Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nVIDIA Dual Graphics betyr ikke at dermed sagt at SLi er støttet... Dual Graphics kan f.eks være 7950GX2.

6917740[/snapback]

Ok men det følger med SLI bro til de som har hacka drivere ;)

6917869[/snapback]

 

Nå prøvde jeg og oysfaerg å kjøre SLI på Intel kort og for å oppsummere litt så kan det vel sies at det var noe av det mest ustabile jeg har vært borti...

 

Så å si at disse kortene støtter SLI med modifiserte drivere er riktig. Men om det går feks an å spille og slikt er det værre med ;)

Lenke til kommentar

Hei gutta boys!

 

Fikk idag etter en ukes venting følgende komponenter i posten:

E6300

Gigabyte GA-964P-DS4

OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 1024MB

Sapphire Radeon X1900XT 256MB

Hiper 530W

 

Så, jeg tenkte jeg skulle prøve å klokke opp systemet mitt. En gledelig nyhet var at med boxed vifte lå load temp på mellom 38-40C

Men jeg prøvde å følge denne guiden som er linket til flere plasser på forumet Core2Duo overclock guide.

Jeg fikk ett problem når jeg kom til "part 3"

 

I min bios heter ting f.eks. FSB Overvoltage Controll og det er oppgitt andre verdier enn det jeg leser i guiden.

 

Er det noen her som har kjennskap til HK jeg bruker og kan gi meg noen pekepinn av hva jeg bør gjøre når jeg kommer hit?

 

PS: Jeg bruker F2 bios. Bør jeg oppdatere denne?

 

Hilsen Arne

Lenke til kommentar
Helt i starten når du går inn i bios har du trykket på Ctrl+F1  ?

 

Hvis ikke prøv det ;)

6922595[/snapback]

 

Det har jeg gjort.

Men når jeg skal prøve å stille på volten ifølge guiden på toms hardware så får jeg opp andre verdier og litt andre navn på denne delen

 

Part3. Voltage (again not all BIOS will have the option or uses different name)

***The following voltages are to be used with Part4***

 

1. Set DRAM/DIMM Voltage (vDIMM) to 2.1V or 2.2V if specified by RAM (+0.3V or +0.4V)

2. Set MCH Voltage (vMCH) to 1.55V

3. Set FSB Voltage (vFSB) to 1.40V

4. Increase SB Voltage (vICH) by +0.1V from default-lowest value

5. Set CPU Voltage (vCore) for the following CPU

 

 

Hos meg heter det FSB OverVoltage Control og verdiene er gitt fra +0,05V til 0,75V og Normal.

Samme er det med (G)MCH OverVoltage Control.

Det er her jeg blir forvirret :hmm:

 

 

magenuss: Jeg bruker Easy Tune5, speedfan og core temp.

 

Jeg prøvde med mbm5 som jeg brukte i gamle dager, men det virker ikke som dette blir utviklet lenger. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe en E6700 etterhvert, er det store muligheter å få den opp i 4ghz med corsair sin vannkjøling (tenkte å bytte vifta i den til en litt mer kraftigere)? regner ikke med at alle E6700 klarer 4ghz, men er det mulig uten mer ekstrem kjøling?

nevn gjerne en god stepping, da jeg jobber på komplett :innocent:

Endret av mushi
Lenke til kommentar
4Ghz er mulig på E6600 og luft kjøling så da sparte du 3000,- på og ikke velge E6700 og vannkjøling :thumbup:

6923273[/snapback]

men da må jeg har bedre ram, tenkte å kjøpe pc6400 med greie timings i 1:1 divider, da hadde det blitt enkelt, da E6700 har 10x multiplier, og da kunne jeg bare satt fsb`en på 400 og satsta på at alt går bra :D

 

vannkjølinga skal jeg ha uansett pga litt mindre støy, og skal lage et custom tower med innebygd vannkjøling

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Vel å klokke pc6400 minne er lett bare det ikke er dritt value ram og det blir billigere samtidig som systeme blir bedre ...

 

445*9 er bedre enn 400*10 ;)

6923331[/snapback]

LANGT fra alle hk og cpu som klarer 445*9

6923355[/snapback]

bare å nevne hovedkort og det :cool:

ingen ting er bestemt enda, eneste jeg vet er at jeg skal ha en fet 4ghz (fint rundt tall :p) conroe med dx10 skjermkort og vista og 4gb ram, er bare i planleggings fasen foreløpig. så i februar tenker jeg at det blir handling, da er nok conroe litt billigere, da kentsfield har kommet.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...