Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å klokke min kjære E4300, går for så vidt bare bra det, men...

Hva er akseptabel eller anbefalt temp. på northbridgen? tror den klusser det litt til, den kommer fort opp i 50+++ grader :hmm:

 

Kan overklokking "stoppes" av varm southbridge også?

 

 

Håper noen kan hjelpe meg, begynner å bli ganske frustrert :wallbash:

Endret av amdme
Lenke til kommentar
E4300 3,06GHz blir vel 340 fsb det. Går det P5N kortet noe lengere da?

Trodde de stoppa rundt der jeg??  :dontgetit:

8429438[/snapback]

 

Leste endel tester før jeg bestemte meg for å kjøpe det, der var det fler som fikk de opp i 450-460+ fsb. :yes: så da tenkte jeg at dette var nødt til å være ett glimmrende "budsjett" klokkekort ;)

 

Men det var den der tempen da... noen synspunkter??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har et 1900XT som scorer 12K i 3dmark 05 med en E6600 @ 3,0 dreiv og styra litt med maskinene og satte skjermkortet i kontor-pcn med en celeron @ 2,8 da scora den faktisk bare 5130, med cpu @ 3,7 scora jeg 7200 ca....... sånn bare for og ikke glemme hvor mye futt det er i conroe :)

Lenke til kommentar
Hehe, smådetaljer som irriterer, ja :p

8530513[/snapback]

 

Jeg har nesten alltid 3600.00 og 1600.00 FSB QDR når jeg kjører 3.6 Ghz i alle fall ;)

 

EDIT:

 

har et 1900XT som scorer 12K i 3dmark 05 med en E6600 @ 3,0 dreiv og styra litt med maskinene og satte skjermkortet i kontor-pcn med en celeron @ 2,8 da scora den faktisk bare 5130, med cpu @ 3,7 scora jeg 7200 ca....... sånn bare for og ikke glemme hvor mye futt det er i conroe :)

8531730[/snapback]

 

Mm :D jeg har jo 2 8800GTS i SLI og klarer 22-23k i 05 og ca. 16k i 06 med E6600 på 3.6 Ghz. I stuePCen her står det en AMD Athlon XP 3800+ (2.4 Ghz enkeltkjerne). Har lyst å teste den mot min E6600 ja :p tror det er ganske stor forskjell. Spesiellt i 06, siden det støtter flere kjerner.

 

Men så spørs det om jeg gidder da.. Må jo flytte over begge kortene, installere 3dMark, installere drivere, fjerne ATi drivere, flytte over PSU (400 watter NorthQ holder ikke til 2 8800 kort, overklokket) osv. Men får se ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe galt med min E6600.. Det virker som det er mange som sliter med ustabile temperaturresultater, og jeg er en av de..

 

Jeg har en Apogee GT blokk koblet til et Zalman Reserator sett, noe som skal gi fine temperaturer. Reseratoren blir knapt varm i det hele tatt.. Men, og et stort men, cpu-temp via Asus AI Booster er 60 grader! Den ligger med stock volt og 2,79ghz.. Dette burde jo gå veldig fint..

 

HK er et Asus P5W64 WS pro. Jeg har remontert blokken, og prøvd både med og uten braketten som klemmer den på plass. Er det noe feil her? Jeg bruker BIOS 0304, burde jeg prøve et annet? Er det mulig at temp blir lest av feil? Burde jeg bruke et annet program for å lese av temp?

 

Jeg skal ha denne opp på minst 3,5-3,7, men vil ikke kjøre temp helt opp i skyene heller, om det viser seg at det er riktig temp..

 

EDIT: Bios 0701 gjorde noe her.. Får nå 47grader ved full Folding@home last ved 2,9. Da skal jeg pusle litt videre her.. hehe

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...