Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor høyt kan jeg egentlig gå temperaturmessig? Er jo villt forskjellige målinger på core temp og ABIT uGuru (ja vet hvorfor, men gjør ting litt vanskeligere å forholde seg til).

Er dønn stabil slik med stock cooler.

RAM er Corsair TwinX 6400C4 så må skaffe meg bedre kjøler så jeg kan kjøre 3.2, ikke turt å presse dit med stock så langt :p

 

Orthos skaper vel sykt mye varme i forhold til noe som helst annet du finner på though, right? Antar spilling, som vel er det mest krevende jeg gjør, skaper mye mindre, uten å ha testet selv.

 

Kan jeg kjøre slik 24/7 tror dere?

 

EDIT: glemte bildet :!:

post-52433-1161279242_thumb.png

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Hvor høyt kan jeg egentlig gå temperaturmessig? Er jo villt forskjellige målinger på core temp og ABIT uGuru (ja vet hvorfor, men gjør ting litt vanskeligere å forholde seg til).

Er dønn stabil slik med stock cooler.

RAM er Corsair TwinX 6400C4 så må skaffe meg bedre kjøler så jeg kan kjøre 3.2, ikke turt å presse dit med stock så langt :p

 

Orthos skaper vel sykt mye varme i forhold til noe som helst annet du finner på though, right? Antar spilling, som vel er det mest krevende jeg gjør, skaper mye mindre, uten å ha testet selv.

 

Kan jeg kjøre slik 24/7 tror dere?

 

EDIT: glemte bildet  :!:

post-52433-1161279242_thumb.png

7106222[/snapback]

 

 

Jeg syns du har altfor høy Temp i forhold til Vcore og moderat OC (FSB 350), Har du sjekket kjøleren din (er det stock ferdig montert eller ? Kan mangle kjølepasta eller at CPU og eller kjøler må planslipes...)

 

/L

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg syns du har altfor høy Temp i forhold til Vcore og moderat OC (FSB 350), Har du sjekket kjøleren din (er det stock ferdig montert eller ? Kan mangle kjølepasta eller at CPU og eller kjøler må planslipes...)

 

/L

7107971[/snapback]

 

Ja. Her tror jeg vi har (enda) ett eksempel på uheldig montering av kjøler.

Satt for en time siden og "lekte" litt med ett X800XL i mitt 775Twins-HDTV hk (340x7). Her har jeg en TTBT... Max. temp under alt av benching (inkludert PCMarknn/Orthos) var aldri over 40 grader på kjernene (ca. 30 idle). Stock Vcore (kan ikke justeres på dette hk).

Vi må jo da forutsette at CoreTemp/avlesing av diode er korrekt, men det er jeg jaggu ikke sikker på lenger.. Testet nemlig også ut Conroe945G-DVI "riggen" med ett 7600GS (før salg).. og uten å ha endret annet enn bytte av skjermkort endret Coretemp seg fra 34-37 idle til 43-44.. og i tillegg økte ikke temp ved full dual load Orhtos.. noe det gjorde før bytte av skjermkort. (Har en Zalman CNPS8000 på i dette systemet).

:hmm:

Jeg tror jeg igjen vil konkludere med at "tall rapportert via software" ofte kan være villedende/misvisende, noe jeg har "terpet" på før i andre tråder.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Monterte opp fasen min igår, og da fikk jeg 6300en til oysfaerg over fsb "sperren" på hovedkortet mitt ivertfall. Skal prøve Isevald sin mod i neste uke tenker jeg og se om jeg får skvist utav den litt til. Her er ivertfall noen resultater...

 

e6300 100% OC

post-65749-1161324648_thumb.png

 

Så monterte jeg en 6400 (B stepping) som også er oysfaerg sin...

 

post-65749-1161324702_thumb.png

 

Hadde den oppe på 514fsb, men så var det full stopp akuratt slik 6300en var på luft. Så det er tydelig at hovedkortet sliter litt akuratt i det området der.

 

Fikk desverre ikke testet 6600en min på fasen nå, men bør nærme meg 100%OC med den og :D

 

Systemspecs:

Asus P5B deluxe, Corsair dominator 8500, Club3D 7900GTX, Tagan 530W PSU og Overklokk bygget singelsteger med Dimas Evap.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Synd du ikke har ett bedre P5B å starte med, men er spent på om om/hvor mye modden vil hjelpe deg.

7109750[/snapback]

 

Jeg har to vanilla kort liggende som er oysfaerg sine, men er vriene i det området der de også. Men skal prøve noen andre minnebrikker også og se om det hjelper.

 

oysfaerg kan jeg låne C3 brikkene dine :innocent::love:

Lenke til kommentar
øysfaerg  et spørmåle  som kanskje litt ot men okey om kjøpter alt hw ditt eller er noen sponset?

7110165[/snapback]

han er sponset endel ja ;)

 

Men når kommer du ut å leker med oss da?

7110188[/snapback]

 

 

nei dere skal få ha kose dere i fred og ro :whistle:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...