Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Beklager min uvitenhet men hvor finner jeg en guide for å OC min C2D E6400? ..helt fresh i CPU-OC :blush:

 

Maskinvare:


  •  
  • Intel Core 2 Duo E6400 m. NorthQ 120mm kjøler
     
  • OCZ Platinum XTC Dual Channel (PC2-6400 800MHz)
     
  • Asus P5B DLX
     

Har jeg mye å hente på systemet?

7189912[/snapback]

 

pass på å låse pci port til 33,33 mhz og pci-e porten til 100 mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører nå e 6600, OCZ 2gb Platinum XTC 800 4-4-4-10 uten å bruke spd settings med 1:1 om cpu fsb. Funker flott på mitt p5w dh dlx. kort. Men brikkene måtte ha nøyaktig 2v. Alt utenom dette faila de i memtest86 og blend testen i prime. Kjører atm bare 3.2 400x8. Har kjørt på 3.6 før, men blei så sabla varmt grunnet dårlig cpu blokk. Venter på den nye skal komme i posten. Da blir det 400x9. Er også dårlig kontakt mellom cpu og vannblokk, dårlig arbeide av intel med den ihsen.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
pass på å låse pci port til 33,33 mhz og pci-e porten til 100 mhz.

7190717[/snapback]

Takk for informativ informasjon :ermm:

 

Skjønte egentlig ingenting av det der :dontgetit:

7192256[/snapback]

 

Altså, når du klokkar CPUen, så vil du også klokke PCI porten automatisk, og får å ungå skade på sette den til 33,33mhz som er standard. Så vil ingenting ta skade. :)

Var det betre forklart? :)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sååå lurt. Fra første bilde: Sett FSB (CPU Frequensy)til 401, Pcie til 101, Memomry Voltage 2,1V, CPU voltage 1,35V, FSB og NB voltage ett hakk opp fra laveste verdi, SB og Ich på auto. Andre bilde: Akkurat som han, bare 8 på Ratio Cmos setting. Tredje bilde: Cas latency 4, Ras to Cas 5, Ras presharge 4, Ras activate (...) 15. Resten trenger du ikke røre med det første tror jeg (3 plasser der det er lurt å sette disabled da - som han gjør).

 

Håper dette hjelper deg på vei. Hvis du ikke får post etter at du har satt disse verdiene inn i bios, ta ut strøm og reset cmos. Kan være lurt å flashe til 0614 bios hvis du kjører "orginalt".

Lenke til kommentar
Ok, skal oppgradere BIOS først (regner med at dette går med Asus sin egen oppgraderingsprogram?)

 

Men hva vil disse verdiene gi meg egentlig?

7194502[/snapback]

Ram vil kjøre 4-5-4-15 802Mhz på 2,1V som er SPD. Cpu vil kjøre 8x401=3208MHz. For å klokke lengre må du først sette opp spenning på ram eller slakke timings, og så skru opp FSB.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med klokkinga. Har en E6400, med geil6400, og p5w dh deluxe. Jeg kjører stock cpuvifte. Har slått på pci og pci-e lås på 33.33 og 100mhz.

 

Det går fint helt til jeg setter fsb på over 330. Da vil ikke pc-en starte opp. Jeg tenkte det var noe med vcore, men da jeg satte den fra 1.325 til 1.337 så skjer det ingenting!

Setter jeg den ned under 330, så går den glatt inn i windows uten tegn til misdannelser.

Core speed er på smålige 2640.

 

hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...