Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Ja det var til deg ...

Har du en link til hk ?

7055345[/snapback]

Du vet hvordan man finner fram på Asus's sine websider? Og Web'n generelt?

Da klarer du sikkert å finne dette.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3...320&modelmenu=1

fant ut litt i bios, var en slags overklokking for noobs der :p

man kunne velge:

overclock 5%

overclock 10%

overclock 15%

overclock 20%

overclock 30%

tok 30.. da fikk jeg 2.4 ghz men internet funka ikke

tok 20, da fikk jeg 2.2 ghz fikk internet med masse artifacts og feilvisninger

15, da boota ikke pcen.

10 der er jeg nå @ 2.02 ghz...

Lenke til kommentar
Du kan prøve å sette opp volten et to hakk og se hvor varm den blir ...

du akn også prøve 333x7

7055728[/snapback]

får ikke tilgang til multiplier, mhz og spenning... er bare sånn du velger hvor mye du skal overklokke :E og da står det at den stiller på resten for deg..

Lenke til kommentar

hvor finner jeg det du snakker om da ? :E har sett rimelig bra igjennom, det er ikke under cpu advanced options :p

satt den forresten til 2.4ghz og kjørte 3dmark 01.. fikk 33000 poeng. fikk 27 før.

men nettverkskortet streiker når jeg har den på 2.4ghz, så tror jeg skal kjøpe pci nettverkskort og kjøre den der ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
fant det nå.. men får samme feilen med internetten.. masse flotte artifakts og misvisninger :p

7056367[/snapback]

Jeg foreslår at du "rrrroooarrr deeeeg neeed krrrraftig" .. :)

Du har kjøpt ett greit mATX hk som støtter Core 2 Duo, men som overhodet ikke egner seg til klokking.

Jo.. du kan klokke "litt", men jeg anbefaler at du lar være når du har såpass begrenset med erfaring med Bios (slik jeg oppfatter det).

Hk basert på i945x (og 915x/925x) er ikke fra Intel's "finest moments of chipset-design".

Dine spede klokkeforsøk tyder på klokking uten lås av hverken PCI-E eller PCI-buss.

Utifra min (og andres) erfaring er det begrenset hva du får til av klokking med i945.

Skal du over ca. 300 (med Core 2 Duo) må du øke PCI-E frekvens etter formelen FSB/2.9. S-Ata porter "forsvinner" ved ca. PCI-E > 117-120. IGP (integrert grafikk allerede ved PCI-E > ca. 110).

Kjøp ett annet hk dersom du skal klokke!

PS.

Jeg har selv pt. 2 stk i945-baserte hk (Asrock COnroe945G-DVI + Asrock 775Twins-HDTV). Det ene klarer greit FSB340, men S-ATA/USB blir ustabil over FSB320. Har derfor valgt "safe" FSB=299, med PCI-E = 100 og PCI=33. Det er det i945-chipset og tilhørende PLL'er klarer (i skrivende stund).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Test superpi på en av pcen med cornoe eller alldale elns det kallers.

Fikk 18.002sek på 3.2ghz dog med 5.5.5.15 timing da

Det går 3,3ghz for tiden på E6300 dog ennå stock hs monter .Har håpet eller det skal går på 3.5ghz minst ;)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

PCI-E Timing på ASUS P5B

Litt rart dette, men lekte litt med verdier her; anbefalt 100Mhz.. (CPU test stopper etter noen sekunder på 3,2Ghz OC på en E6400/P5B HK )

- StressPrime2004 ORTHOS V041.110.18 er CPU "killer"og går nå stabit i bakgrunn med 2*100 CPU belastning.

Mitt oppsett trives MYE bedre med PCI -E = 130 (ikke 100, eller auto)

og en ganske pen CPUV=1,4V

Stortrives med nå med ORTHOS ( dreper vanligvis ustabile oppsett)

PCI-E hastighet bør settes manuelt mao (gjelder sikkert flere HK) ..

/L

Lenke til kommentar
Hvilke verktøy/pussepapir bruker dere når dere plansliper? Btw. hvilken kjøler anbefaler dere til en E6300? Den ligger på 45 grader Idle i et rom der det er noe under 20 grader.

7057657[/snapback]

Hvis du gidder og bla tilbake til tråd 819 så ser du hva jeg gjorde med kjøler "mini Tyoon" og "E6400", de var ikke spesiellt plane og måtte slipes ned. Resulterte i ca. 20 grader bedre Core temp, så det er vedt litt søl..)

/L

Lenke til kommentar
Test  superpi på en av  pcen med cornoe eller alldale elns det kallers.

Fikk 18.002sek på 3.2ghz  dog med 5.5.5.15 timing da

Det går  3,3ghz for tiden på E6300 dog  ennå  stock hs monter .Har håpet eller det skal går på  3.5ghz minst  ;)

7057471[/snapback]

Kun til info, super-pi er en tvilsom CPU test (se selv hva den bruker under test, det går ofte på 50% på min maskin etter litt tid (ORTHOS V041.110.18)

er en KILLER CPU test, (samme som Mastiff (HK.NO) benytter på uttestin/Stabilitet av HTPC). Kan "Vamt" anbefales ;) men pass på CPU settings/Timing her ellers så går det i "stå" etter kort tid.

Passerer din CPU noen timer med denne testen, er den dønn stabil...

/L

Lenke til kommentar
Test  superpi på en av  pcen med cornoe eller alldale elns det kallers.

Fikk 18.002sek på 3.2ghz  dog med 5.5.5.15 timing da

Det går  3,3ghz for tiden på E6300 dog  ennå  stock hs monter .Har håpet eller det skal går på  3.5ghz minst  ;)

7057471[/snapback]

Kun til info, super-pi er en tvilsom CPU test (se selv hva den bruker under test, det går ofte på 50% på min maskin etter litt tid (ORTHOS V041.110.18)

er en KILLER CPU test, (samme som Mastiff (HK.NO) benytter på uttestin/Stabilitet av HTPC). Kan "Vamt" anbefales ;) men pass på CPU settings/Timing her ellers så går det i "stå" etter kort tid.

Passerer din CPU noen timer med denne testen, er den dønn stabil...

/L

7059098[/snapback]

Poenget med SP er ikke sjekke stabilitet, men å få best mulig resultat.

Har ikke rørt det her. Klokker du lenger eller? Vits står på pcie på 110?

Kjører med 110MHz fordi skjermkortet klokker noe bedre da.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Postet denne i en annen tråd. Men den passer trolig bedre her:

Nå har jeg sittet på min C2D i noen dager. Begynner å få litt lyst til å småeksperimentere med klokking, men vet ikke så alt for mye om dette temaet. Vet det meste basicgreine som hva det er godt for, at cpu blir varmere når man klokker osv. Men har lite kunnskaper om hvordan man konkret skal klokke selv.

Mitt system:

Antec Sonata II Piano sort "quiet" m/PSU

Intel C2D E6600 Boxed

Asus P5W DH Deluxe

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15)

Så det jeg lurer på er egentlig hva jeg skal gjøre for å øke hastigheten på cpu. Vet at man skal øke fsb i bios. Men hva slags settings burde jeg prøve å kjøre RAM'en på? Er det noen ting jeg må "låse" slik som det var med agp/pci buss før? Skal ikke gjøre noen rekordforsøk, vil bare overklokke litt moderat. Trolig ikke mer enn 3 ghz, hvis jeg i det hele tatt gidder å klokke "så høyt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...