Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ser det ut til at 4GHz går "stabilt" med E6300'en (tid for bingen, rakk ikke og kjøre orthos lenger) :)

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=130567

 

Tester ut noen nye mods, og tror det er mer og hente nå (kanskje 575-580FSB). Vi får se i morgen :)

7085821[/snapback]

Veldig pent Isevald, tyn den stakkaren langt og lenge ;)

 

Jeg sliter med hk som ikke vil lenger.

 

Kjører e6300 på 3,61Ghz helt stabilt på luft og med 1,5V men ikke søren om hovedkortet vil over 514 fsb. Da er det full stopp....

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Veldig pent Isevald, tyn den stakkaren langt og lenge ;)

 

Jeg sliter med hk som ikke vil lenger.

 

Kjører e6300 på 3,61Ghz helt stabilt på luft og med 1,5V men ikke søren om hovedkortet vil over 514 fsb. Da er det full stopp....

7086655[/snapback]

 

Jeg skal prøve, men det er nok ikke allverdens mye mer og hente :)

 

Hvordan oppfører maskinen seg når du nærmer deg max oc da? Stock kjøling på NB?

Lenke til kommentar
Fikk delene mine på lørdag (sjekk sig).

 

Min E6600 er: L629B004

 

Har foreløpig bare satt den på 300x9 med stock kjøler, bare satt den der og det funka :D

 

Tipper jeg setter den opp med Mach2en imorra :D

7086231[/snapback]

 

Den gjør jo 550x9 uten å svette, så 300 er ingenting å juble for.

7087145[/snapback]

Nesten 5GHz?

Lenke til kommentar
Veldig pent Isevald, tyn den stakkaren langt og lenge ;)

 

Jeg sliter med hk som ikke vil lenger.

 

Kjører e6300 på 3,61Ghz helt stabilt på luft og med 1,5V men ikke søren om hovedkortet vil over 514 fsb. Da er det full stopp....

7086655[/snapback]

 

Jeg skal prøve, men det er nok ikke allverdens mye mer og hente :)

 

Hvordan oppfører maskinen seg når du nærmer deg max oc da? Stock kjøling på NB?

7087134[/snapback]

514 fsb dønn stabilt kan kjøre spi 32m eller prime i mengder. 515 får jeg til å boote nå, men henger seg med en gang i windows. Stock kjøler på nb ja. Men det rare er at jeg puttet i en pci skjermkort for å se om det klokket bedre, det funket helt fint på stock hastighet, men når jeg klokket opp cpuen så døde det. Og jeg har sjekket 100 ganger at pcie og pci bussen er låst på 100mhz og 33,33

 

Virker som det er noen bugs ute å går på det hket der ja.

 

Angående den 6600en så har jeg og oysfaerg hver sin b stepping. Hans gjorde 4,928ghz på cascaden til kjell erik, mens min maksa ut hket mitt på 514 fsb, altså "bare" 4,626 Ghz :(

Lenke til kommentar
514 fsb dønn stabilt kan kjøre spi 32m eller prime i mengder. 515 får jeg til å boote nå, men henger seg med en gang i windows. Stock kjøler på nb ja. Men det rare er at jeg puttet i en pci skjermkort for å se om det klokket bedre, det funket helt fint på stock hastighet, men når jeg klokket opp cpuen så døde det. Og jeg har sjekket 100 ganger at pcie og pci bussen er låst på 100mhz og 33,33

 

Virker som det er noen bugs ute å går på det hket der ja.

 

Angående den 6600en så har jeg og oysfaerg hver sin b stepping. Hans gjorde 4,928ghz på cascaden til kjell erik, mens min maksa ut hket mitt på 514 fsb, altså "bare" 4,626 Ghz :(

7088147[/snapback]

 

Har du prøvd og sette PCIe til 96 eller 94MHz?

 

Mitt HK er ikke spesielt glad i høy Vnb, hva kjører du på ditt?

Lenke til kommentar
Har du prøvd og sette PCIe til 96 eller 94MHz?

 

Mitt HK er ikke spesielt glad i høy Vnb, hva kjører du på ditt?

7088445[/snapback]

Ja kjører pcie på 96 eller 101 samme feil.

Og dette var med vanilla kortet til oysfaerg og der er det ikke så mye Vnb å stille på.

Fikk omtrent samme resultat med P5B deluxe kortet mitt og. Men tror jeg skal teste litt mer med det heller.

