Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

oki, takk for tips :)

tenkte på dette minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322261 bra nok?

6923351[/snapback]

jo det funker sikkert det, men jeg kan garantere deg at Corsair XMS6400c4 kommer du langt med

 

Joa ikke alle HK klarer det men skal man overklokke kjøper man ikke hk billigere enn 1300-2500,- og helst litt dyrere ...

 

Jeg har selv kjøpt hk til 2000,- og det skal klare 470 på FSB, det dummeste med det at det ikke har kommet i posten ennå :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare å nevne hovedkort og det  :cool:

ingen ting er bestemt enda, eneste jeg vet er at jeg skal ha en fet 4ghz (fint rundt tall :p) conroe med dx10 skjermkort og vista og 4gb ram, er bare i planleggings fasen foreløpig. så i februar tenker jeg at det blir handling, da er nok conroe litt billigere, da kentsfield har kommet.

6923379[/snapback]

hvor mye har du tenkt å bruke a :omg:

 

Ja Ja det er jo ikke før i februar da så egentli er det ikke noe vits å bestemme seg for noe ennå da det stadig kommer noe nytt ...

 

Selv har jeg ventet siden mars/mai tider

Lenke til kommentar
jo det funker sikkert det, men jeg kan garantere deg at Corsair XMS6400c4 kommer du langt med

 

Joa ikke alle HK klarer det men skal man overklokke kjøper man ikke hk billigere enn 1300-2500,- og helst litt dyrere ...

 

Jeg har selv kjøpt hk til 2000,- og det skal klare 470 på FSB, det dummeste med det at det ikke har kommet i posten ennå :mad:

6923390[/snapback]

rammen klarte 921mhz med default timings, så holder nok (vis jeg ikke er uheldig)

The Low Latency kit of memory was able to hit 921MHz at it's rated 4-4-4-12 timings!
Lenke til kommentar
bare å nevne hovedkort og det  :cool:

ingen ting er bestemt enda, eneste jeg vet er at jeg skal ha en fet 4ghz (fint rundt tall :p) conroe med dx10 skjermkort og vista og 4gb ram, er bare i planleggings fasen foreløpig. så i februar tenker jeg at det blir handling, da er nok conroe litt billigere, da kentsfield har kommet.

6923379[/snapback]

hvor mye har du tenkt å bruke a :omg:

 

Ja Ja det er jo ikke før i februar da så egentli er det ikke noe vits å bestemme seg for noe ennå da det stadig kommer noe nytt ...

 

Selv har jeg ventet siden mars/mai tider

6923407[/snapback]

jobber jo hos komplett, så får jo ting litt billigere. Vil ha en pc som er kjapp en stund, da min s754 [email protected], 1gb minne og geforce 6800 begynner å synge på siste verset :p

Det er billigere og overklokke seg opp en å kjøpe toppmodeller. dør ikke om jeg ikke klarer 4ghz, men som sagt, det er et fint og rundt tall :D

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Nja kjøper fra USA da men :roll:

 

Nei da du kan godt ha 8-8-8-36 om det i det heletatt finnes noen med det bare at da er du garantert dårlig klokke ram pluss at det vil bli mye treogere ...

 

Men det er ikke bedre med 2-2-2-6 300Mhz da er det bedre med 4-4-4-12 800Mhz ...

Man må finne en mellomting mellom høyest mulig Mhz og laveste timmings som er stabilt og da må man vanlig hvis gi ram'n litt mer volt men det tåleren den om du først har klokke ram :)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Vel det du snakker om skal klare oppimot 450Mhz tror jeg mens Abit ikke har noe tul på lur med sine nye kort nå nemlig AW9D og AW9D-MAx som jeg har bestilt skal klare oppimot 470Mhz (MAX versonen, den andre vet jeg ikke noe om)

6923622[/snapback]

takk igjen, da får vi statse på at det går bra, bare jeg har nok fsb og en god cpu, er det kun varmen som kan stoppe meg :p

satser på at vannkjøling klarer å holde varmen unna.

 

her er den foreløpige "drømme pc`en"

 

cpu: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz          2850kr

ram: Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 x2        6190kr

mob: Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775                  1995kr

gfx: Geforce 8800                                                              ?kr

twr: custom  tower                                                              0kr

pwr: OCZ 700W                                                            1595kr (microplex)   

wtr: Corsair Nautilus 500 Watercooler kit                          1579kr

snd: Razer soundcard                                                          ?kr

hdc: Cooler Master Cooldrive 6 Sort x2                              898kr

hdd: Seagate Barracuda 7200.10 500GB x2                      3990kr

rom: Bluray/hd dvd                                                            ?kr

dis: Samsung 21" CRT SyncMaster 1100MB TCO03          3795kr

key: Saitek Eclipse II Keyboard,                                      645kr

mou: Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2                425kr

fan: SilenX vifte, "iXtrema PRO", 120mm x3                      597kr (microplex)

ctr: Sunbeam "Chromatic Windmill", Sort                          445kr (microplex)

 

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Hva i svarte er Geforce8800?

 

OT: Glad i TBFer du mushi? (Trebokstavsforkortelser)

6923670[/snapback]

si det :p

regner med at neste generasjon geforce kommer til å hete geforce 8800 for topmodell, 8600 for mid osv.

ja, TBF er bra, lat kalles det på godt norsk(engelsk forkortning da) ^^

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...