Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OT: Jeg lurer på om dette er bra? Min Handlevogn Har lest at Hovedkortet får ganske høy FSB og at E6600 er en god klokker :D og hva med ramen? (klokker ikke ramen) kan det ikke  :tease:

 

eller vurderer denne Min Handlevogn nr 2 fordi det er litt billigere :)

6750601[/snapback]

Du kan ikke å klokke RAM-en? NÅr du øker FSB, så øker du også klokkefrekvensen til minnet, simple as that. Skal du ha høy FSB så kan du ikke kjøre divider på 1/1, så du må stille på den i forhold til hvor høye frekvenser du vil ha/minnet klarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke noe resultat i stil med Oysfaerg/Apstein.. eller andre med (gode) 965/975 hk, men med tanke på pris.. og for de som skal "småklokke" en E6600 så kan jeg vise til følgende:

 

Asrock Conroe945G-DVI (Intel i945G/ICH7)

Intel "Allendale" E6300

2x512 Geil DDDR-II 800

Sapphire X1600XT

1x80GB "Deskstar" IDE

1x160GB Samsung SATA

 

Chipset 910/925/945 har ikke fungerende PCI-E lock, så man må enten klokke med Bios setting "CPU/PCI-E sync" eller sette PCI-E manuelt ved "CPU/PCI-E async".

Bios for dette hk er ikke "klokkerens venn", noe som ikke er kritisk med tanke på pris (kr.675). Man kan f.eks. ikke endre VCore, men det er da heller ikke nødvendig da hk/chipset setter grensen lenge før CPU.

FSB kan settes fra 140->300(345).

Max FSB er 299 ved "CPU/PCI-E async" (PCI-E = 100). Settes 300 vil ikke hk boote.

Ved PCI-E > ca. 125 "mister" man SATA-port/disk.

Ved PCI-E > ca.110 fungerer ikke GMA950 (integrert grafikk) i 3D (dvs. "krasj").

 

Resultater fra hittil max.testet FSB=333:

post-40756-1156766043_thumb.jpg

post-40756-1156766071_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

kva tempraturer har dere på chipsettet deres?

tenker spessielt på Asus p5w dh

 

Min ligger på 56 grader, lukka kasse.

 

Lurer på om eg skal prøve og sette pc'n min på hodet, grunnen til det er at hovedkortet er montert "opp ned" inni kabinettet mitt, og da går heatpipen nedover i stade for oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...