Venin Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har kjøpt en Zalman CNPS9500LED til min E6300 og klokka cpu opp til 2,8 ghz. Den kjører nå på 40 C idle. Er dette bra? Dette er da på 5V på cpuvifta. Før jeg kjøpte ny cpuvifte kjørte jeg 1,86 ghz idle på 40 C med boxed fan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har kjøpt en Zalman CNPS9500LED til min E6300 og klokka cpu opp til 2,8 ghz. Den kjører nå på 40 C idle. Er dette bra? Dette er da på 5V på cpuvifta. Før jeg kjøpte ny cpuvifte kjørte jeg 1,86 ghz idle på 40 C med boxed fan. 6972933[/snapback] Bra og bra.. kommer an på om du har økt VCore.. Ellers er det bedre å sjekke endring av temperatur med CoreTemp (før/etter bytte av kjøler.. gjerne med samme klokk/volt). Og så er det temperatur under full load som er viktigst.. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Bra og bra.. kommer an på om du har økt VCore..Ellers er det bedre å sjekke endring av temperatur med CoreTemp (før/etter bytte av kjøler.. gjerne med samme klokk/volt). Og så er det temperatur under full load som er viktigst.. 6973019[/snapback] Har ikke økt VCore såvidt jeg vet. Hadde håpet at noen andre brukte samme oppsett så jeg kunne ha sammenligna. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Noen som forresten vet hva som skjer når det kommer pipelyder fra pc-speakern når jeg har kjørt prim95 en stund? Lange pipelyder i med random pauser. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Om jeg kjøper E6300/ E6400; hvilket hovedkort anbefales om jeg skal klokken den. Ser her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2802&p=12 at den kan klokkes masse. Finnes den noen bra hovedkort til ok pris som kan klokke den - feks den E6300 til 2.59 - som det står i nevnte artikkel at kan gjøres med originallkøling? Og - Minne - noen anbefalinger? Jeg ser i testen: Core speed 2592,8 Multiplier x 7 FSB 370,4 Bus speed 1481,6 Da må minnehastigheten minst være (370,4 x2 (teori)) = 740,8, eller i realiteten 800 mhz? Ser på et tilfeldig valgt hovedkort Asus P5B at bus speed er oppgitt til max 1066 mhz. Får dette noen innvirkning? Endret 2. oktober 2006 av Spursmann Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Om jeg kjøper E6300/ E6400; hvilket hovedkort anbefales om jeg skal klokken den.Ser her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2802&p=12 at den kan klokkes masse. Finnes den noen bra hovedkort til ok pris som kan klokke den - feks den E6300 til 2.59 - som det står i nevnte artikkel at kan gjøres med originallkøling? Og - Minne - noen anbefalinger? Er pc5300 tilstrekkelig? Eller? 6983029[/snapback] Dersom du leser denne tråden.. og "ett par andre" her på forumet burde du kunne komme til en konklusjon/svar på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dersom du leser denne tråden.. og "ett par andre" her på forumet burde du kunne komme til en konklusjon/svar på spørsmålet ditt. 6983098[/snapback] Tipper han har lyst å lese igjennom 30 sider av en tråd for å finne svaret sitt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dersom du leser denne tråden.. og "ett par andre" her på forumet burde du kunne komme til en konklusjon/svar på spørsmålet ditt. 6983098[/snapback] Tipper han har lyst å lese igjennom 30 sider av en tråd for å finne svaret sitt.. 6983263[/snapback] Tja. Det er jo det som ofte er problemet.. Å "gidde". Da kan jeg være like lat tilbake og si: Kjøp Aus P5B "vanilla". Poenget er: Ved å lese mange tråder/erfaringer av ulike hk så kan man *ta en selvstendig avgjørelse* utifra hva man er ute etter.. Det gjelder utseende, klokkbarhet,.."features"... pris.. (for å nevne noe). Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dersom du leser denne tråden.. og "ett par andre" her på forumet burde du kunne komme til en konklusjon/svar på spørsmålet ditt. 6983098[/snapback] Tipper han har lyst å lese igjennom 30 sider av en tråd for å finne svaret sitt.. 6983263[/snapback] Tja. Det er jo det som ofte er problemet.. Å "gidde". Da kan jeg være like lat tilbake og si: Kjøp Aus P5B "vanilla". Poenget er: Ved å lese mange tråder/erfaringer av ulike hk så kan man *ta en selvstendig avgjørelse* utifra hva man er ute etter.. Det gjelder utseende, klokkbarhet,.."features"... pris.. (for å nevne noe). 