Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har:

 

VGA-Card nVidia GF7600GT 256MB PCI-E 2xDVI HDTV Retail

 

Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB

 

1GB (2x512MB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader Retail (Cl 5)

 

PSU TR2 550W With PFC ATX 12V 2.0 Version Retail

 

CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Cooler

 

CPU Core 2 Duo E6400 2.13GHz S-775 1066MHz 2MB "Conroe" Boxed

 

Mainboard S-775 i975X ATX 2xPCI-E Audio GbLAN 1349 SATA-II Raid Retail

 

Jeg ønsker å kjøre en liten overklokking på systemet mitt, i BIOS står settingsa nå på: CPU FSB 266 (x8) = 2.136 gHz. Og forholdet CPU - RAM, er "Auto" , kan settes til 1:1 og 2:1. Ram fsb står som auto på 677 ( skal det ikke egentlig være 800 som standard?). Voltage står på "Default". Det jeg lurer på er, hvor mye anbefaler dere meg å sette opp FSB, og hvor mye må jeg da sette opp voltage? både på ram og cpu? og burde forholdet ram - cpu være 1:1 ?

Cpu'en min ligger nå på en tempratur på 30 grader idle og 35 grader på fullt kjør, har en god cpu vifte.

 

Som sagt ønsker jeg ikke en veldig kraftig overklokking, bare noe som er midt på treet, og som beholder stabiliteten.

 

På forhånd takk

Endret av novastaR
Lenke til kommentar
Litt skremmende at 600w ikke er nok ...

6795067[/snapback]

Når man har en Conroe klokket til 4 Ghz og 2 skjermkort så trekker dette veldig mye strøm. Men ja Mist 600W burde ha holdt fordet...

 

Kjører nå min E6600 på 3.33 Ghz, har bare ett 7900GTX kort, par disker bla bla bla og har bare en 500W strømforsyning. Men skal jeg ha nytt skjermkort ala R600 eller G80 så vil jeg nok trenge bedre PSU også. Skremmende utvikling dette her med strømforbruk! :hmm:

Lenke til kommentar
Kansje er har oversett noe, men er det inegn av dere luringer som har E6300, og har overklokka den?

 

Eller er den litt liten og svak, så ingen har lyst på den?

 

Jeg har lyst på en Conroe, men det har ikke lommeboka mi, men er E6300 noe bra kjøp med tanke på pris/ytelse? Eller bude jeg gå for en E6400?

6796424[/snapback]

 

6400 är ett bättre val om man överklockar med sin lite högre multi än 6300. Det ger större chans till överklock med inte alltför dyra innen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kansje er har oversett noe, men er det inegn av dere luringer som har E6300, og har overklokka den?

 

Eller er den litt liten og svak, så ingen har lyst på den?

 

Jeg har lyst på en Conroe, men det har ikke lommeboka mi, men er E6300 noe bra kjøp med tanke på pris/ytelse? Eller bude jeg gå for en E6400?

6796424[/snapback]

 

Du har nok oversett noe ja...

Alle her (som har/har hatt E6300) har klokket denne.. tildels svært mye (100% nesten).

Det som er "problemet" er at du må ha ett godt hk som *har bevist* at det kan klare godt over FSB400.. samt *kompatible* minnebrikker som kan følge FSB (dvs. minimum meget klokkbare DDR2-800++).

Lenke til kommentar
Kansje er har oversett noe, men er det inegn av dere luringer som har E6300, og har overklokka den?

6796424[/snapback]

Du har nok oversett noe ja...

Alle her (som har/har hatt E6300) har klokket denne.. tildels svært mye (100% nesten).

Det som er "problemet" er at du må ha ett godt hk som *har bevist* at det kan klare godt over FSB400.. samt *kompatible* minnebrikker som kan følge FSB (dvs. minimum meget klokkbare DDR2-800++).

6796609[/snapback]

Er det ikke mulig å klokke bare prosessor ved å skru ned på forholdet mellom FSB:RAM?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...