Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

er det kommet noen stepping som skiller seg ut?

blir og kjøpe et asus pb5 vanila.ser ut til og ha det jeg trenger,( 1 pci-e og fsb 400+)uten og koste for mye.

noen som har et bra ramtips.....? oysfaerg, linka en gang til noen som var i budsjett klassen men fremdeles var med på litt gøy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Conroe, vel?

(2,70ghz nå, btw :))

7343701[/snapback]

Du burde enkelt greie over 3 på luft med den CPUen. Klarer sikkert fint 3,5 med litt mer volt på chipset og CPU. Men det kommer ann på hvor langt minnebrikkene dine går.

7343781[/snapback]

Fett å høre :dribble:

Skal nok se hva jeg får til etter hvert!!

Lenke til kommentar

after.png

Vcore etter droopmod (ghetto-style :blush: )

Hadde før 0,04V droop - etter mod drooper den max 0,005V (2 x TAT, som er grusom).

Max SuperPi1M før mod: 3,8 @vcore 1.50

Max Superpi1M etter mod: 4,0 @ vcore 1.50

Før mod undervoltet HK ca 0,04V - etter mod ca 0,01V.

Dog går Coretemp opp med ca 5 grader - som forventet siden vcore ikke faller.

Alle spenninger er kontrollmålt med DMM.

Lenke til kommentar

Da var mitt system oppe å går.

Kjører nå på 3,2GHz med stock kjøling og spenning på 1,288v(0,04vDrop). Minnet stopper på ca 475mhz med 2,1v og timings på 5.5.5.15. Skal gjøre noen volt mods så får jeg se om minnet vil lengre.

Må bare få handlet en pumpe til vannkjølinga så blir det peltier element også=)

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar

Kjører en e6300 med standard kjøler på et Asus p5w Deluxe og A-data Vitesta ram. Satte fsb opp til 400 ved første klokk (2,8ghz). CPU viste seg og bli 65+ grader ved 100% load. Satte så ned vCore til 1,2, og nå ligger den på >60 ved full load målt med PC probe. Hvor lenge må jeg kjøre stresstest på CPU før jeg kan være sikker på at dette kjører 100% stabilt?

Noen andre som kjører samme hastighet med enda mindre vCore?

Endret av vinsj
Lenke til kommentar
Kjører en e6300 med standard kjøler på et Asus p5w Deluxe og A-data Vitesta ram. Satte fsb opp til 400 ved første klokk (2,8ghz). CPU viste seg og bli 65+ grader ved 100% load. Satte så ned vCore til 1,2, og nå ligger den på >60 ved full load målt med PC probe. Hvor lenge må jeg kjøre stresstest på CPU før jeg kan være sikker på at dette kjører 100% stabilt?

Noen andre som kjører samme hastighet med enda mindre vCore?

7408110[/snapback]

Du kan kjøre orthos i...? ja, det e jo opptil deg. personlig synest eg at det er nok med 5 timers prime95, sjølv om eg aldri har latt maskina stresse så lenge, så det får vere opp til deg....

Lenke til kommentar

Kjører nå på 3,2GHz med stock kjøling og spenning på 1,288v(0,04vDrop). Minnet stopper på ca 475mhz med 2,1v og timings på 5.5.5.15. Skal gjøre noen volt mods så får jeg se om minnet vil lengre.

7365930[/snapback]

Kjører du e6300 med standar kjøler og 1,288 volt @ 3,2 ghz? uuhh?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7365930[/snapback]

Kjører du e6300 med standar kjøler og 1,288 volt @ 3,2 ghz? uuhh?

7408424[/snapback]

Noe usannsynlig ja.. :)

Trolig har han satt "Auto" i Bios for bl.a. VCore, da tipper jeg Bios setter VCore til noe rundt 1.5.

CPU-Z viser bare "tullball" for VCore > ca. 1.45 (typisk 1.288).

Uansett..:

En absolutt godkjent klokk for en E6300.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...