andylove Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Takk Oysfaerg, de endringene fungerte Instillinger Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor AI Tuning:ManualCPU Frequency:401 DRAM Frequency:802 PCI Express Frequeny:101 PCI Clock Synchronization Mode:33.33MHz Spread Spectrum:Disabled Memory Voltage:2.1v CPU VCore Voltage:1.35v FSB Termination Voltage:Max NB Core:Max SB Core (SATA,PCI E):Auto ICH Chipset Voltage:Auto Modify Ratio Support:Enabled Ratio CMOS Setting:8 C1E Support:Disabled Max CPUID Value Limit:Disabled Vanderpool Technology:Enabled Får ikke Disabled CPU TM Function:Disabled Execute Disable Bit:Enabled PECI:Disabled Memory Remap Feature:Disabled Configure DRAM Timing by SPD:Disabled DRAM CAS# Latency:5 DRAM RAS# to CAS# Delay:5 DRAM RAS# Precharge:5 DRAM RAS# Activate tp Precharge:15 DRAM Write Recovery Time:4 DRAM TRFC:35 DRAM TRRD:10 Rank Write to Read Delay:10 Read to Precharge Delay:10 Write to Precharge Delay:10 Static Read Control:Disabled Initiate Graphic Adapter:PEG/PCI CPU-Z , Intel Thermal Analysis Tool Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå er den OC til 3.2GHz og temperatur idle ligger på 60 grader, 70 grader under 3DMark06. Er dette normalt? 7226544[/snapback] Jeg har forsåvidt samme HK som deg, et P5D deluxe med en E6400 @ 2,8ghz. Her er volt stilt til 1,175 og PC5400 Corsair TwinX2 1024MB @ 4-4-4-12 1:1 700mhz. Volt er 1,9. Jeg tør ikke stille på NB volt da jeg er redd for å "ta" HKet. Mulig jeg er pyse sånt sett, men maskina er dønn stabil. Prøvde meg på FSB 400 men da klokker jeg RAM'en så mye at jeg ikke er villig til å ta sjansen på at det går ok. Funka forsåvidt, og endte på 3,2ghz med en temp på 60 grader idle og nesten 70 grader load. Siden jeg da hadde det meste på auto, så stilte jo HK'et selv om vcore og derfor ble den blodvarm. Nå kjører jeg som sagt på 2,8ghz, synes det holder fint og maskina har en temp på 35-38 idle og 44-46 load. Akseptabelt spør du meg Når det gjelder deg og dine problemer med klokking, så har jeg lest masse av det samme på xtremesys.org og andre fora. Men da meldes det om problemer med Corsair 6400 brikker. Ikke alle, men de fleste. Litt usikker på hvordan de løste dette, men BIOS hadde noe å si. Selv kjører jeg 804 versjonen, og den funker fint for meg Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Våknet opp til iskaldt hus i dag pga litt lite påsatt varme over natten, så hva gjør man da? jo man klokker litt Abit AB9 PRO med E6600 og Corsair valueselect 5300 minne 9x400 fsb, vcore 1.45v, 2.0v på minne = 3.6 Ghz Alt dette fortsatt med stock vifte på cpu. Superpi endte på 14.172 sek. Lenke til kommentar
c2dnisse Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 nais! er nå på 404 fsb 3636 mghz volt settings i bios vcpu 1,525 mci 1,60 ram 2,1 kjører orthos nu.. coretemp 74-77 ! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 c2dnisse: vel og bra, men endre signaturen din - max 4 linjer! Lenke til kommentar
c2dnisse Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 will do.. har forresten leitet mye etter info ang max temp på core.. hva skjer når den blir for varm? når smelter den? smelter den ikke? begynner den å trottle? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Den smelter ikke, den throttler. Det merker du fort. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hva er throttle? Nedklokka min igjen pga varmeutvikling! Var nok ikke i faresonen men syntes kanskje systemet ble vel varm? Personlig så trenger jeg ikke å kjøre 3.2GHz siden jeg benytter ikke maskinen min til stort mer enn hverdagsbruk og lett spilling. Hadde jeg derimot drevet med tunge Adobe-applikasjoner eller CODEC så hadde saker vært noe annet. Kommer muligens til å justere opp til 2.7-8GHz. Da ligger tempen på en mer smidig nivå og får fortsatt litt mer ytelse av systemet. Kanskje jeg skal ønske meg vannkjøling av kona til jul? Kanskje jeg klarer å lure henne og si at Zalman Reserator2 er egentlig en varmeovn Oysfaerg, kan du skjule denne tråden for en viss bruker? :!: Lenke til kommentar
