Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Kjører den på maks hastighet (Zalman viftekontroll) men den er såpass uhørbar at jeg vurderer å kjøpe den hakket raskere (94m³/time, 26 dB(A)) - altså den som brukes i MIST 500W.

6819984[/snapback]

 

Hvor har du fått tak i den Zalman viftekontrollen?

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aspstein: Jeg får se om jeg orker å demontere kjøler for å sjekke, er ikke *så* krise at jeg ikke får tynt 200MHz til akkurat nå (samt det at SCNJ er et helvete å montere). Kanskje om noen år når 200MHz vil utgjøre en merkbar forskjell. Dessuten, om den skulle være konkav, så orker jeg rett og slett ikke å lappe basen nå. *Kanskje* hvis jeg har veldig lite å gjøre i høstferien ... ;)

 

meeg: Stemmer ja, Zalman Fan Mate 2.

Lenke til kommentar
aspstein: Jeg får se om jeg orker å demontere kjøler for å sjekke, er ikke *så* krise at jeg ikke får tynt 200MHz til akkurat nå (samt det at SCNJ er et helvete å montere). Kanskje om noen år når 200MHz vil utgjøre en merkbar forskjell. Dessuten, om den skulle være konkav, så orker jeg rett og slett ikke å lappe basen nå. *Kanskje* hvis jeg har veldig lite å gjøre i høstferien ... ;)

 

meeg: Stemmer ja, Zalman Fan Mate 2.

6822084[/snapback]

Nei men problemet kan være at du får throttling, og da begynner det å bli kjedelig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Testet/tweaket litt mer nå (Gigabyte GA-965P-DS4 + E6400).

 

Har lagt inn siste (offisiell Bios - F3).. som fjernet "bugen" med feilrapportering av RAM-timings (CAS).

Har ikke "tuklet" med andre spenninger enn VCore og VDimm. Hhv. 1.525 og +0.3=2.1

Kortet (mitt) er nok ikke så bra til å klokke som P5B/P5B Dlx, men greit nok..

Ikke mulig å boote med høyere FSB enn 425 - uanset MP, men SetFSB funker jo for dette hk'et. Setter man for høy FSB på dette hk (og også DS3 ifølge andre) så få rman en uendelig loop av restarts.. som kun kan stoppes ved å resette CMOS (Dette er *svakt* Gigabyte!! Asrock-hk'et har ikke noen slike problem.. koster en tredjedel.. og er 3 ggr. så stabilt mht. Bios) :)

Da har jeg funnet at max FSB (uten mere "tweaks") er 455 (satt MP=7). Mulig at det er RAM-brikkene som stopper, men det får jeg sjekke seinere. Brikkene er rimelige Geil Value DDR800 så de kjører jo ett stykke over "rated specs" på denne klokken (kostet bare kr.850 da jeg kjøpte dem)

Med 1.525VCore er max SuperPI-"speed" 8x438=3.504Ghz = ca.17sek. (Timings 5-5-5-15)

Max Prime-stabilit på denne VCore er 3.4Ghz.. da er CoreTemp på ca. 65 grader (vannkjølt).

Skal legge inn ett par "screenies" seinere.. :)

 

PS og edit:

@Chariot:

Standard VCore på Core 2 Duo er 1.325... ikke 1.45

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Om det stämmer med 1.5 vcore är det mer vcore du behöver, men då blir det seriös värme. Bara att sänka multi och testa mer fsb annars  :)

6823065[/snapback]

 

Er ikke varmt, har sjekka. Og er ikke mer Vcore jeg behøver. Fordi hvis jeg setter ned enten V NB eller V FSB et lite hakk så er det ikke mulig boote. Vcore på 1.5 som du ser der er egentlig litt for mye ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjører på 1,9v, brikkene er Corsair Value 5300 2 gig sett, får andre brikker snart. Fikk ikke tak i andre brikker når jeg kjøpte delene. For den kom med et langt pip i stad, kanskje det er rammen den ikke liker. For det hjelper ikke å resette cmos osv. den blir som en unge av og til. Dette problemet gjelder også når alt er på stock.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er screenies som utlovet tidligere..:)

 

Gigabyte GA-965P-DS4

Allendale E6400

Geil Value Dual-kit DDR(II)-800

 

SuperPi1M er max (foreløpig)... Cinebench er ved 425x8 (dvs. max stabil klokk).

 

PS og edit:

SuperP1M-resultatet mitt hadde for ikke lenge siden vært WR.. nå er det ett middelmådig resultat... :D

post-40756-1157742154_thumb.jpg

post-40756-1157742193_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
aaaa, jeg blir gal av og til av P5W deluxe kortet, nekter å boote av og til. Men når den har starta så er den helt fin..lurer på om den ikke liker Corsair value rammen jeg har.

6824814[/snapback]

 

Skjønner deg godt, kamerat.

 

Har selv P5W-kortet, med siste bios, Conroe E6600 som ikke vil over hersens 3.0GHz. Jeg må si jeg er skuffet.

 

Bruker Corsair TWIN2X 8500 DDR2, 1024MB CL5,

 

og oppnår følgende:

 

Maskinen booter på 3.19 GHz med Cpu v1.4, og 1.65v på brikkesettet, og 1.9v på minnet.

 

Maskinen fryser og restarter etter kort tids bruk.

På høyere hastigheter, får jeg en og annen boot, men bluescreen før Xp- logo.

 

Det står at det er stepping 6 på cpu-z, men dette betyr kanskje ikke noe?

Jeg frykter at dette er stepping 5, som ikke vil klokkes særlig.

 

Hva gjør jeg galt? Noen som har tips til endringer, eller forsøk?

 

Vil så gjerne få til dette! Mitt første oppsett med DDR2 og Intel på maaaange år.

 

 

Hjelp meg, erfarne kjernekarer!

Lenke til kommentar
Jeg kjører 1.9 på minnet akkurat nå, men har senket frekvensen.

 

Nå klarer den fint 3.2GHz.

 

Dette ser bedre ut.

 

Houston, we have 3.4

 

Klarer nå 3.5, men bluescreen på 3.6

 

ikke verst, uansett.

6829428[/snapback]

Hva var det som gjorde utslaget?

 

Edit: minnefrekvensen?

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...