Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

svært få, er ikke vanskelig :thumbup:

7267124[/snapback]

 

 

Min forrige DFI Lanparty hadde fler enn man kunne ønske seg :!:

Ser du har mye av den samme vannkjølinga som meg,Men jeg bruker bare en Pro Core i push/pull med schrud. 2x12cm pabst på Aqua aero viftestyring. Jeg har ingen storm,kun avataren min. Holdt på og kjøpe en av The man himself "Cathar",men det ble for dyrt med porto og moms fra Australia,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cpuen throttler når den blir for varm og til slutt slår seg av.

7267771[/snapback]

 

Han sier det er en gammel pc, den har mest sannsynlig ikke throttling...

 

Det kan vel heller ikke være en gammel HP/Compaq eller hva alle ferdigpcene heter :p

 

EDIT: Selvsagt skal jeg terrorisere :green: . Men det her er en conroe overklokkingstråd

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
du har sikkert sagt det før, men hva kjøler du med 1 pro core?

Jeg syns de er forbanna gode (store også da :!: )

7267259[/snapback]

 

Jeg har den lille pro core Ca.14cmx14cm.

Bruker shrud på toppen og en 12 cm pabst og en 12cm pabst i bunn som du kan se av dette bildet,som forøvrig er til min solgte am2 (dfi infinity)

Skal kjøle 7900GTO kortet også med dette oppsettet,har noen Black Ice raddiser også,2x12 men går alltid tilbake til Procoren min :love:

Kabinettet er LianLI 6277Bpost-42959-1163342804_thumb.jpg

Lenke til kommentar

...og denne "gamle" Swiftechen skal jeg bruke til å kjøle E6300 med,Var kun feste for socket A,men jeg tok mål av 775 hullene og borra hull i ei 10mm plexi.

Vil ikke bruke TDXèn da jeg har en anelse om at kjølinga på de er mer konsentrert til midten av blokka,karnsje bare en følelse jeg har. Denne blokka kjøler mer over hele bunnarealet. Kall meg sær :D

Flowen blir litt mindre generellt i forhold til TDX,men sikkert god nok,gidder ikke diskutere det her da det nok tilhører et annet forum....

post-42959-1163344309_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Flowen blir litt mindre generellt i forhold til TDX,men sikkert god nok,gidder ikke diskutere det her da det nok tilhører et annet forum....

7269355[/snapback]

 

Helt korrekt...

"Vann-fetisjene" har egen forumskategori..

Post "po**oen" deres der... :D

Lenke til kommentar

Ja, som kanskje noen har fått med seg har jeg et GA-965P-S3+ Coarsair twinx DDR2 pc6400 og en E6300.

 

Jeg har nyeste BIOS F6 og har et problem. Jeg har DDR volt på default. Stiller jeg den opp +1 el +2 som burde gå greit? Hvor mye er default btw? Maskinen virker ikke ustabil men rebooter ofte uten grunn, under internett surring og spilleing etc.

 

Jeg kjørte oppsettet på 400 MHz FSB 1:1 en god stund før uten problemer, spilling og alt gikk fint uten tmep problemer.

Da jeg fikk meg en ekstern USB2 disk bestemte jeg meg får å formatere pga no surr på maskinen og kople til disken. Etter den vil den ikke forbi BIOS på 2,8 GHz 400 FSB 1:1, går auto tilbake til 1,83 GHz.

 

Noen tips?

 

mvh Daniel

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min E6600 bulk fra shg, jeg må vel ta av kjøleren for å finne ut hvilken uke den er produsert?

 

men det er noe jeg ikke helt forstår.

 

 

Man stiller inn bus hastigheten på hovedkortet. På mitt aw9d max er dette 266 fra fabrikk.

 

Endring av dette gir klokken på cpuen som et produkt av fsb og multiplier (i mitt tilfelle 266*9==2400).

 

Hva er det som gir hastigheten på minnet? er det FSBx4? eller x2? Har visst ikke skjønt dette med ddr2. og en annen ting, er det dual channel på ddr2?

 

For eksempel, med 333MHz FSB og FSB:DRAM == 1:1 - hva slags minnefrekvens gir dette?

Lenke til kommentar
det er fsb x2...jeg har en E6300 og setter jeg den på 500fsb så kjører pc8000 brikkene mine stock som er 1000mhz.

Så hvis du har 333fsb...333x2 er 666mhz :thumbup:

og det er en dual channel :)

7275230[/snapback]

 

fin fint, så hvordan får jeg 1000 MHz på minnet? for å utdype, kan jeg tyne minnet uten å tyne prossesoren så jævelig? Det er kanskje her fsb:dram-forholdet kommer inn?

 

brikkene er corsair xms2 c6400 c4, som i følge skriftlærde skal klare 4-4-4-12 på ca 1066.

