 470 med bare litt mer volt ..

 

skjønner ikke hva jeg gjør feil ......

 

Edit: Jeg skal for første gang i dag slenge alt ut over skrive pulen koble til vann kjølinga og se hvor langt jeg kommer men før det må dere forklare åssen jeg for en ORB på futuremark.com !

 

Edit2: Skal også prøve med x6 på multi så jeg er sikker på at det ikke er CPU som stopper meg ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klokket litt på min e6300 på gigabyte DS-4 nå, kommer greit opp i 3150mhz med alt av volt på auto. Men nå vil ikke minnet lengere, men git jeg det mere strøm så klarer det opp i 1000mhz. så da må jeg sette alt av volt på manual.

Hvor mye volt burde de forskjellige tingene ha?

 

DIMM Overvoltage control

PCi-E Overvoltage control

(G)MCH Overvoltage control

FBS Overvoltage control

CPU Overvoltage control

 

cpu liker seg på 1.4 volt, og jeg gir minnet så mye jeg kan +0.750. Men hva med det andre? Hvor mye burde jeg sette disse på?

 

Jeg er ute etter 24/7 klokk så har ikke lyst til å sette så extremt mye volt på de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Igen som kan hjelpe meg med åssen jeg for ORB til 3Dmark06 ?

7413389[/snapback]

 

Kjøpe Pro-lisens? :)

Jeg tror Futuremark ser potensialet for litt inntjening når "gud-og-hvermansen-noobs" kjøper Conroe og poster innlegg-på-innlegg i tråder som denne og andre.. og "konkurrerer" i 3DMarks.

En som har råd til to stk 79000GTO.. dyre hk/CPU'er for "Conroe" klarer den lille utgiften der.. :!:

Dersom du er "bitt av basillen" når det gjelder benching.. ja da har du lisens for alle de benchmarkprogs du bruker..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trenger validering til EVGA konkuransen ;)

7413830[/snapback]

 

OK..

:thumbup:

Men er det ikke bare å gå til "Project Manager".. og fjerne det resultatet du evt. har publisert?

Dersom de (FM) ikke har endret noe nå nylig så kan du vel fremdeles poste inntil 5 resultater hvorav kun ett kan publiseres?

Dersom de virkelig har sperret dette for "Basic Edtion" er min mistanke om å ønske å tjene mer penger på sine "benchmarksprog" berettiget. :hmm:

Lenke til kommentar
Joda, klarer fint å stille på multiplier, jeg :hmm:

Om jeg forstod rett: Så lav som mulig multiplier med så høy bus som mulig = bra?

7414090[/snapback]

Hvis du skjekker posten etter så ser du at jeg har forklart det litt nærmere !

 

Så Lav som mulig ja, men om HK stopper så må du opp med multi om CPU går lenger ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...