Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så da med andre ord er det ufarlig å bruke peltier så lenge man overklokker nok til å holde seg på +grader.?? Kommer til å gjøre det uansett, men tror det blir vanlig vannblokk uansett. Får heller kjøpe en blokk med peltier seinere.

7766645[/snapback]

med min E6600 orginal så fikk jeg -5 grader ca. jeg bruker radiator fra en wolksvagen 2stk 12cm vifter på 1000rpm hver å en pumpe fra et akvarium 600l i timen på fullt 1/2 slanger på alt.nå kjører jeg på 3500mhz å 1.5v å ligger på 4-6+grader i et rom på ca 20-25 grader. å det er idle ifølge core temp.

post-89687-1169359305_thumb.jpg

Endret av tomas7137
Lenke til kommentar
Jeg ser at noen her har skrudd ned mutipleren på sine E6600....har dette egentlig noe for seg?

7767657[/snapback]

Jo høyere FSB jo høyere minneytelse. Tror dette har noe med saken å gjøre. Lavere Multi gjør at du må ha høyere FSB for å få samme klokk, og minnet kan kjøre på høyere klokk, og allikevel få en effektiv klokk. Ettersom hva jeg har skjønt får man aldri utnytta frekvensen på minnet som er over FSB'n Så hvis du har minne på 800Mhz og FSB på 266, får du ikke noe effekt av mere enn 533Mhz. Om dette er riktig er jeg ikke helt sikker på, men jeg får ihvertfall bedre ytelse selv ved å kjøre lavest mulig multi. Noe jeg ikke har så mye å gå på fordi jeg har en FSB wall ved 1866Mhz. Så maks klokk med x7 multi er 3.2-3.3Ghz.

Lenke til kommentar
Trodde det var cpu hastighet som ga juice til systemet.

7767817[/snapback]

Du får bedre minnebåndbredde, og bedre ytelser. Faktisk ganske mye ytelsesøkning.

Skal se hvor mye ytelse jeg får ekstra ved multi 7 vs 8 for å øke bare FSB og ikke noe annet.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Trodde det var cpu hastighet som ga juice til systemet.

7767817[/snapback]

Du får bedre minnebåndbredde, og bedre ytelser. Faktisk ganske mye ytelsesøkning.

Skal se hvor mye ytelse jeg får ekstra ved multi 7 vs 8 for å øke bare FSB og ikke noe annet.

7767865[/snapback]

 

Ja,klar over det du nevner,men forstår ikke at noen "ofrer" flere hundre cpu mhz til fordel for lav multi/høy fsb.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Ja,klar over det du nevner,men forstår ikke at noen "ofrer" flere hundre cpu mhz til fordel for lav multi/høy fsb.

7767925[/snapback]

Bare et eksempel: E6600 som kjører på 400x9(3.6ghz) vil de fleste hovedkort klare. Mange hovedkort klarer også 450x8(3.6ghz), noe som betyr at det blir høyere FSB og minnehastighet(hvis du kjører 1:1 f.eks). Ikke noe ofret cpu-hastighet, men likevel høyere ytelse.

Lenke til kommentar

Stemmer, men for meg blir det ikke særlig aktuelt å gjøre dette, for da klarer ikke minnet mitt å holde følge hvis jeg setter høyere FSB en 400 og Mutipler på 8, altså 3.2 Ghz :hrm:

 

En ting til jeg lurer på angående overklokking er:

 

Jeg har ett ASUS P5W DH DELUXE kort, og dette er ett av de kortene som jeg bare kan gi NB 1.6V.

 

Jeg klarte fint å kjøre FSB på 400*6, men det gikk ikke på 400*9. Dette regner jeg med at betyr at minnet klarer 800 hvertfall, men trenger NB på hovedkortet mer spenning for å kjøre høyere multipler, eller betyr det at det er cpuen som er den begrensende faktoren i systemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har ett ASUS P5W DH DELUXE kort, og dette er ett av de kortene som jeg bare kan gi NB 1.6V.

 

Jeg klarte fint å kjøre FSB på 400*6, men det gikk ikke på 400*9. Dette regner jeg med at betyr at minnet klarer 800 hvertfall, men trenger NB på hovedkortet mer spenning for å kjøre høyere multipler, eller betyr det at det er cpuen som er den begrensende faktoren i systemet?

7768644[/snapback]

 

Her er det CPU'en din som setter begrensing.

Det kan muligens være hk som begrenser noe pga. ustabil/drop av VCore (P5W DH har ikke så bra vrm som nyere Asus hk. Har f.eks. "bare" 4-pins kontakt for 12V til CPU).

 

Edit:

Managhead har gitt deg oppskriften for å avhjelpe "vdrop". :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

@TL1000S, eller andre som har gigabyte ds-4, Har dere opplevd at cpu fan kontakten ikke gir strømm?

 

Jeg kjører med stock lufttkjøleren nå, fordi jeg ødela puma mi. Da jeg hadde alt på stock i bios (default settings) så vitket cpu kontakten, men da jeg gikk inn i bios for å stille ned vcore til 0.750, så ga ikke cpu kontakten strøm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...