Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har følgd/lest gjennom heile tråden, men hittil har ikkje eg funne ut av hvilket hk som klarar høgast FSB. Er det nokon som meina at den og den hk klarar ganske høg FSB?

 

MVH

Tharshan

7238519[/snapback]

 

Asus' P5B Deluxe samt C1-revisjon av Gigabyte sine DS3-kort.

 

Det er ett umoddet P5B Dlx-kort på XS-forumet som gjør 600MHz...

Lenke til kommentar
ikke til e6300 og e6400

7242123[/snapback]

 

Betyr det at et P5B kort egner seg dårlig for E6600 ?

 

Har selv en E6400 på et P5B deluxe HK. Funker som rakkern kan jeg rapportere om. Stabil klokk på luft 2800 @ 1,175vcore.

 

Eneste som stopper er minnet, PC5400 fra Crucial. Kjører det nå på 700MHZ. Tør ikke dra brikkene lenger, selv om de sikkert tåler mer. Timings er i allefall 4-4-4-12 FSB:DRAM 1:1

Lenke til kommentar
jeg har en e6300 på p5b deluxe selv og det funker fett :D .

Når det gjelder klokking så har det vært 965 chipsett til Allendale og 975 chipsett til Conroe

7242230[/snapback]

 

Det vil si at jeg ikke kan klokke på et 965 kort med en conroe? Trodde forsåvidt at det var en conroe jeg hadde.. Står i allefall Core 2 Duo på esken...

Lenke til kommentar
jojo..du kan klokke med de, men det har vist seg at 965 er best når du har e6300 og e6400...975 på resten oppover....E6300 og E6400 er Allendale med det er core 2 duo...resten av E6XXX er Conroe.

7242265[/snapback]

 

Nå føler jeg meg litt snytt her... Hehe... Har hele tiden trodd jeg hadde en Conroe CPU. Jaja.. Den rusler på 2,8ghz anyway og mer kan den gi om jeg forer den med PC6500 minne... Kjørte opp SiSoft Sandra bare for å teste mot andre CPU'er, og den eneste jeg ikke tok var E6800EE. Men det var kanskje ikke så rart heller. Alt annet ble jo banka nord og ned :D

Lenke til kommentar
jojo..du kan klokke med de, men det har vist seg at 965 er best når du har e6300 og e6400...975 på resten oppover....E6300 og E6400 er Allendale med det er core 2 duo...resten av E6XXX er Conroe.

7242265[/snapback]

 

Dette er et "gammelt" rykte som i alle fall ikke gjelder Asus P5B DLX. Det har jo vist seg å være et av de bedre kortene å klokke med, uansett modell på prosessor.

Lenke til kommentar
tror det er på grunn av cachen at de har forskjellig navn..ellers så er de like.

7242297[/snapback]

 

Ok! Men regner med at en sånn som jeg, som ikke er opptatt av hverken vannkjøling eller ekstrem OC kan fint klare å tvinge en E6600 over 3GHZ merket selv på et P5B deluxe kort. Ser jo at flere har klart dette før. Regner vel ikke med at det blir ustabilt eller noe sånt.

 

Men hva er den egentlig grunnen for at 975 passer bedre til E6600 og oppover? Dette må jo være basert på et eller annet fakta eller resultater fra folk som har testet begge korta med flere CPU'er. Ikke det at jeg tror valget av P5B deluxe var feil, for et så velutstyrt HK har jeg aldri hatt. Er ikke mangel på stabilitet eller funksjoner for å si det sånn... :thumbup:

Lenke til kommentar

Frostbitten:

Det var jo forsåvidt det svaret jeg var ute etter. Så ikke posten din før nå. Men hvor stammer disse ryktene fra?

 

Jeg har lest fra tidligere at eldre BIOS versjoner har hatt problemer med enkelte RAM typer og OC innstillinger. Men det skulle jo ha løst seg, har jo kommet nye bioser på løpende bånd fra Asus siden i sommer :)

 

Kjører selv 804 på P5B deluxe. Meget bra!

Lenke til kommentar
Det er kjernene som heter conroe og allendale. Begge typene er C2D. 975X er "bedre" for Conroe på grunn av høyere ytelse. Grunnen til at Alendale trenger P965 er fordi det er det eneste som klarer høy FSB.

7242996[/snapback]

 

Mente å lese at ytelsen faktisk var høyere med et 965 chipset. Kan tenkes jeg tar feil her altså.

 

Edit:

 

Nå har jeg lest litt på denne testen/anbefalingssiden, og det har kommet ganske klart frem for meg at P5B har fått litt juling til å begynne med, men at med BIOS oppgraderinger har det skjedd ting som ikke har blitt oppdatert.

les her!

 

Så jeg føler at alt jeg nå trenger, er et par Corsair PC8500, så kan jeg knuse i vei med klokking. Faktisk, klokking er langt mer morsommere enn jeg trodde :D I allefall når jeg kan pisse på den gamle AMD maskina mi med så sinnsykt mye mer score i alt jeg foretar meg!!

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...