Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Minner om at det ikke er lov å rakke ned på andres skrivefeil o.l!

Skylinepower er forøvrig ikke like gammel som de fleste andre her, så vær så grei!

 

Nassuz: Jeg hadde ett lite "mishap" med bilen her om dagen, så jeg har ikke fått sendt CPU enda. Ligger klar, hiver i posten på mandag, hos deg tirsdag. L628B040 E6600, klar for extreme makeover ;)

Den gjør 4980MHz på ett P5B som ikke hadde mer å gå på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har lastet ned ny bios til gigabyte DS-4 og klokket litt, har kommet opp i 520 FSB med e6300 men har bare 515 FSB cpuz valid.

 

Noen som har noen tips om ting som kan skrus av eller på i bios for å skvise litt mer FBS ut av hk?

7764927[/snapback]

 

Det er veldig bra resultat på det hk'et synes jeg. :thumbup:

Skal du lenger nå må du vel voltmodde og ha mer ekstremkjøling på chipset.

 

Lurer på om mine "value-DDR800" Geil-brikker er for dårlige til høyere FSB (på mitt DS4).

:hmm:

(Har testet med lav MP og funnet at de "butter" ved ca. 900.. og det blir vel for "spedt")

Lenke til kommentar

FSB stopper jo på +0.35v men MCH går jo hlet opp til +0.75v, er redd for å sette MCH lengere opp, spesielt når jeg ikke vet hvor mye den egentelig er, vet bare at den er normal+0.35v (x+0.35=?V)

Jeg har vindet åpnet, og en hissig 80mm som blåser på NB, så varmen er under kontroll.

 

Men har du noe tips og triks til ting som kan skrus av eller på og stilles på i bios?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva for en kjøler jeg bør satse på, tenkte jeg skulle prøve med en ny og bedre luftkjøler. Noen som veit om "Titan Vanessa type L" er noe å satse på?

Andre kjølere som er bedre? Jeg skulle gjerne ha klart mere enn 3.5Ghz Prime stabilt med min E6400. Big Typhoon VX er ikke god nok. Har sett på "tower 120" men denne ser jo egentlig ikke så overbevisende ut.

Lenke til kommentar
satt på rommet i SUB zero temps. vifter på begge chipsett, men fremdeles no boot på 410++

 

er det noen ram multiplier på P5B? hvordan gjør lordsmygen det med sin 6300 @ 3,5?

7765680[/snapback]

Du kan ikke sette lavere enn 1:1, for å nå 500FSB må du ha ram som takler DDR2 1000.

 

Hellemyr, tror ikke det er noe farlig å sette de på maks når du har god kjøling som du sier, men det er ikke sikkert at maks spenning gir deg best klokk. Test ett hakk av gangen, og så ser du hva som gir den beste klokken.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Noen som vet hva for en kjøler jeg bør satse på, tenkte jeg skulle prøve med en ny og bedre luftkjøler. Noen som veit om "Titan Vanessa type L" er noe å satse på?

Andre kjølere som er bedre? Jeg skulle gjerne ha klart mere enn 3.5Ghz Prime stabilt med min E6400. Big Typhoon VX er ikke god nok. Har sett på "tower 120" men denne ser jo egentlig ikke så overbevisende ut.

7765716[/snapback]

 

Neste skrittet blir vel nesten vannkjøling? Uten IHS så blir det strålende :innocent:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva for en kjøler jeg bør satse på, tenkte jeg skulle prøve med en ny og bedre luftkjøler. Noen som veit om "Titan Vanessa type L" er noe å satse på?

Andre kjølere som er bedre? Jeg skulle gjerne ha klart mere enn 3.5Ghz Prime stabilt med min E6400. Big Typhoon VX er ikke god nok. Har sett på "tower 120" men denne ser jo egentlig ikke så overbevisende ut.

7765716[/snapback]

Hvis du har Noctua NH-U12 eller lignende, er vel det noe av det beste innen luftkjølere.

Lenke til kommentar

IHS'n tror jeg ikke jeg kommer til å prøve på enda, da jeg ikke har råd til ny CPU med det første. men vannkjøling blir nok neste ja. Noen som vet om noe bra innen vannkjøling? Evt en kjøleblokk med et svakt peltier element som ikke skaper problemer med kondens, for jeg gidder ikke fylle HK med vaselin. Noen som kan se på opsettet jeg har satt opp i en tidligere tråd jeg lagde ang. vannkjøling. Kan legge til link her jeg.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698396

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke validert cpuz scoren min, har klokket til 515 så lagrer jeg cpuz, så setter jeg til normal hastighet og skal validere score. Jeg skriver inn navn, laster opp cpuz fila, så kommer dette: File not authorized. Vafan?

 

EDIT:exin89, Bigwater 745 er et utmerket vannkjølingsett til en billig penge

 

EDIT2: fikk til å validere scoren min. Cpuz fila namet jeg til cpuz 515 når jeg lagret den, så redigerte jeg fil name til cpuz 515.cvf, da gikk det :thumbup:

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
exin89: Ser greit ut det.Sleng med ei chipsetblokk i samme slengen også  :)

7766030[/snapback]

Og du tror jeg finner no chipset blokk til EVGA 680i SLI? Har sett det, men et sett med 3 kjølere som kosta litt mye, blir heller å kjøre vifta på chip på 50%, og da er ikke lyden høyere enn resten av pcn.

Lenke til kommentar
Minner om at det ikke er lov å rakke ned på andres skrivefeil o.l!

Skylinepower er forøvrig ikke like gammel som de fleste andre her, så vær så grei!

 

Nassuz: Jeg hadde ett lite "mishap" med bilen her om dagen, så jeg har ikke fått sendt CPU enda. Ligger klar, hiver i posten på mandag, hos deg tirsdag. L628B040 E6600, klar for extreme makeover ;)

Den gjør 4980MHz på ett P5B som ikke hadde mer å gå på :D

7765412[/snapback]

Jeg å vil ha en slik stepping. har noen her flere slike B steppa cpuer?

Lenke til kommentar
Tack  :!:

@Hellemyr: Det funker fint uten antistatisk pose under.

Jeg tror egentlig CPU-tempen har veldig liten effekt på NB, kanskje et par grader.

 

Jeg resatte BIOS og kjører på stock nå, ingen random reboots lenger, så jeg kan vel utelukke kondensproblemer..

7764124[/snapback]

 

Jeg må si jeg fikk litt bakoversveis her! Jeg skal ikke undervurdere noens datakunnskaper, husker selv hvordan det var da jeg var 15 og leste som en gal for å lære meg masse "unyttig". Hehe. Trodde du var mye eldre.

 

Men en ting skal du ha, du har klokka din E6400 LANGT høyere enn min, selv om jeg bare kjører på luft. Helt konge ass!

 

Og si meg en ting, siden du virker temmelig rå: Lyst til å gi bort noen hint og tips for en som bare kan drømme om slike clocks?? (jeg har samme HK som deg)

 

Keep it on, snart har du verdensrekord! :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar
IHS'n tror jeg ikke jeg kommer til å prøve på enda, da jeg ikke har råd til ny CPU med det første. men vannkjøling blir nok neste ja. Noen som vet om noe bra innen vannkjøling? Evt en kjøleblokk med et svakt peltier element som ikke skaper problemer med kondens, for jeg gidder ikke fylle HK med vaselin. Noen som kan se på opsettet jeg har satt opp i en tidligere tråd jeg lagde ang. vannkjøling. Kan legge til link her jeg.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698396

7765902[/snapback]

Jeg kjøpte ei vannblokk fra microplex med peltier på 230w ca å er storfornøyd. jeg kjører min E6600 på 3.500ghz 1.5v ingen minusgrader her nei så jeg slipper å bruke vasselin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...