Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er næmen ikke helt sikker ...

Har hørt at B stepping/revisjon av C2D er bedre enn A og jeg tror jeg har B, men det stod en A og en B på CPUen min før jeg satt den i så jeg er ikke helt sikker ...

Hvor kan jeg se det og om jeg må ta av kjøler hvor på CPU ser jeg det jeg er ute etter ?

Lenke til kommentar

Det står en 4-5 linjer med tekst på C2D-IHSen hvis jeg husker riktig, og på nederste linje skal du se etter f.eks. L624A / L628B, hvor 24/28 er uke og A/B er "revisjon" (kom ikke på bedre ord i farta) av de ukene. B er rapportert å klokke bedre enn A. Det hevdes også at ukene 26-28 klokker bedre enn 25 og tidligere. Med mindre en har ES. :)

Redigert: Du må selvfølgelig også fjerne goop/kjølepasta. Hvis du fikk din boxed er nok oysfaergs metode enklere. Jeg kjøpte min bulk...

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar
Mulig å nå FSB400 med E6400 på ASUS PB5 ?

Siden det er liten prisforskjell (+320) mellom E6300 og E6400 planlegger jeg å kjøpe en Intel Core 2 Duo E6400.

Denne skal overklokkes med vannkjøling fordi stillhet er viktig for meg. Selv om jeg ødsler vekk penger på vannkjøling, ønsker jeg likevel å være gnien på de andre komponentene.

Målet mitt er å nå FSB 400 ([email protected]) og Ram 800 MHz (1:1). Er dette mulig på et "vanilla" ASUS P5B ?

Alternativet er jo selvsagt å kjøpe et dyrere og mer klokkevennlig hovedkort (prisdifferanse minst +600 kr) som f.eks ASUS P5W, men da er jo en raskere C2D prismessig nesten innen rekkevidde og den vil jo i seg selv ha et overklokkingspotensiale på et "billig" ASUS P5B.

I hovedkorttestene jeg har lest finner jeg kun "FSB-villigheten" med toppmodellene som E6600/E6700/X6800 og dette er vel ikke relevant for en E6400.

Til mitt bruk trenger jeg 2 Gb RAM. Finnes det (helst billige) 2Gb DDR2 5300 (667 MHz) rambrikker som lar seg overklokke til 800MHz på dette kortet, eller må jeg bruke noen hundrelapper ekstra på ordentlig DDR2 6400 RAM (800 Mhz) for å greie FSB400 ?

7072628[/snapback]

Kun en bekreftelse på at P5B greit klarer FSB=400 med 5300 (667mhz) standard minne med en R6400. Mao. 3,2Ghz, Ram=5-5-5-12 timing, Vcore=1,4, Vram=2,1.

Jeg har ikke satt meg inn i avansert OC, men tror det ennå er noe mer å hente.

/L

Lenke til kommentar
lurerpaa: du har misforstått litt. P5b er lang mer klokkevennlig enn p5w. Når glatt 450-500fsb med p5b.

7072637[/snapback]

Antar at man da må ha noe hurtigere minne enn mmine standard 5300 brikker:

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Jeg finner ikke noe tekniske data på disse noe sted. Noen saom har disse og P5B som kan bekrefte bedre FSB=400 (stabilt er for meg viktig, ikke bare at den booter..)

/L

Lenke til kommentar
lurerpaa: du har misforstått litt. P5b er lang mer klokkevennlig enn p5w. Når glatt 450-500fsb med p5b.

7072637[/snapback]

Antar at man da må ha noe hurtigere minne enn mmine standard 5300 brikker:

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Jeg finner ikke noe tekniske data på disse noe sted. Noen saom har disse og P5B som kan bekrefte bedre FSB=400 (stabilt er for meg viktig, ikke bare at den booter..)

/L

7073975[/snapback]

Ingen kan bekrefte noe som helst før du har noen chips du kan lese nr fra. Det er veldig stor forskjell på disse brikkene, jeg har 3 sett som gjør DDR1000 4-4-4-7, VR-Zone har noen brukere med disse, samme gjelder XS. Når det er sagt, har jeg også noen brikker kjøpt både før og etter av samme type som _IKKE_ klarer DDR800 engang. Derfor må du nesten få vite hvilke chips som står på disse brikkene før noen kan si ja eller nei.

Lenke til kommentar

c2d e6400 med asus p5w

geil oransje minnebrikker, greier faktisk og kjøre 4-4-4-10 ddr800 på disse... :ohmy:

ellers har jeg store problemer med og toppe 400 fsb...om dette er min inkometanse eller om det er minnebrikker som stopper aner jeg ikke

tips mottak med smil og takk

skal teste mer når noctua kjøleren min ankommer posten:) stock kjøler bråker og kjøler for dårlig

Lenke til kommentar
Tror vi har samme da Jon-T, uke 27 og A1?

7075004[/snapback]

Min er faktisk uke 31 om eg leser riktig

L631A477

Det er ein ting eg ikkje skjønner heilt, oysfaerg har ein E6600 som er av uke 28 og er rev b, mens eg har ein uke 31 som er rev a. Trudde at hele produksjonsbåndet skifta til rev b sammtidig eg eller blir det då fra forskjellige frabrikker ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...