Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arnenonym: Var de verdiene på de to kjernene? Eller selve cpu'n?

Blir rimerlig forbanna hvis du har lavere idle temp enn meg, og jeg har den beste cpu kjøleren på markedet!

6925852[/snapback]

 

Heh.. Det er vel CPU temp antar jeg. Har klokket min E6300 opp til 2.3 ghz nå og tempen ligger på mellom 44-46 grader. Kommer ikke videre, for er litt usikker på hvordan jeg skal justere rammen i biosen da.

 

Edit: 44-46 idle 50-52 load

Endret av Arnenonym
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg skulle klokke E6600-en min litt i dag. Klokket den opp til 3.0. Minnet er uklokket, da jeg satte ned hastigheten og fikk 1:2 fsb:minne. OCZ Value-minne er jo ikke egnet til superklokking da.

 

18.179s 1M superpi :D

 

Screenshot

 

Menneh, er det normalt at man kan få bedre resultat ved å flytte superpi over på en ramdisk før kjøring?

 

Specs:

DFI Infinity 975X/G (BIOS 2006/06/21)

Intel Core2Duo E6600 Conroe

4x OCZ ValuePro PC5400 (5-5-5-10)

Gainward 7900GT

SoundBlaster Audigy 2 ZS

2x120GB WD s-ata

Plextor PX-712SA (s-ata)

MIST 600W modular

Lenke til kommentar

4GB ram, ja.

 

CPU-Z er uaktuelt, da det ikke funker under wine eller cedega.

 

Minnet er uklokket, med stock timings (5 5 5 15) eneste jeg endret er divideren, fra 4:5 til 1:1.

 

Edit: superpi viser bare rundt 2GB, ettersom det er en liten irriterende bug en eller annen plass som gjør at bare halvparten av minnet vises under 32bit :-/

Endret av jzono1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har bestillt dette:

 

E6300

 

Asus P5B DLX

 

Crucial DDR2 PC5300 1204MB

 

 

Tenkte ikke no serlig på overklokking før etter jeg bestillte.

Hva kan jeg regne med å få til med boxed kjøler og disse delene?

Er minnet jeg har bestillt lite egnet til overklokking?

6930964[/snapback]

 

Jeg stemmer på forslaget til "Formann"... :)

 

Er det "dønn" umulig å lete litt rundt på forum/nettet, dvs. klare å finne ut litt selv på forhånd? :mad:

 

PS og edit:

Det er ikke meningen å være "slem", men kan ikke mange av dere som "søpler ned" tråden, finne ut litt selv (se over).. og evt. komme tilbake med *konkrete* spørsmål/problem med Bios-settings eller tilsvarende.

Det er ikke slik at det er *en* facit for overklokking. Det er en "kunst" som krever at man "forsker" litt og prøver/feiler litt selv.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ja, også enig med Formann. Av samme grunn har jeg heller ikke vært særlig aktiv her, så kan noen fortelle meg om noen på dette forumet har testet noe under fasekjøling? (Sturla og Kjell Erik teller ikke)

6929773[/snapback]

 

Jeg hadde tenkt å¨prøve.(bestill ram i dag)

Men jeg tror det er ikke vits nå jeg har p5w dh som hovedkort

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Kan være enig om at det kan ryddes litt opp her, men når folk skal kjøpe en conroe og skal klokke litt, kan det være greit å spørre litt her om hva som anbefales.

Greit at det går ann å lete litt selv på nettet, men ikke alle er like flinke til det og dette er jo en generell tråd for overklokking av conroe

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hei

Jeg er litt nybegynner i overklokking. Har akkurat fått meg E6600 , PB5 Deluxe og Geil 2gb 800mhz ram. Har prøvd meg litt på overklokking i Asus AI suite programmet.. Stilte cpu frekvensen til 320.. 2,88ghz ble det da. Funker greit å stabilt helt til jeg begynner å spille litt. Da fryser pcen fullstendig.

 

CPU'en ligger på 37-38grader overklokka og 28-31 ikke overklokka.

 

Kan gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...