Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tilfelle fuktighet så kommer ikke den i kontakt med selve hwn.

7221005[/snapback]

Åja.. hehe, dere er skikkelig hardcore OC. Klokka min E6400 @ 2,7 ghz. Veldig fornøyd med det egentlig. Alt på auto, bare minnet er stilt til 4-4-4-12 @ 1,9v. Kjører også FSB:DRAM på 1:1

Men jeg synes fortsatt CPU er mistenkelig varm. For heatpipene på min Big typhoon er ikke engang lunken. Samme gjelder blokka som ligger på CPU. Den burde i det minste være litt varm... Eller?

Mulig jeg har en skikkelig feit vifte, men det tviler jeg på. Min Zalman 9500LED på AMD maskina ble i allefall lunken av varmen. Så jeg mistenker at jeg ikke har festet Vifta godt nok eller har for lite kjølepasta på.

Tok nemlig av rammen rundt CPU, IHS eller hva den kalles, siden denne var bøyd. La spesielt merke til at stock kjøler hadde blitt brukt bare i kanten. Kjølepastaen avslørte så i allefall.

Lenke til kommentar
Big Typhon er en god en det (brukte den under NM) , men du kan sikkert bruke mindre volt enn stock...prøv det ihvertfall :) Auto liker man ikke :!:

7222120[/snapback]

Vil jeg ikke få problemer om jeg setter ned vcore?

CPU-Z sier den er på 1.384..

Hva burde jeg i såfall sette den til?

Lenke til kommentar
jeg har en e6300 som jeg kjører 420fsb på med 1,28v og den er 9 og 1\2 timer stabil i dual prime. Hva man skal sette v-core må du bare teste deg frem til egentlig, men du kan prøve å sette den på 1,25v i bios bare for å se.

7222176[/snapback]

Det kan jeg... Vil det ha noe å si for varmeutvikling?

Lenke til kommentar
Jeg kjører faktisk min på stock akkurat nå. 1.1500v i bios. CPU-Z viser 1.128v. Undervolt ftw!

7222172[/snapback]

CPUz viser 1,128 uansett. Volten din er sikkert 1,5 ;)

7222606[/snapback]

Nei, jeg har satt den til 1.15 i bios. CPU-Z viser stort sett riktig volt her. Setter jeg 1.4 i bios, så viser CPU-Z ~1.4. ;)

Lenke til kommentar

Mitt hovedkort Gigabyte GA-965P-DQ6 tok jeg idag å testet litt høy FSB klokking for å se hvor høyt det ville gå.

Benchet 3dmark 01-05 og litt dualprime problemfritt på 517mhz FSB 1:1 RAM. Ikke så galt dette vil jeg si..........

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...