Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med 29A?

8555757[/snapback]

Skal ikke være så ille den heller. Har selv en 31A. A batcher trenger noen ganger mer volt, men de er ikke like varme som B. vis jeg ikke tar helt feil. På 1,4V og 3,4 ghz så feiler min orthos etter ca 17 sekunder. :thumbdown: Men er ikke så ille da. Klarer jo 3 ghz på 1,35V i 8 timer orthos stabilt.

Lenke til kommentar
Vel dere som allerede har en CPU med en eller annen uke kan jo teste de selv og se hvordan de klokker?

8555902[/snapback]

Skulle gjort det dersom jeg hadde bedre minne. Siden jeg ikke kan bruke divider så må jeg kjøre FSB:Minne 1:1, og når minnet mitt klarer maks 430 mhz stabilt så blir det et lite problem å få testet CPU'en skikkelig :cry:

Har en liten mistanke om at den klokker godt though. på 3000 MhZ trenger den kun 1.325v ( i bios, ) for å være stabil. Under load drooper spenningen ned til ca 1.25v.

Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg vurderer å kjøpe meg nye RAM brikker, men dersom 26A hadde vært kjent for å være en dårlig klokker så ville jeg ikke kjøpt meg nytt minne.

Skjønner? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, min E6600 er uke 29A, jeg skrev jo det.

Det jeg snakket om, var at jeg ikke orket å bytte ut CPU'en som sitter i nå, med E6600'en, fordi jeg nettopp har lagt på Artic Silver på den.

8556758[/snapback]

:!:

Vel, det er da ikke store jobben å ta av/på igjen?

Men jeg er sikkert miljøskadd etter å ha demontert/montert PC'er med vannkjøling og annet "stash" utallige ganger.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...