c2dnisse Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 noen som vet ved ca coretemp throttle begynner? Lenke til kommentar
c2dnisse Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hva er throttle? Nedklokka min igjen pga varmeutvikling! Var nok ikke i faresonen men syntes kanskje systemet ble vel varm? Personlig så trenger jeg ikke å kjøre 3.2GHz siden jeg benytter ikke maskinen min til stort mer enn hverdagsbruk og lett spilling. Hadde jeg derimot drevet med tunge Adobe-applikasjoner eller CODEC så hadde saker vært noe annet. Kommer muligens til å justere opp til 2.7-8GHz. Da ligger tempen på en mer smidig nivå og får fortsatt litt mer ytelse av systemet. Kanskje jeg skal ønske meg vannkjøling av kona til jul? Kanskje jeg klarer å lure henne og si at Zalman Reserator2 er egentlig en varmeovn Oysfaerg, kan du skjule denne tråden for en viss bruker? :!: 7228209[/snapback] kjapt forklart så betyr det vel "tomgang" dvs den slutter å behandle data.. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Noen som vet sånn ca hvor langt jeg kan klokke en E6300 med stock kjøler? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Noen som vet sånn ca hvor langt jeg kan klokke en E6300 med stock kjøler? 7228991[/snapback] Nei, det finnes mange variabler som spiller inn, hk, RAM, CPU-stepping o.l. Prøv deg frem, det er den eneste måten! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Var mest med hensyn til temperatur jeg tenkte Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 magnulf: Igjen - Veldig avhengig av hvilken uke din prosessor er produsert, hvor skjev IHSen er og generelt hvor god lufting du har, samt ambient temp o.l. Som sagt - _MANGE_ aspekter som spiller en stor rolle. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Er dette bra?? Ikke verst. Hvilken kjøling bruker du? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Siden jeg da hadde det meste på auto, så stilte jo HK'et selv om vcore og derfor ble den blodvarm. Nå kjører jeg som sagt på 2,8ghz, synes det holder fint og maskina har en temp på 35-38 idle og 44-46 load. Akseptabelt spør du meg 7226948[/snapback] Hva slags instillinger og kjøling har du? OC til 2.8GHz og har idletemp på 55..hvordan har du så lav? På stock ligger den på 40 Har selv en NorthQ 80mm kobbervifte Edit: Åpnet kabinettdøra, fikk litt mer luft rundt kabinettet og åpnet vinduet. Idle datt ned til 40 grader, altså 15 grader forskjell. Det er vilt. Har forøvrig et støydempet kabinett med matter. Bidrar nok med litt ekstra varmeutvikling. Endret 7. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
stalrock Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Verkar som bios + dom mesta software visar fel temperatur ? Det ja litar på mest nu är Intel® Thermal Analysis Tool : http://www.techpowerup.com/downloads/392/mirrors.php Har vattenkylning, [email protected] 1.4 vcore Tesat olika software å alla visar olika temp Mina temps : cpu idle 45 load 58 ( med tex Sensors view så visar det 38 grader på cpu ) gpu: 33 grader Någon som vet om Intel® Thermal Analysis Tool visar ok temps? Endret 7. november 2006 av stalrock Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 I motsettning til andre temperaturmålere. som visstnok skal måle temp svært nær CPU, måler TAT de individe kjernene direkte Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Er dette bra?? Ikke verst. Hvilken kjøling bruker du? 7233834[/snapback] Jeg bruker luftkjøling. Thermaltake Big Typhoon men skifta vifta te ei på 2000RPM. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Nå har jeg klart å få volten ned til 1,2v på 3ghz..dønn stabilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå