Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orthos og win leser feil, cpuz er riktig. Ganske vanlig feil, derfor jeg ikke blir overbevist av kun et orthosbilde, desverre er bare sånn.

Se på 965 chipsettet, forandrer du multiplier der så er det kun cpuz som klarer å få det med seg, ex. orthos coretemp ol. vil lese feil som du ser her.

EDIT: Nytt hk er på veg,gleder meg jeg å sjø :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Noen som vet hva grunnen til at superpi går veldig tregt kan være?

Testet det bare stock, har aldri orket når jeg har overklokket(da har det blitt orthos).

Er et nytt system med ny hardware, så synes det er merkelig at det gikk veldig tregt egentlig.

Lenke til kommentar
Orthos og win leser feil, cpuz er riktig. Ganske vanlig feil, derfor jeg ikke blir overbevist av kun et orthosbilde, desverre er bare sånn.

Se på 965 chipsettet, forandrer du multiplier der så er det kun cpuz som klarer å få det med seg, ex. orthos coretemp ol. vil lese feil som du ser her.

EDIT: Nytt hk er på veg,gleder meg jeg å sjø :)

7981242[/snapback]

Men jeg har klokket, og det står det samme i BIOS som i orthos og win...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva grunnen til at superpi går veldig tregt kan være?

Testet det bare stock, har aldri orket når jeg har overklokket(da har det blitt orthos).

Er et nytt system med ny hardware, så synes det er merkelig at det gikk veldig tregt egentlig.

7981275[/snapback]

Hvis du sier den går tregt, så hva i forhold til? Har du noen tider å vise til. Er vel ingen her som er tankelesere :p

EDIT: det er riktig som du sier at orthos er til for å teste stabilitet på et overklokket system, men vi bruker også superpi for ex. å måle hvilken ytelsesøkning vi har fått etter en overklokk. Hva er vel vitsen å overklokke hvis det ikke blir en målbar gevinst av det.

Superpi1M sier ikke mye om stabilitet, jeg kan kjøre superpi1M på en halvstabilt overklokket pc, superpi 32M derimot tester også stabiliteten på cpu, ram og hk på en grei måte.

Men for å teste max stabilitet er nok Orthos blend best.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
UUUUps, er orthos riktig og cpuz feil!!?

...den var ny for meg. Gå på forumsiden til hk produsenten og forhør deg om hva det kan være, det kan være en bios bugg. Viser den feil på stock hastighet også eller bare feil når overklokket?

7981425[/snapback]

Viser riktig på stock. Men hvis du ser på bildet, også på Orthos så står det 290*10 :S

Jeg kjørte 323*9 og minnet manuelt satt på 646, altså 1:1...

Edit: Kan det være at minnet er satt til 1:1 manuelt at den ikke registrerer no klokk? Har ikke en egen instilling for FSB:DRAM. Bortsett fra "Linked" men da klokkern minne over 1000MHz på 2.9.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Sammenlignet meg vel egentlig med dine hastiheter Nassuz, vet det ikke blir helt riktig men var så inn i granskauen store forskjeller(skal legge opp et bilde).

Har også sett på generelt alle superpi bilder på forumet, og synes min var treg.

Det jeg har kjørt hittil er orthos blend, jeg fikkda min cpu stabil på 3400mhz med linked ram i 10 timer(orket ikke å kjøre lengere).

Akkurat nå oppfører pc'en seg litt merkelig. Grunnen er jeg ikke helt sikker på, men det ser ut som den ikke vil opp i 3.4 igjen, så nå blir den kjørt på 3.2 blank. Er sikkert bare jeg som surrer med settings så det løser seg nok.

En annen ting jeg mistenker at bremser klokkingen min en hel del er p4 kontakten på psu'en. Skal pushe på netshop ang. en converter eller rett og slett kjøpe en enermax galaxy 1000w å sette inn i steden(må bare jobbes og jobbes og jobbes litt først).

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Jeg har conroe 6400 2.13ghz og vil gjerne klokke den endel

JEg prøvde meg såvidt i BIOS og AL suite i dag.

Jeg klarte max 2.712 ghz og stillte jeg hastigheten over dette ville enten ikke skjermen regaere under reboot eller så vil maskinen bare alge en slags "bluescreen" hvorav det blinker en liten strek øverst til høyre.

Men jeg stilte KUN på DRAM frequenzy og ikkeno annet.

Noen som har en komplett liste over hva som skal stå på hva i bios?

Forøvrig har jeg pc 5300 1024 ddr2 ram.

Asus p5b hoved kort

Ati radeon x1650PRO

Har også bra cpu kjøler så den ligger stabilt på 34-36grader @ 2.72 GHZ

Målet mitt er å runde 3ghz på prosessorn

Ram'n trenger jeg ikke klokke sålenge ikke dette trengs

Mvh jesper :)

Lenke til kommentar

du kan nok ikke regne med å klokke langt uten å endre på volten nei, min c2d kjører nå på 1.5V, minne på 2.1 og vMCH på 2.65. Hadde heller ikke vært noe problem å øke volten ytterligere, på luftkjøling ville jeg nok stoppet når jeg kom til 1.6, men det er først og fremst temperaturen som bestemmer hvor høyt du kan klokke

Lenke til kommentar

Jeg har bra kjøer og tempen ligger på 28-30 grader nå...den lå på MAX 35grader når jeg klokket den til cpu frequenzy 348.

Men gjør jeg noe i over dette vil ikke skjermen reagere.

Så hva ANNET en å stille på cpu freqenzy må gjøres får å få klokket den litt høyere?

mvh jesper

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva som skjer?

Edit: Glemte bildet :p

7980737[/snapback]

Vet ikke hvorfor dere andre sier at CPUz viser feil, og Orthos osv. viser riktig. Jeg er ikke sikker, men det er nok CPUz som viser riktig.

Grunnen er at du har en E6600 og den har en høyeste multiplier på 9, og den vises som 10 i de andre programmene. Så jeg vil tro at CPUz er riktig, for etter det jeg vet, så er det helt ulig å få en E6600 til å kjøre på 10x multiplier, med mindre du har et spesiellt ES sample.

Det er det jeg tror etter å ha sett på bildet. Rett meg hvis jeg har feil, men pleier ikke CPUz å være riktig? :D

EDIT: Nei det der var rart.... :hmm:

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

nettop det jeg mener. Men de mener at han ahr opverklokk her, og at alle programmene viser feil, tydeligvis :S Det er i hvertfall slik jeg forstår at dere tror det er. Men jeg ville stolt på CPU-Z. det pleier alltid å gi riktige resultater, der alle andre feiler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En forklaring kan være at "Intern" kjører "housewife clocking" aka "AI Nos" eller tilsvarende søppel.. :D

Mao..

Når systemet belastes settes klokk (FSB) opp ca 20% = 323 x 9 = 2.9Ghz.. og når det "idler" ned til default. Noe sånt.

(Eneste jeg kan komme på som en plausibel forklaring til det merkelige screenshot'et).

Orthos viser alltid bare tull mht. FSBxMP, men viser rett klokk (totalt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En forklaring kan være at "Intern" kjører "housewife clocking" aka "AI Nos" eller tilsvarende søppel.. :D

7984780[/snapback]

Nei, fytti... *fornærmet* :p

Nei, alt var satt opp manuelt! FSB og minne var satt til 323...

7985819[/snapback]

:!:

OK.. Du har ikke tatt en "Zapruder hoax" da..dvs. forfalsket screenshot i "PSP"? :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...