Testet et DS3 kort som også er oysfaerg sitt, men det var det en håpløs bios på. Fikk såvidt testet det kortet der, så håper det er mer å hente på det.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Fikk delene mine på lørdag (sjekk sig).

 

Min E6600 er: L629B004

 

Har foreløpig bare satt den på 300x9 med stock kjøler, bare satt den der og det funka :D

 

Tipper jeg setter den opp med Mach2en imorra :D

7086231[/snapback]

 

Den gjør jo 550x9 uten å svette, så 300 er ingenting å juble for.

7087145[/snapback]

 

Såpass ja, har vært heldig den gangen her jeg da :D

 

Jublet ikke så mye da, var bare deilig med noe så enkelt etter å ha klokket AMD noen år :p

Lenke til kommentar
Ja kjører pcie på 96 eller 101 samme feil.

Og dette var med vanilla kortet til oysfaerg og der er det ikke så mye Vnb å stille på.

Fikk omtrent samme resultat med P5B deluxe kortet mitt og. Men tror jeg skal teste litt mer med det heller.

Testet et DS3 kort som også er oysfaerg sitt, men det var det en håpløs bios på. Fikk såvidt testet det kortet der, så håper det er mer å hente på det.

7088531[/snapback]

 

Merkelig. Nå kjenner jeg ikke vanilla kortet heller :)

 

Jeg eksperimenterer med og lodde på flere kondensatorer til NB vcore regulatorkretsen på deluxe kortet. Ut ifra hva jeg kan se så består den av en RT9214 som styrer 3 FET'er, som går via en spole til 2 stk 330uF kondensatorer (har ikke målt alt dette for og bekrefte noe sikkert men). Synes det virker veldig lite, og det er jo pad'er og silkscreen på kortet som antyder at det er ment og stå en kondensatorer i 1000uF størrelsen, samt 5stk keramiske kondensatorer bak på PCB (på baksiden av NB). Har loddet på en 1200uF samt 2 stk keramiske kondensatorer, og det ser ut til og ha gitt meg rundt 10MHz mer på FSB, samt at jeg nå kan skru opp Vnb (har prøvd opp til 1.75V)uten og få problemer med soft reset og PCIe :)

 

Skal prøve og lodde på flere keramiske kondensatorer senere i kveld, og legge ut et bilde :)

Lenke til kommentar
Merkelig. Nå kjenner jeg ikke vanilla kortet heller :)

 

Jeg eksperimenterer med og lodde på flere kondensatorer til NB vcore regulatorkretsen på deluxe kortet. Ut ifra hva jeg kan se så består den av en RT9214 som styrer 3 FET'er, som går via en spole til 2 stk 330uF kondensatorer (har ikke målt alt dette for og bekrefte noe sikkert men). Synes det virker veldig lite, og det er jo pad'er og silkscreen på kortet som antyder at det  er ment og stå en kondensatorer i 1000uF størrelsen, samt 5stk keramiske kondensatorer bak på PCB (på baksiden av NB). Har loddet på en 1200uF samt 2 stk keramiske kondensatorer, og det ser ut til og ha gitt meg rundt 10MHz mer på FSB, samt at jeg nå kan skru opp Vnb (har prøvd opp til 1.75V)uten og få problemer med soft reset og PCIe :)

 

Skal prøve og lodde på flere keramiske kondensatorer senere i kveld, og legge ut et bilde :)

7088708[/snapback]

 

Haha herlig. Kom med resultater da.

Blir vel til at jeg lodder litt til på mitt da :D

Lenke til kommentar

Et spørsmål ... et det mye forskjell på A versjon og B versjon ?

 

har nemelig en E6600 : L628A676

 

vill det si at min klokker Myyyye dårligere enn en B versjon ? (ka e egentlig forskjellen? :blush: )

 

elr ? :roll:

 

 

resten av sys :

 

Gigabyte DS4

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

X1900XT

og til kjøling har jeg TBT

 

prøvde med en klokk ... den klarte ikke 3 ghz stabilt engang :cry:

 

så ..

 

-Tuusen takk

Lenke til kommentar
Aiaiai, da blir det nok sliping av CPU i morgen. Kjøleren (Scythe Katana) er sannsynligvis framme i morgen :)

 

Men burde jeg polere kjøleren hvis jeg sliper den ned? Med hva i så fall?

7090934[/snapback]

 

Du skal ikke polere kjøleren/cpuen med noen produkter, det vil bare gjøre det verre. Hvis du vil ha den blank kan du bruke 2000 grit sandpapir til slutt, som er veldig fint sandpapir. Det kan også være lurt å planslipe kjøleren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...