Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har min E6600 på 3 ghz nå, uten å øke vcore og det virker stabilt så langt, etter noen timer med orthos og vanlig bruk. Det jeg lurer på er om det går greit om speedstep er på når systemet er overklokket eller er ikke det å anbefale?

7163766[/snapback]

Du kan bare ha C1E og Speedstep på når du bruker standard vcore. Så skal du overklokke over 3 Ghz, så kan du likegodt bare skru av Speedstep med det samme.

Lenke til kommentar

Vet at det kan være på så lenge det er standard vcore, men jeg tenkte kanskje det ikke ville være bra å ha det på når fsb er høynet. Kommer nok ikke til å gå over 3 ghz. Hadde aldri planer om noe heavy overklokking og minnebrikkene jeg har er ikke så godt egnet heller. Fornøyd med 3 ghz, greit å få litt mer value ut av cpu'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har min E6600 på 3 ghz nå, uten å øke vcore og det virker stabilt så langt, etter noen timer med orthos og vanlig bruk. Det jeg lurer på er om det går greit om speedstep er på når systemet er overklokket eller er ikke det å anbefale?

7163766[/snapback]

Du kan bare ha C1E og Speedstep på når du bruker standard vcore. Så skal du overklokke over 3 Ghz, så kan du likegodt bare skru av Speedstep med det samme.

7163969[/snapback]

Er du helt sikker på dette?

Er dette noe som styres fra Bios, dvs. dette kan variere fra hk/bios-versjoner?

Jeg observerte ihvertfall at RmClock tilsynelatende satte ned MP/VCore, noe som CPU-Z "bekreftet".

Det du skriver kan nok stemme da dette ikke gjorde noesomhelst utslag på CoreTemp. (Gigabyte GA-965P-DS4 - E6400 @ 3.2 @ 1.4VCore)

Lenke til kommentar

Jada, Oysfaerg, den funker som bare det! Det eneste minus er varmen. Jeg har ikke testet lengre enn 3,45GHz foreløbig. Passerer 70 grader på load, lurer på om jeg ikke skal prøve å gjøre noe med det før jeg fortsetter å øke vcore :hmm:

Spørsmål: I bios så er det 2 spenninger som påvirker nb og fsb ser det ut til. Hvilken har dere fått best res. ved å sette opp? Er det nb som blir varmere ved justering av begge to?

Lenke til kommentar

Dette er et gjenntagende problem med Conroe og festeklemme til 775 sokkel... Det kan virke som at Intel har lagt sin produksjon av disse CPUène til en gammel Lada fabrikk mht. plansliping/finish og det hjelper lite å "fylle" tommrommet i midten med kjølepasta....

/L

Lenke til kommentar

litt offtopic!

får jeg overklokket dette systemet mye ? med dette?

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Hovedkort: MSI 975X Platinum PowerUP Ed.

Ram: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

er det en god ram til og overklokke med?

jeg har ikke funnet ut på hva slags cpu-kjøler jeg skal ha enda!(kun luft)

Endret av geromino
Lenke til kommentar
Liten oppdatering fra meg. Har ikke testet noe annet enn 1m foreløbig. Heiv kjøleren i dass! -Kjører vannkjøling nå, men cpu er ikke helt rett den heller.

7171493[/snapback]

Hvordan klarer du å få en sånn fart på den?

har du vannkjøling?

7171529[/snapback]

Han skreiv jo at han kjører vannkjøling? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...