Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lest litt på denne testen/anbefalingssiden, og det har kommet ganske klart frem for meg at P5B har fått litt juling til å begynne med, men at med BIOS oppgraderinger har det skjedd ting som ikke har blitt oppdatert.

7243079[/snapback]

P5W DHD mottok også en del juling i begynnelsen, men kortet har kommet seg etterhvert med bios-oppdateringer. Men som det er nevnt tidligere, tester har vist at P5B er mer kurant for E6300/E6400 pga mulighet for høyere FSB.

 

 

Men med de brikke så kan du vel ha temmelig tighte timings også?

 

Gidder du å poste innstillingene dine? Kjekt å se hva andre klarer med de brikkene, så jeg kan vurdere litt sterkere om jeg skal spise nudler en måned eller ei  :hmm:

7243448[/snapback]

Det er ikke fullt så viktig med tighte timings med Intel kontra AMD, høyere hastighet på minnet vil utgjøre større forskjell, og en brukertest på bl.a. XS har vist at det heller ikke er nødvendig med 1:1 på CPU/RAM for å oppnå høy ytelse.

Lenke til kommentar

Neida ikke så mye, 360x9. Skal prøve meg høyere i dag så får vi se :D

 

Oppdatering: Da kjører jeg 367x9@3300mhz. Stabilt med Orthos i snart 2 timer nå. Temp med Intel Thermal Analysis Tool svinger mellom 52 og 55 grader. Mistenker at dette blir 24/7 settingen min.

 

Nå er det tid for å teste hva den er god for :D

Endret av Khayne
Lenke til kommentar
Neida ikke så mye, 360x9. Skal prøve meg høyere i dag så får vi se :D

 

Oppdatering: Da kjører jeg 367x9@3300mhz. Stabilt med Orthos i snart 2 timer nå. Temp med Intel Thermal Analysis Tool svinger mellom 52 og 55 grader. Mistenker at dette blir 24/7 settingen min.

 

Nå er det tid for å teste hva den er god for :D

7251205[/snapback]

Samme som meg, bare at jeg har 3003Mhz og det tipper jeg du og har :p

 

jon-t: Nydlig skulle bare vært sånn at man kunne kjøre på sånne hastigheter 24/7 det hadde vært noe ;)

Lenke til kommentar

Hm,nå har jeg solgt unna alle amdmaskinene (3stk)(-Optyn..not for sale) her og kjøpt C2D (Abit AB9 Pro + E6300) til a begynne med,blir vel et Asus P5W og 6700 etterhvert.

Har vært trofast amdmann i 5 år,og nå føler jeg meg litt "utro" :!:

Men,må man så må man. :D

Skal bli gøy å teste ut C2D,har ennå ikke fått klokka noen,men gleder meg som en liten unge....

Har fått med meg at Abiten kan være litt sær,men skal bli gøy å prøve.

Siste Abiten min var NF7 s v.2.0....likte det kortet og XPMèn min.

 

Så,noen intelfolk som kunne guide meg i riktig retning,linker til E6300 og Abitoverklokking. Har googla litt,men er karnsje noen av dere som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Hm,nå har jeg solgt unna alle amdmaskinene (3stk)(-Optyn..not for sale) her og kjøpt C2D (Abit AB9 Pro + E6300) til a begynne med,blir vel et Asus P5W og 6700 etterhvert.

Har vært trofast amdmann i 5 år,og nå føler jeg meg litt "utro"  :!:

Men,må man så må man. :D

Skal bli gøy å teste ut C2D,har ennå ikke fått klokka noen,men gleder meg som en liten unge....

Har fått med meg at Abiten kan være litt sær,men skal bli gøy å prøve.

Siste Abiten min var NF7 s v.2.0....likte det kortet og XPMèn min.

 

Så,noen intelfolk som kunne guide meg i riktig retning,linker til E6300 og Abitoverklokking. Har googla litt,men er karnsje noen av dere som kan hjelpe.

7266033[/snapback]

 

Har abit AB9 PRO selv med en E6600 og 2 gig med Corsair ValureSelect pc5300 ram

Oppgrader til siste bios, med biosoppgraderingsverktøyet som følger med kortet så er de bare å kjøre igang.

Har ikke opplevd noe sært i de hele tatt.

Er meget godt fornøyd med kortet.

Har foreløpig stoppet på 400 x 9 = 3.6 Ghz med orginal kjøling på CPU.

Til daglig så rusler CPU på 2.7 ghz.

Endret av Vyper
Lenke til kommentar
Hm,nå har jeg solgt unna alle amdmaskinene (3stk)(-Optyn..not for sale) her og kjøpt C2D (Abit AB9 Pro + E6300) til a begynne med,blir vel et Asus P5W og 6700 etterhvert.

Har vært trofast amdmann i 5 år,og nå føler jeg meg litt "utro"  :!:

Men,må man så må man. :D

Skal bli gøy å teste ut C2D,har ennå ikke fått klokka noen,men gleder meg som en liten unge....

Har fått med meg at Abiten kan være litt sær,men skal bli gøy å prøve.

Siste Abiten min var NF7 s v.2.0....likte det kortet og XPMèn min.

 

Så,noen intelfolk som kunne guide meg i riktig retning,linker til E6300 og Abitoverklokking. Har googla litt,men er karnsje noen av dere som kan hjelpe.

7266033[/snapback]

 

Har abit AB9 PRO selv med en E6600 og 2 gig med Corsair ValureSelect pc5300 ram

Oppgrader til siste bios, med biosoppgraderingsverktøyet som følger med kortet så er de bare å kjøre igang.

Har ikke opplevd noe sært i de hele tatt.

Er meget godt fornøyd med kortet.

Har foreløpig stoppet på 400 x 9 = 3.6 Ghz med orginal kjøling på CPU.

Til daglig så rusler CPU på 2.7 ghz.

7266509[/snapback]

 

 

Skal vannkjøle cpu og gpu.

Følge med litt her. Har ikke klokka Intel siden jeg hadde en P42,0A for noen år siden. Er det mange instillinger på minne i bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...