Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=134044

 

:hmm:

 

 

"oysfaerg få ut fingern da...  ;) "

7217160[/snapback]

 

Vilket hk brukte du får å opnå 513 FSB?

7218133[/snapback]

 

 

P5B-Dlx, ingen mods,

bare byttet nb kjøling til en Tt- extreme spirit eller hva det nå er den heter.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323817

 

Vannkjølingen består av swift.. apogee + eheim1250 + dual heater core + maze4 gpu blokk som ikke er montert på kortet. alt med 1/2" slanger.

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S: Det er så stor forskjell fra CPU til CPU så det vil aldri kunne gi deg noen real pekepinn uansett.

7217285[/snapback]

 

Normalt er jeg ikke så veldig opptatt av dokumentasjon, men jeg synes det burde være en "god skikk" blant oss overklokkere å dokumentere resultatene.. Følg linkene i mine "scores"(sig) og se hva jeg anser som minstekrav.. :D

 

Apropos VCore:

Hvor kraftig PSU må man ha når man skal over f.eks. 1.5VCore(og "High-end" skjermkort)?

Jeg har en BZERK(MIST "refurbished") 500w som har 2x20w på 12V-railene.

Den ser ut til å ikke klare å gi nok juice til min E6400 + 7900GTO.

Kan gi den opp mot 1.5VCore, men såsnart jeg prøver over 1.515 (samme klokk) svikter det ved boot. (Med X800Pro gikk det greit med 1.55VCOre).

Lenke til kommentar
P5B-Dlx, ingen mods,

bare byttet nb kjøling til en Tt- extreme spirit eller hva det nå er den heter.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323817

 

Vannkjølingen består av swift.. apogee + eheim1250 + dual heater core + maze4 gpu blokk som ikke er montert på kortet. alt med 1/2" slanger.

7218247[/snapback]

Vits i å bytte kjøler? Ser ut til at kortet mitt stopper på ~505 FSB, helt standard.

 

TL1000S, min MIST 500W hadde ingen ploblemer med E6400 på 4GHz (1,53V), 7 disker og 7900GT.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S, min MIST 500W hadde ingen ploblemer med E6400 på 4GHz (1,53V), 7 disker og 7900GT.

7218277[/snapback]

 

Mulig MIST'en er bedre enn BZerk-"klonen"? (Den har samme "specs" dog).

7900GT drar nok mindre strøm enn 7900GTO (7900GT er vel ett av de bedre korta mht. ytelse/watt). Sjekk her.

 

PS og edit:

Og det er vel 12V-railene som er det vesentlige for å "drive" klokkede dual cores + PCI-E skjemkort (også klokket)?

(Hva PSU yter på 5V og 3.3V railer er vel mindre viktig)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med å klokke, eller det funker fint og jeg får gode scores i 3Dmark06 og maskina er stabil.

 

Men så er det dette med timings på minnet og vcore.

 

Oppsettet mitt er:

E6400 "allendale"

Asus P5B deluxe BIOS 804

Corsiar Twinx2 1024 PC5400 @ 4-4-4-12 v/1,9v

 

Jeg har i tillegg til dette en big Typhoon, så jeg er ikke redd for å dra på litt.

 

Har hittils klart 3,2ghz, men da med en temp på over 60 grader idle, så den tanken slo jeg fort fra meg...

 

I dag har jeg satt den til 350*8 = 2800 mhz på vcore 1,475 og minnet på 1400fsb. Minnet fikk da 1,9v, hvilket så ut til å funke.

 

Men er det noen som kan hjelpe meg litt med å få FSB:DRAM 1:1 og i tillegg noen tips til vcore settings og timings? Gjør jeg det riktig?

 

Takk for svar og tips :)

7217723[/snapback]

når han har 3.2Ghz på en 2 kjerne cpu blir det 6,4 Ghz tilsammen da?

Lenke til kommentar
P5B-Dlx, ingen mods,

bare byttet nb kjøling til en Tt- extreme spirit eller hva det nå er den heter.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323817

 

Vannkjølingen består av swift.. apogee + eheim1250 + dual heater core + maze4 gpu blokk som ikke er montert på kortet. alt med 1/2" slanger.

7218247[/snapback]

Vits i å bytte kjøler? Ser ut til at kortet mitt stopper på ~505 FSB, helt standard.

 

TL1000S, min MIST 500W hadde ingen ploblemer med E6400 på 4GHz (1,53V), 7 disker og 7900GT.

7218277[/snapback]

 

 

ingen anelse om hvordan den orginale kjølerern yter... husker bare at p5w-dh kjølerern ble fryktelig varm selv med vifter på.

 

slik så det ut da jeg tok den av...(P5B-Dlx)

1PA200155.jpg

 

1PA200160.jpg

 

 

Vurderer å bytte til vannkjølt nb. Men tiden vil vise...

 

Selv kjører jeg en 520w ocz powerstream og det ser ut til å fungere bra selv med mitt 7900gto kort.

 

Har også en 580w Tagan jeg kan prøve om det blir trøbbel... 500w burde jo holde selv ved klokking.. så fremst det ikke er en "q-tec" psu da...

 

Men gidder ikke gjøre spesielt mye med maskina før jeg har andre minnebrikker. Klarer ikke 1M pi på 3,8 en gang.

Lenke til kommentar
Dette er vel egentlig jeg enkelt kan finne ut ved å se på kortet mitt, men hva gjør du med den andre enden av kjøleren? Er det ikke noe der som må ha kjøling?

7218447[/snapback]

 

 

Stemmer det.. under den "radiatoren" til heatpipen finner du noen mosfets.. men om du ser nærmere på kortet så er det dobbelt så mange mosfets og den andre halvparten har ingen kjøling.

 

jeg har montert noen kjøleribber på alle mosfetsene... om jeg tjener noe på det tviler jeg på...

 

DSC02256.jpg

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Akkurat, ikke noe å bry seg om altså. Forresten, det var så bra bilde at jeg låner det litt jeg.

 

Aspstein, oysfaerg eller noen andre som har kjørt dette kortet med minusgrader. Hva gjør dere med isoleringa for å unngå alt som er rundt sokkel?

7218605[/snapback]

 

Okey for å oppklare litt rundt dette. De spolene eller som er under de sorte firkantene der er helt sykt varme hos meg. Mosfetene rundt hk blir ikke så varme.

 

Jeg har bare isolert mellom dem og inntil sokkelen med armaflex. Slik at jeg klarer å blåse litt kaldluft på toppen av de med en vifte.

 

Men har enda ikke hatt noen problemer. Men med tørris så blir det meste ganske mye kaldere rundt sokkelen. Var med fase disse ble ordentlig varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...