oysfaerg Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Får vel legge inn min E6300 jeg da. Noen gode forslag hvorfor det er bom stopp på 500MHz FSB? Uansett er jeg meget fornøyd med resultatet. Stock volt og ramen har jeg ikke gidda å stille på enda. 6812303[/snapback] Ojda... Du må ha gjort mye rart med systemet ditt. 3,5 sek tregere enn vår SuperPI-score på 3.5GHz...? Lenke til kommentar
Resus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Får vel legge inn min E6300 jeg da. Noen gode forslag hvorfor det er bom stopp på 500MHz FSB? Uansett er jeg meget fornøyd med resultatet. Stock volt og ramen har jeg ikke gidda å stille på enda. 6812303[/snapback] Ojda... Du må ha gjort mye rart med systemet ditt. 3,5 sek tregere enn vår SuperPI-score på 3.5GHz...? 6812514[/snapback] Ser at de fleste ihvertfall ligger 1-2 sek bedre med samme prosessor. Jeg har ikke gjort mye rart, jeg har vel "ikke gjort noe som helst". Jeg har kun stilt FSB til 500 MHz. Som du sikkert ser kjører jeg meget slappe ram timings. Kan det være svaret? Noen med tilsvarende ram som har noen foslag til hvilke timings ramen tåler? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg tror du har nådd taket med brikkene du bruker, men er du sikker på at alt av chipset-drivere o.l. er installert? At det ikke kjører noe spyware o.l. i bakgrunnen? Selv på 500MHz v 5-5-5-15 klarer jeg 1-2 sek bedre enn din score. Lenke til kommentar
Resus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 5-6-6-15 ser ut til å kjøre stabilt, men det forbedrer tiden bare med 0,5 sek. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 En halv sekund är en evighet i superpi om du bara ändrade timings såpass lite som du gjorde. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 @Resus steng ned ALT du har kjørende i bakgrunnen der, sett Windows til Best Performance. Og steng ned alle servicer du ikke trenger for å kjøre superpi, da tenker jeg du skreller 1 sekund til. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Resus: Jeg tror du skal klare å kjøre 5-5-5-15 (Kanskje 5-5-5-12) på de brikkene etter å ha sjekket litt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Noen som kan bekrefte avbekrevfte at E6600 og Gigabyte DQ6 er en bra combo ? Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Er det noen som har vurdert å fjærne eller faktisk fjærnet HS på Conroe CPUer? Hvordan gikk det? Vet ikke åssen det fungerer på dualcore så... Endret 6. september 2006 av Thmas Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 kva kjøling har du da? 6812331[/snapback] Scythe Ninja, men lider av et problem at jeg ikke får skrudd opp viften. Skulle gjerne likt og skrudd den på max for og få best mulig oc kjøling. Har Msi PowerUp HK. Lenke til kommentar
mindspin Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 har lest med stor interesse i den store c2d overklokkingstråden;) har gått til innkjøp av core 2 duo 6400 og et asus p5w deluxe kort og har i den forbindelse et par spm til entusiastene der ute passer noctuna uh12 vifta på dette kortet (da tenker jeg plass og monteringsmessig) prøver så smått med overklokking, er 400mhz*8 innenfor grensene med denne kjøleren og en STILLEgående vifte..hehe har geil 2gb pc6400 minne geil minnebrikker forresten til dere med dette kortet som bruker spdif utgang og savner master volume så bruk vedlegget visst det virker...Volume tracker heter programmet Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Mindspin: Har du disse eller disse ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Mindspin: Har du disse eller disse ? 6818356[/snapback] Gikk ikke det helt klart frem av linken? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg ser at disse danskene har oppnådd samme klokke resultat som meg. Jeg ser at andre har greid bedre resultater ved å øke MCH og FSB Volt. Har ikke rørt den settingen før men skal nok prøve litt etter jobb i kveld. Vil komme over 400FSB grensen i det minste Var en del spennende lesning på forumet her Endret 7. september 2006 av PantZman Lenke til kommentar
mindspin Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Mindspin: Har du disse eller disse ? 6818356[/snapback] har nok desverre disse CAS 5-15-5-5 var ikke klar over at ram brikkene måtte overklokkes også....sånn er det;) geil info side på ram brikker trenger jeg no aktiv kjøling av brikkene eller holder det med 120mm vifte foran og bak i kabinettet mitt Endret 7. september 2006 av mindspin Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Du får nå bare prøve deg fram, men det kan være lurt å sette en 80-120mm vifte rett over minne brikkene hvis de blir for varme .... TLS1000: Trodde det var de vanlige (ikke de orange), men var ikke helt sikker ... *Edit: Du behøver ikkeå røre minne før etter at du passerer 400FSB 400x8=3200Mhz som er ganske bra men skal du over dette så må du nok klokke spesielt de med P965 chipset ... uansett så gir høyere minne hastighet bedre ytelse forde om den er høyere enn FSB ! Endret 7. september 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Nå har jeg endelig fått opp mitt C2D-system og jeg lurer på følgende: Hva bør max cpu (overflate) temperatur ligge på? Hva bør max kjerne temperatur ligge på? Etter 25 min med Orthos får jeg følgende (lest av i Everest, 3.2GHz): 62C @ CPU, 74C @ core #1/#2 VCore er på 1.38V. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Nå har jeg endelig fått opp mitt C2D-system og jeg lurer på følgende:Hva bør max cpu (overflate) temperatur ligge på? Hva bør max kjerne temperatur ligge på? Etter 25 min med Orthos får jeg følgende (lest av i Everest, 3.2GHz): 62C @ CPU, 74C @ core #1/#2 VCore er på 1.38V. 6819803[/snapback] Tipper du bruker boxed kjøleren. Ville ikke hatt noe mer varme enn det der Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Bruker Scythe Ninja med en litt stillere utgave av Papst viften som brukes i MIST 500W ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4412F2GLL ). Kjører den på maks hastighet (Zalman viftekontroll) men den er såpass uhørbar at jeg vurderer å kjøpe den hakket raskere (94m³/time, 26 dB(A)) - altså den som brukes i MIST 500W. Prøver å finne best kombo mellom høy hastighet og lavt støynivå. Hvis ovennevnte temperaturer kan brukes 24/7 så sier jeg meg fornøyd. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg syns de temperaturene var veldig høye. Har du skikkelig kontakt med kjølerene? HAr du tatt den av og sett på avtrykket etter kjøleren på CPUen og sett om det er jevnt og fint? Kan være du har fått en slik skeiv CPU som mackanz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå