Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm min er 29B ... (uke 29 stepping/revisjon B)

7152393[/snapback]

Min 6600 uke 29B og oysfaergs 6400 b stepping husker ikke uke i farten, men mener det også var 29. De er noe helt vannvittig sære på volt.

De har en spesiell sweetspot, alt annet virker dritdårlig. Er helt vannvittig forskjell på hvordan de klokker på de forskjellige voltinnstillingene.

Vi snakker 1-200mhz i forskjell på 0,0125v :ohmy:

Kan være hovedkortet mitt som er tullerusk også, men det virker jo veldig sært da.

Lenke til kommentar
The Ghost: Så lenge temperaturer holder seg på et ok nivå så går det vel greit.

7154139[/snapback]

Det gjør vel det , men er det ikke sånn at man forter levetiden på CPU med masse volt pumpanes imellom den ?

7154184[/snapback]

Jo, men hvis det er snakk om f. eks. fra 10-15 år til 5 år vil jeg påstå det er akseptabelt.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere. Har de brikkene her og de går fint på de spesifikasjonene som er satt men når jeg overklokker må spenningen opp til 2 volt for at det skal bli stabilt, selv om jeg holder meg under spesifikasjonene. Det er vel kanskje vanlig at de trenger litt mer juice når systemet overklokkes?

Uansett, det jeg lurer på er om 2 volt på de brikkene går greit? 1.9 til 2 volt er jo ikke all verden, så det burde gå greit men jeg ville satt pris på en bekreftelse.

Lenke til kommentar

Du kan sette dem op til 2,4Volt om du vil bare du har grei nok kjøling =)

Men sett dem på 2,1 volt hvis du ikke klarer 400Mhz på 2,0 du skla også klare 4-4-4-12 på 400Mhz =)

*Edit: Selv kjører jeg mine på 2,1Volt men det er default da men :roll:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

kjører min cpu på 430x9 nå (sjekk sign for info)

Må si meg fornøyd med dette foreløpig, trur hovedkortet sier stopp som hos alle andre med dette kortet :p

EDIT: forresten The Ghost, skal du selge x1900xt kortet ditt eller?

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar
Takk for sist foresten :)

Håper at snøværet blir ferdig snart da :(

7155265[/snapback]

Takk for sist ja... :)

snøet ikke noe hele dagen.. men enda klarte ikke posten få levert ting før 1døgn senere...

men men, nå er den her.. og dette er hva innledende testing viser... :D

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=133197

(bootet opp til 3896 )

mer over helgen... nå bærer det på fylla igjen...

Edit: feil cpu ja... :blush: bedre nå... ;)

minnet mitt er ikke helt som det skal, klarer ikke hva det skal klare en gang... må prøve en rma... :hmm:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Droop på det nivået må sies å være akseptabelt - i høyeste grad!

Men stol ikke blindt på software avlest droop - det beste er få avlest dette via et multimeter.

Til sammenligning drooper mitt P5W DH 0.03V til 0.05V.. og DET er litt mye desverre.

7162467[/snapback]

Jepp, gjorde det på det gamle DFI kortet jeg har, men har ikke fått lest så mye om det nye her, så jeg har ikke peiling på hvor jeg finner punktene :hmm: Som sagt, nå er det helg...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...