Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Takk Oysfaerg, de endringene fungerte :)

Instillinger

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
AI Tuning:Manual

CPU Frequency:401

DRAM Frequency:802

PCI Express Frequeny:101

PCI Clock Synchronization Mode:33.33MHz

Spread Spectrum:Disabled

Memory Voltage:2.1v

CPU VCore Voltage:1.35v

FSB Termination Voltage:Max

NB Core:Max

SB Core (SATA,PCI E):Auto

ICH Chipset Voltage:Auto

Modify Ratio Support:Enabled

Ratio CMOS Setting:8

C1E Support:Disabled

Max CPUID Value Limit:Disabled

Vanderpool Technology:Enabled Får ikke Disabled

CPU TM Function:Disabled

Execute Disable Bit:Enabled

PECI:Disabled

Memory Remap Feature:Disabled

Configure DRAM Timing by SPD:Disabled

DRAM CAS# Latency:5

DRAM RAS# to CAS# Delay:5

DRAM RAS# Precharge:5

DRAM RAS# Activate tp Precharge:15

DRAM Write Recovery Time:4

DRAM TRFC:35

DRAM TRRD:10

Rank Write to Read Delay:10

Read to Precharge Delay:10

Write to Precharge Delay:10

Static Read Control:Disabled

Initiate Graphic Adapter:PEG/PCI

CPU-Z , Intel Thermal Analysis Tool

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-64633-1162771050_thumb.pngpost-64633-1162771044_thumb.pngpost-64633-1162770968_thumb.png

Nå er den OC til 3.2GHz og temperatur idle ligger på 60 grader, 70 grader under 3DMark06. Er dette normalt?

7226544[/snapback]

Jeg har forsåvidt samme HK som deg, et P5D deluxe med en E6400 @ 2,8ghz. Her er volt stilt til 1,175 og PC5400 Corsair TwinX2 1024MB @ 4-4-4-12 1:1 700mhz. Volt er 1,9.

Jeg tør ikke stille på NB volt da jeg er redd for å "ta" HKet. Mulig jeg er pyse sånt sett, men maskina er dønn stabil. Prøvde meg på FSB 400 men da klokker jeg RAM'en så mye at jeg ikke er villig til å ta sjansen på at det går ok. Funka forsåvidt, og endte på 3,2ghz med en temp på 60 grader idle og nesten 70 grader load.

Siden jeg da hadde det meste på auto, så stilte jo HK'et selv om vcore og derfor ble den blodvarm. Nå kjører jeg som sagt på 2,8ghz, synes det holder fint og maskina har en temp på 35-38 idle og 44-46 load. Akseptabelt spør du meg :)

Når det gjelder deg og dine problemer med klokking, så har jeg lest masse av det samme på xtremesys.org og andre fora. Men da meldes det om problemer med Corsair 6400 brikker. Ikke alle, men de fleste. Litt usikker på hvordan de løste dette, men BIOS hadde noe å si. Selv kjører jeg 804 versjonen, og den funker fint for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våknet opp til iskaldt hus i dag pga litt lite påsatt varme over natten, så hva gjør man da? jo man klokker litt :)

Abit AB9 PRO med E6600 og Corsair valueselect 5300 minne

9x400 fsb, vcore 1.45v, 2.0v på minne = 3.6 Ghz

Alt dette fortsatt med stock vifte på cpu.

Superpi endte på 14.172 sek.

Lenke til kommentar

Hva er throttle? Nedklokka min igjen pga varmeutvikling! Var nok ikke i faresonen men syntes kanskje systemet ble vel varm?

Personlig så trenger jeg ikke å kjøre 3.2GHz siden jeg benytter ikke maskinen min til stort mer enn hverdagsbruk og lett spilling. Hadde jeg derimot drevet med tunge Adobe-applikasjoner eller CODEC så hadde saker vært noe annet.

Kommer muligens til å justere opp til 2.7-8GHz. Da ligger tempen på en mer smidig nivå og får fortsatt litt mer ytelse av systemet.

Kanskje jeg skal ønske meg vannkjøling av kona til jul? Kanskje jeg klarer å lure henne og si at Zalman Reserator2 er egentlig en varmeovn :)

Oysfaerg, kan du skjule denne tråden for en viss bruker? :!:

Lenke til kommentar
Hva er throttle? Nedklokka min igjen pga varmeutvikling! Var nok ikke i faresonen men syntes kanskje systemet ble  vel varm?

Personlig så trenger jeg ikke å kjøre 3.2GHz siden jeg benytter ikke maskinen min til stort mer enn hverdagsbruk og lett spilling. Hadde jeg derimot drevet med tunge Adobe-applikasjoner eller CODEC så hadde saker vært noe annet.

Kommer muligens til å justere opp til 2.7-8GHz. Da ligger tempen på en mer smidig nivå og får fortsatt litt mer ytelse av systemet.

Kanskje jeg skal ønske meg vannkjøling av kona til jul? Kanskje jeg klarer å lure henne og si at Zalman Reserator2 er egentlig en varmeovn :)

Oysfaerg, kan du skjule denne tråden for en viss bruker? :!:

7228209[/snapback]

kjapt forklart så betyr det vel "tomgang" dvs den slutter å behandle data..

Lenke til kommentar
Siden jeg da hadde det meste på auto, så stilte jo HK'et selv om vcore og derfor ble den blodvarm. Nå kjører jeg som sagt på 2,8ghz, synes det holder fint og maskina har en temp på 35-38 idle og 44-46 load. Akseptabelt spør du meg :)

7226948[/snapback]

Hva slags instillinger og kjøling har du? OC til 2.8GHz og har idletemp på 55..hvordan har du så lav? På stock ligger den på 40

Har selv en NorthQ 80mm kobbervifte

Edit:

Åpnet kabinettdøra, fikk litt mer luft rundt kabinettet og åpnet vinduet. Idle datt ned til 40 grader, altså 15 grader forskjell. Det er vilt. Har forøvrig et støydempet kabinett med matter. Bidrar nok med litt ekstra varmeutvikling.

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Verkar som bios + dom mesta software visar fel temperatur ?

Det ja litar på mest nu är Intel® Thermal Analysis Tool : http://www.techpowerup.com/downloads/392/mirrors.php

Har vattenkylning, [email protected] 1.4 vcore

Tesat olika software å alla visar olika temp

:hmm:

Mina temps : cpu idle 45 load 58 ( med tex Sensors view så visar det 38 grader på cpu )

gpu: 33 grader

Någon som vet om Intel® Thermal Analysis Tool visar ok temps?

Endret av stalrock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...