Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke verktøy/pussepapir bruker dere når dere plansliper? Btw. hvilken kjøler anbefaler dere til en E6300? Den ligger på 45 grader Idle i et rom der det er noe under 20 grader.

7057657[/snapback]

 

 

Hvis du gidder og bla tilbake til tråd 819 så ser du hva jeg gjorde med kjøler "mini Tyoon" og "E6400", de var ikke spesiellt plane og måtte slipes ned. Resulterte i ca. 20 grader bedre Core temp, så det er vedt litt søl..)

 

/L

7058997[/snapback]

Leste også guiden til hw.no. Har også alt utstyret jeg trenger, men for å dekke for koblingene under, burde jeg bruke det stoffet som ofte følger med de CPU'ene man kjøper BULK? Og vanlig elektrikerteip fungerer vel greit?

7061319[/snapback]

 

Antistatisk skummgummi (sort pga. endel kullinnhold) er perfekt til denne oppgaven. Komponentene på baksiden av CPU synker inn i dette materiale og alle kontaktene "kortsluttes" slik at det ikke kan oppstå statisk spenning / utladninger som garantert vil drepe enhver IC / CPU..

 

Standard elektriker tape duger. Papir, minimum 1200 vannslipepapir. (bruk masse vann og skyll ofte)

 

/L

Lenke til kommentar
Ikke dårlig det  :)

er ca 450mhz bak jeg  på min e6300

7064423[/snapback]

Har du fått testet noen av dine med minusgrader?

7064446[/snapback]

 

 

Nei har ikke ikke prøv ennå .P5b tåler ikke mer 505 i fsb og jeg regn ikke med at p5w dh deluxe klare mer enn 450 på E6600.Så blir at jeg skal forsetter å ha fasen på x2 min og kos meg med x2 skal opp 3.4ghz på ss her 3335mhz er best for nå

Men nå der kommer mb som klare 600 i "fsb" så blir trykk e6600 opp mot 4.5ghz :D

Lenke til kommentar
Veldig bra klokka det der! Hvilke temps har du da?

7064407[/snapback]

 

Ikke godt og si :) Mach2 displayet ligger på -60 til -55, men det er jo helt på trynet. Med 1.65vcore og 3950MHz ligger den på -28C i BIOS. Asus AI Suite oppgir 240-255 full Orthos load. Mistenker at 255 er -1C, 254 er -2C osv.

 

Hvor mange volt hsr du på HK ?

 

Vmch 1.65V, Vdimm 2.35V og Vfsb 1.45V. BIOS v614. Tror kanskje jeg trenger mer Vfsb (hjalp mye fra 550 og oppover) for og klare 4Ghz (572FSB), men finner ingen mods :no:

 

Tror CPU og RAM har mer og gå på, får ikke feil i memtest eller orthos på høyere klokk, men maskinen fryser under orthos og memtest etter en stund hvis jeg prøver meg på 570 eller høyere.

 

post-17781-1160773172_thumb.jpg

Endret av lsevald
Lenke til kommentar
Vmch 1.65V, Vdimm 2.35V og Vfsb 1.45V. BIOS v614. Tror kanskje jeg trenger mer Vfsb (hjalp mye fra 550 og oppover) for og klare 4Ghz (572FSB), men finner ingen mods :no:

 

Tror CPU og RAM har mer og gå på, får ikke feil i memtest eller orthos på høyere klokk, men maskinen fryser under orthos og memtest etter en stund hvis jeg prøver meg på 570 eller høyere.

 

7065158[/snapback]

 

Veldig imponerende Isevald. Har merket selv på både 6300 og 6600 at hket stopper på samme fsb. Men nå skal jeg teste noen andre hk og se om jeg får noe høyere fsb på dem.

 

Interessant det med vfsb som du sier, skal se om jeg klarer å finne en mod til det.

 

Du har ikke moddet kortet noenting? Ikke Vdrop eller Vmch?

Lenke til kommentar
-60, selv på evap, hørtes drøyt ut ja (idle eller load?). -28 i bios er jo og veldig bra!

 

Vmods til P5B :)

7065221[/snapback]

 

-62 idle -55 load, men det er nok langt unna virkeligheten ja :)

 

EDIT: Desverre ingen Vfsb mods der så langt jeg kan se.

 

Veldig imponerende Isevald. Har merket selv på både 6300 og 6600 at hket stopper på samme fsb. Men nå skal jeg teste noen andre hk og se om jeg får noe høyere fsb på dem.

 

Interessant det med vfsb som du sier, skal se om jeg klarer å finne en mod til det.

 

Du har ikke moddet kortet noenting? Ikke Vdrop eller Vmch?

 

Jeg har alle 4 mods på HK, men ingen hjelper på FSB problemet. Får trøbbel med skjermkortet/PCIe når jeg nærmer meg 1.7Vmch, og kommer akkurat like langt med 1.65V (målt med dm).

 

Har studert kortet ganske nøye, og mistenker at de har laget en litt sær løsning på Vfsb. Jeg kan iallefall ikke finne noen passende reg IC'er (alla RT9214 som de har brukt ellers) som sitter i nærheten av FET'en merket 9T15GH (tror du måler Vfsb på det øverste beinet der). Den sitter nede i venstre hjørne for CPU sokkelen.

Endret av lsevald
Lenke til kommentar

129794.png

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=129794

 

Vcore: 1.55

MCH: 1.85

RAM: 1:1 SPD ( 5-6-6-18)

Kjøling: High End H2O

Temp: 45

Mobo: P5WDH

 

Stabilt: nei. (jobber med saken.. SuperPi 1M stabil på 3,9)

 

Cpu skalerer noe vanvittig bra - skal opp på 1.6 snart.

(HK er umoddet, men ser ut som en droop-mod er nær forestående..)

 

Fikk bedre resultat med mp=10 enn 11, lurer litt på hva det betyr?

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Ikke dårlig det  :)

er ca 450mhz bak jeg  på min e6300

7064423[/snapback]

Har du fått testet noen av dine med minusgrader?

7064446[/snapback]

 

 

Nei har ikke ikke prøv ennå .P5b tåler ikke mer 505 i fsb og jeg regn ikke med at p5w dh deluxe klare mer enn 450 på E6600.Så blir at jeg skal forsetter å ha fasen på x2 min og kos meg med x2 skal opp 3.4ghz på ss her 3335mhz er best for nå

Men nå der kommer mb som klare 600 i "fsb" så blir trykk e6600 opp mot 4.5ghz :D

7064832[/snapback]

 

 

Hva er det egentlig du prøver å si?

 

At P5B-kort ikke klarer mer enn 505MHz FSB eller at DITT P5B ikke klarer mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...