 

edit: og da bør jeg vel i det misnte opp i 2,1V ca?

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

jeg kjører 10:8 nå og har 1050mhz)( 525mhz ) og 420fsb, denne måten har jeg gjort det på siden jeg ikke har kommet lengre med klokkinga.

Når det gjelder volt så må du bare prøve deg frem, med mine brikker kan jeg kjøre under stock volt på 1000mhz.

Vet du hvilken volt de som har klart 4-4-4-12 med dine på 1066mhz?

 

hvis dette ble uforstålig så si i fra :) jeg er ikke alltid like flink til å forklare.

Lenke til kommentar
jeg kjører 10:8 nå og har 1050mhz)( 525mhz ) og 420fsb, denne måten har jeg gjort det på siden jeg ikke har kommet lengre med klokkinga.

Når det gjelder volt så må du bare prøve deg frem, med mine brikker kan jeg kjøre under stock volt på 1000mhz.

Vet du hvilken volt de som har klart 4-4-4-12 med dine på 1066mhz?

 

hvis dette ble uforstålig så si i fra :) jeg er ikke alltid like flink til å forklare.

7275391[/snapback]

 

er 10:8 det samme som 5:4? desverre veit jeg ikke spenninga på 4-4-4-12 ved 1066, kanskje øystein vil svare på dette?

 

for å få opp fsb, med låst MP, må jeg kjøre opp spenningen op mch og vcore?

Lenke til kommentar
lanez-nor Postet i dag, 13:08

  Ja, som kanskje noen har fått med seg har jeg et GA-965P-S3+ Coarsair twinx DDR2 pc6400 og en E6300.

 

Jeg har nyeste BIOS F6 og har et problem. Jeg har DDR volt på default. Stiller jeg den opp +1 el +2 som burde gå greit? Hvor mye er default btw? Maskinen virker ikke ustabil men rebooter ofte uten grunn, under internett surring og spilleing etc.

 

Jeg kjørte oppsettet på 400 MHz FSB 1:1 en god stund før uten problemer, spilling og alt gikk fint uten tmep problemer.

Da jeg fikk meg en ekstern USB2 disk bestemte jeg meg får å formatere pga no surr på maskinen og kople til disken. Etter den vil den ikke forbi BIOS på 2,8 GHz 400 FSB 1:1, går auto tilbake til 1,83 GHz.

 

Default minne spenning er noe rundt 2,00 V ... ialle fall på mitt Ds4 kort ...

vet ikke om det er noen forskjell på S3 og Ds4 ? ...

 

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
lanez-nor Postet i dag, 13:08

  Ja, som kanskje noen har fått med seg har jeg et GA-965P-S3+ Coarsair twinx DDR2 pc6400 og en E6300.

 

Jeg har nyeste BIOS F6 og har et problem. Jeg har DDR volt på default. Stiller jeg den opp +1 el +2 som burde gå greit? Hvor mye er default btw? Maskinen virker ikke ustabil men rebooter ofte uten grunn, under internett surring og spilleing etc.

 

Jeg kjørte oppsettet på 400 MHz FSB 1:1 en god stund før uten problemer, spilling og alt gikk fint uten tmep problemer.

Da jeg fikk meg en ekstern USB2 disk bestemte jeg meg får å formatere pga no surr på maskinen og kople til disken. Etter den vil den ikke forbi BIOS på 2,8 GHz 400 FSB 1:1, går auto tilbake til 1,83 GHz.

 

Default minne spenning er noe rundt 2,00 V ... ialle fall på mitt Ds4 kort ...

vet ikke om det er noen forskjell på S3 og Ds4 ? ...

 

-Djgunnah

7275542[/snapback]

 

Dette har det vært spurt om / svart på en rekke ganger. :)

Default VDimm er 1.8V.

Ved OC er det greit å øke med 0.3 på Gigabyte hk... (noe en god del "Performance sticks" vil ha som "default" for å funke på oppgitte "specs").

 

At det er ustabilt etter å ha montert/koblet til mer hw er ganske så naturlig dersom ikke VCore har blitt justert opp.

S3 hk'et har relativt "dårlig" 4-pins kontakt med dertil hørende VDrops under load, som igjen er avhengig av total-belastning på 12V's railer. Tipper at det bør hjelpe å sette VCore til ca. 1.45 i Bios gitt at det kjøres med lavere ved "Auto".

OBS! "Auto" er ikke det samme som "default" på de aller fleste hk for Core 2 Duo, noe jeg personlig mener er en "feil" fra hk-produsentene.

(Mulig de tar for mye hensyn til "Klokke-noobs" slik at disse kan klare "minimums-kravet" til klokking av Core 2 Duo.. dvs. 400+FSB uten å kunne sin Bios)... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...