Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men jeg skal ikke ha dem da de er så dyre nå

Skal finne posten som jeg postet her tiligere å quote den så for du se ..

*Edit: Hva skjede var forumet nede noen minutter ?

Anyway:

Skal ha E6600 og ASUS P5W DH Deluxe og jeg skal selfølglig klokke minne så jeg lurer på hvem av disse jeg skal velge Team 800Mhz 4-4-4-12 (2335,-) eller G.Skill 800Mhz 4-4-4-12 (2386,-) ?
Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hmm, trur jef har blitt offer for HS tullet til Intel. Min E6600 @ stock ligger på underkant av 50 grader og på 3 GHz ligger den på rundt 53 idle. Har en Scythe Ninja med en MIST vifte (som blåser betraktelig mer enn den til Scythe).

Er dette for høye temperatur i forhold til hva som er normalt med C2D? Bruker Intel Thermal Analyzis Tool til tempkontroll da Speedfan ikke klarer å lese kjernetemp.

Trur jeg må demontere skiten og se nærmere på HS. Eventuelt frem med slipepapir...

Lenke til kommentar
Hmm, trur jef har blitt offer for HS tullet til Intel. Min E6600 @ stock ligger på underkant av 50 grader og på 3 GHz ligger den på rundt 53 idle. Har en Scythe Ninja med en MIST vifte (som blåser betraktelig mer enn den til Scythe).

Er dette for høye temperatur i forhold til hva som er normalt med C2D? Bruker Intel Thermal Analyzis Tool til tempkontroll da Speedfan ikke klarer å lese kjernetemp.

Trur jeg må demontere skiten og se nærmere på HS. Eventuelt frem med slipepapir...

6853380[/snapback]

Det virket ikke som noen unormalt høy temperatur det der.

Hvor mye volt får stakkaren da?

Lenke til kommentar

Får se i helga hva jeg finner ut. Skal se litt nærmere på den. Glemte jo helt dette når jeg fikk den... :p

Får vel kanskje vurdere vannkjøling neste, komplette sett er jo ikke så vannvittig dyre lenger. Få Datakjeden eller Mamoz til å sette det opp for meg. :)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
jovaa det virker som om du ikke har C1E strømsparing på. Setter du på den så dropper idle tempen 10 grader.

6855147[/snapback]

Hmms. Jaha? Aldri hørt. Antar dette kan stilles i BIOS?? Sitter på et P5W DH deluxe.

Er dette noe som senker hastighet på CPU eller hur? Den kjører på lav frekvens under lette oppgaver og køler på under f.eks spill?

Lenke til kommentar
Frister mer og mer med Corsair sin vannkjøling, nautilus 500. :)

6855539[/snapback]

Har Nautilus 500 selv og er veldig fornøyd :D . Har overklokka til 3 ghz (fsb333), System temperaturen er på 35 grader og cpu 24 grader idle. Ved spilling går den bare opp noen få grader, men har ikke sett system temperaturen gå opp til 40 enda. Eneste jeg har å utsette på nautilus 500 er at den støyer litt.

Lenke til kommentar
Ok skal vurdere de, men er det Corsair XMS5400c4 du tenker på ?

disse ?

*Edit: Hva med en av de to nedeste her ? De kommer på 2000,- og 2300,- sånn ca.

6855163[/snapback]

Veit iallefall at det nederste, altso "Team" settet skal ha Micron D9 chipper.

Disse er nærmest garantert å treffe 1000Mhz ofte på cl4 :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...