6983286[/snapback] Poenget mitt var at det tar han mye lenger tid å lese gjennom tråden enn for noen som har peiling å bare si "kjøp ditt, kjøp datt" slik at han kjøper "ditt" og "datt" og er storfornøyd. Ut ifra det han har oppgitt vil jeg dessuten anta at de fleste vil anbefale ham DS3/DS4 eller P5B som hovedkort. Så hvis du anbefaler DS3 og jeg anbefaler DS3, så kjøper han DS3 og vil klare den klokkinga uten problemer. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Om jeg kjøper E6300/ E6400; hvilket hovedkort anbefales om jeg skal klokken den.Ser her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2802&p=12 at den kan klokkes masse. Finnes den noen bra hovedkort til ok pris som kan klokke den - feks den E6300 til 2.59 - som det står i nevnte artikkel at kan gjøres med originallkøling? Og - Minne - noen anbefalinger? Jeg ser i testen: Core speed 2592,8 Multiplier x 7 FSB 370,4 Bus speed 1481,6 Da må minnehastigheten minst være (370,4 x2 (teori)) = 740,8, eller i realiteten 800 mhz? Ser på et tilfeldig valgt hovedkort Asus P5B at bus speed er oppgitt til max 1066 mhz. Får dette noen innvirkning? 6983029[/snapback] Når det gjelder hovedkort vil både asus p5b, gigabyte ds3 og ds4 klare en klokk på 2,6 ghz uten problemer. Jeg valgte DS4 pga utseendet og pga en følelse av at det kjølte bedre enn de andre pga den fine kjøleribba midt på kortet. Jeg klarte fint å klokke opp til 3,1 ghz med stock fan, men den ble riktignok litt varm. Nå kjører jeg 2,8 ghz med en zalman cpu-vifte og har 40C idle. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Hvis man vil ha et hovedkort som klokker langt( ingenting er garantert innen klokking) så må man lete, det er det beste.........lete og lese er trikset les på xtreme systems, her kan du lese........på hovedkortdelen og overklokking. Å si man er lat er ikke det største sjakk-trikset. Endret 2. oktober 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvis man vil ha et hovedkort som klokker langt( ingenting er garantert innen klokking) så må man lete, det er det beste.........lete og lese er trikset les på xtreme systems, her kan du lese........på hovedkortdelen og overklokking. Å si man er lat er ikke det største sjakk-trikset. 6983561[/snapback] Han sier jo han bare vil ha klokk til 2,6 ghz. Forøvrig så klokker jo alle de nevnte hovedkortene til opp mot 3,5 ghz. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg ville bare komme med et tips Jeg ville si ds4,p5b deleuxe eller vanilla( spørs etter økonomien), Abit sin nye serie skal vist være bra. uff det finns nok ihvertfall å velge imellom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Så hvis du anbefaler DS3 og jeg anbefaler DS3, så kjøper han DS3 og vil klare den klokkinga uten problemer. 6983337[/snapback] Javel, da sier jeg fortsatt at han burde lete *sjøl*. Og dersom han ikke skal klokke/koseklokke kan han med fordel velge ett Asrock hk for Core 2 Duo (Allendale) til halve prisen enn våre forslag. Netshop har slike på lager. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Og dersom han ikke skal klokke/koseklokke kan han med fordel velge ett Asrock hk for Core 2 Duo (Allendale) til halve prisen enn våre forslag.Netshop har slike på lager. 6983696[/snapback] Jeg vil likevel anbefale DS4/DS3 fordi det er mange flere som har disse kortene og det er bekreftet fra mange hold at de fungerer glimrende. Oppstår det problemer er det alltid greit at det finnes noen folk som faktisk har kortet du har problemer med. Dessuten, har du lest reviews om de kortene fra Asrock så du vet at de duger? Hvis ikke så mener jeg det er hodeløst å anbefale dem bare pga pris. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Venin: Han har ett selv... Lenke til kommentar
Venin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Venin: Han har ett selv... 6983985[/snapback] Da har han endelig gjort det jeg ville han skulle gjøre, :!: Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 håpløst....... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Venin: Hva tenkte du på da? Fluesopp: Hehe, hvem da tenkte du på? Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 håpløst....... 6984030[/snapback] Intet nytt under solen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå