Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg har ett minne som stopper på 850Mhz, og tenker litt på om jeg skal prøve å klare 4Ghz på min E6600 hvis det bare blir kaldvær. Med minnet mitt på 1:1 kommer jeg bare til 3.8Ghz, jeg lurer derfor på om det vil fungere å kjøre minnet på 4:3, og om dette evt vil bli stabilt.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

 

Jeg har ett minne som stopper på 850Mhz, og tenker litt på om jeg skal prøve å klare 4Ghz på min E6600 hvis det bare blir kaldvær.  Med minnet mitt på 1:1 kommer jeg bare til 3.8Ghz, jeg lurer derfor på om det vil fungere å kjøre minnet på 4:3, og om dette evt vil bli stabilt.

 

Takker for svar.

7797356[/snapback]

 

Hvorfor spørre om det hvis du kan teste det selv? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Min E6600 kjøres nå med standard vifte, i mitt Lian Li V1200B kabinett..

Med Arctic Silver 5 pasta.. Ligger på sånn 45-48grader under load..

Da altså standard klokket @ 1.2Volt på mitt P5N32-SLi nForce680i hovedkort..

 

Jeg kan klokke den til 1366MHz FBS, da ligger den på sånn toppen 65grader under load..

Jeg lurte på om det er noe lurt, eller er 65grader litt varmt, vil den tape ytelse på å være så varm, eller i verste fall ta noe skade av det ?

 

Gir det egentlig noen merkbar ytelses forskjell på å gå fra 1066MHz til 1366MHz?

Er det noe dere anbefaler meg å gjøre?

7783290[/snapback]

 

Kunne noen ha hjulpet meg litt eller ?

Lenke til kommentar

Han tenker nok på FSB som Quad-pumped ;)

Altså: 1366/4=341,5, som sikkert er 342MHz.

du skal ikke se bort i fra at det er viften som er for dårlig, eller kanskje du tok på for mye pasta?

 

Merker du i det hele tatt at kjøleribbene på kjøleren er varme? Du kjenner 60 grader for å si det sånn.

 

EDIT: min FSB er 1343 og jeg merker en del forskjell i både spill og benchmarks.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
hei!

 

Jeg har ett minne som stopper på 850Mhz, og tenker litt på om jeg skal prøve å klare 4Ghz på min E6600 hvis det bare blir kaldvær.  Med minnet mitt på 1:1 kommer jeg bare til 3.8Ghz, jeg lurer derfor på om det vil fungere å kjøre minnet på 4:3, og om dette evt vil bli stabilt.

 

Takker for svar.

7797356[/snapback]

 

Hvorfor spørre om det hvis du kan teste det selv? :dontgetit:

7797398[/snapback]

 

Det er vell egentlig fordi at jeg ikke gidder å rigge opp for overklokking igjen med det samme, og lurte bare sånn sjenerelt på om dette pleier å fungere eller ikke. Litt lite vits hvis det så og si altid funker dårlig.. :roll::p

Lenke til kommentar
Det varierer alt i fra hk til minne, men jeg har hatt høye klokker på 4:3 så jeg tror det skal gå greit. Uansett lykke til med å få 4ghz :thumbup:

7799292[/snapback]

 

Takker... :thumbup:

 

Ser forresten ut som en ny klokkeøkt ikke er aktuel med det første, da snøen nå holder på å smelte.. :ohmy:

 

Får håpe på noen nye kalde dager om ikke så alt for lenge.. :p

Lenke til kommentar
bruker du vann eller luft?

7799471[/snapback]

 

Jeg bruker luft. Sist var det ca -5 grader, så da la cpu seg på 16 grader idle på 3.4Ghz og ca 20 grader på 3.8Ghz.

 

Nå har tempraturen som sagt steget igjen, og i følge værmeldingene kommer ikke det ikke til å bli kaldere igjen med det første... :thumbdown:

Lenke til kommentar

...og overklokkinga går såååå tregt om dagen,er liksom ingenting som vil seg ordentlig.

Så i kveld satt jeg av en time til litt superpi E6400 action.

 

Bruker fortsatt broderns vmodda abitkort som ikke er på langt en så god klokker som Asus P5B E Plus kortet mitt som jeg håper snart kommer på posten,det døde plutselig....høh.... :!:

 

Min rec fra før er 14.7sek satt med min gamle E6300,så det var først og fremst den jeg skulle ta rotta på i kveld. Selv om jeg vet at E6400 min nå gjør over 4ghz, så er abitkortet fryktelig ustabilt når jeg nermer meg 500fsb. Fra 497fsb og opp går det på lykke og fromme uansett hva jeg gjør. Har vannkjølt nb som er et must hvis en skal ha høy fsb på dette kortet.

 

Så,ikke er det noe særlig hjelp fra kulda ute heller,tempen har steget og det er ca bare -6`c ute. Så litt hjelp var det jo og åpne vinduet.

 

Første boot 3,8 ok. så opp på 497fsb som er 3976mhz...ok virket det som,tok et par spi1M run og 14,1sec var i box :)

 

Så 498fsb-3984mhz ...men ikke... går halve spi1m og stopper.

Så nærme 13 sek og ting vil seg ikke,skrur av,vrir opp potskruen til vmch til 1,9v og booter på nytt. Denne gangen går det greit og spi1m blir 14.078 :)

 

Booter for å sette minnet litt strammere 4-4-3-8@996mhz men da vil ingenting no mer. prøver med vcore og litt mer vmch,men tror abiten har gjort sitt. tempen er fortsatt grei men som det er så vil det seg ikke mer i dag. Får kun 496 stabilt igjen og da er det ingen vits,tror jeg må vente på Asusen for å komme lenger.

 

Så, ny pers, men ingen 13 sek denne gangen. Litt fornøyd,men dette Abitkortet er ikke helt med på 500fsb stabilt.

 

Prøvde forøvrig en fersk installasjon av win 2003 server og det var denne jeg fikk spi1M tiden på i dag. Testet i går med en vanlig win xp pro disk og win 2003 server gir meg sånn ca 2 tiendeler bedre resultat ved 3600mhz som var speeden jeg testet på i går. Så win 2003 server er nok bedre til superPi benching. Skal tune denne win 2003 disken litt så får vi se neste gang med Asuskortet

 

Bilde av dagens rec 14.078 sek superpi1M.

 

th_spi1m14.jpg

Lenke til kommentar

Jeg økte fbs'en på mitt system (se system info nedenunder)..

Alt med standard vifter osv..

 

Økte fbs med 300.. Fra 1066 til 1366..

Minnekortene er fremdeles på 533MHz

vcore volt har jeg satt på 1.2V

 

Klokkehastigheten er nå 3.08GHz @ 70-76grader (under load) sier PC Probe..

 

Er det varmt? Eller duger det sånn ?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Jeg økte fbs'en på mitt system (se system info nedenunder)..

Alt med standard vifter osv..

 

Økte fbs med 300.. Fra 1066 til 1366..

Minnekortene er fremdeles på 533MHz

vcore volt har jeg satt på 1.2V

 

Klokkehastigheten er nå 3.08GHz @ 70-76grader (under load) sier PC Probe..

 

Er det varmt? Eller duger det sånn ?

7807683[/snapback]

 

Det går jo, men jeg liker å holde meg under 60 grader load.

Lenke til kommentar

Hjelp! Klarer max 300fsb(2.7Ghz) på min E6600 :no: Når jeg ser hva dere andre klarer er det rett og slett flaut selv med luft(cnps9500) :blush:

 

Har Msi PowerUp ed.2 bios:7.2, Corsair TWIN2X-6400 2 GB som jeg kjører i 1:1 og prøvd timings 5-5-5-12 og 5-5-5-15. Volt 1.9

 

Testet Vcore opp til 1.43, skulle holde i massevis det for en ønsket FSB på 333 (3Ghz).

Men alt over 300fsb kræsjer maskina i oppstarten av vistaen :hmm:

 

Jeg er grønn når det gjelder å klokke(dette er mitt første forsøk) Men jeg har nå studert en del i denne tråden og div guider.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Du kan være helt sikker på at det er hovedkortet som holder deg igjen.

MSI har levert dårlige overklokkingskort til C2D, noe som jeg synes er veldig skuffende.

Men du skulle da klare mer enn FSB 300.

Får du ikk bootet, eller er det ikke stabilt i tester?

 

EDIT: leste ikke posten godt nok, så du hadde problemer med å starte i Vista, så da vet ikke jeg.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre en enkel test for å se om det er hovedkortet sin feil.

 

Du setter multien til 6-7 og FSB til 450, booter den ikke da, så er det hovedkortet som holder deg igjenn.

7834378[/snapback]

 

 

Tror multi'en er låst, kan ikke se hvordan jeg kan justere den!

 

Fra MSI forumet er det flere med samme HK som har FSB over 360 med Vcore under 1.4volt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...