Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Har akkuratt bestilt en e6600, asus p5b-e pluss og crusial 10th annaversery.

Dette skal parres med et vannkjølingssystem med 3x120mm rad, noen som tør tippe på hva jeg lander på? (clock)

Er så spent :)

7748737[/snapback]

 

 

........sweet :!:

 

Du kommer til å få det gøy.....er den cpun litt klokkevillig så kan det bli morro.

Lenke til kommentar
Hei,

Har akkuratt bestilt en e6600, asus p5b-e pluss og crusial 10th annaversery.

Dette skal parres med et vannkjølingssystem med 3x120mm rad, noen som tør tippe på hva jeg lander på? (clock)

Er så spent :)

7748737[/snapback]

 

Det der bør gå bra ;) Eneste er jo at du kan være litt uheldig med CPUen, og få en dårlig stepping. Hva med å snakke nettbutikken, og be dem gå gjennom sine BOXED CPUer, og lete etter en CPU fra uke 27? Er ikke sikkert at det er dårlig om du får en uke 29 eller en annen uke. Jeg var forøvrig heldig med min, som er en uke 29, som er minst 10 timer orthos stabil på 3.4 Ghz med 1.475 volt. (Dropper til ca. 1.4-1.42 i følge CPU-Z)

Lenke til kommentar
hva kjøler du med? sliter med temps på over 60 grader med ninja på 1,35 volt. uten ramme, montert flere ganger og AS5

7748593[/snapback]

 

Jeg har samme kjøler som deg, og jeg sliter også med samme temps. Flere ganger montert. Samme både med og uten ramma, også samme med stock kjøling og volt samt OC og 1.125 volt. Skjønner ikke hvorfor. Både med lite og mye og passe kjølepasta. Montert og testet flere ganger.

 

Samme problem med flere kjølere deriblant Big Typhoon. Det kan ikke være annet enn at jeg har en typisk varm CPU. Slik ser jeg det i allefall.

 

Måler forøvrig med både TAT og CoreTemp. Begge gir samme svar.

Lenke til kommentar
hva kjøler du med? sliter med temps på over 60 grader med ninja på 1,35 volt. uten ramme, montert flere ganger og AS5

7748593[/snapback]

 

 

Jeg har en Scythe Ninja PLUS Rev. B som jeg planslip i en cnc benk og har 2*120mm tian vifter 29db og 105m^3 med luft.

Cpu er en de heldig som ihs er 100% rett.

Bruker Arctic Silver Ceramique som pasta. Det er bedre enn as5 spør du meg

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Skal jeg klokke min E6400 til 3200 mhz, så får jeg 60/70 grader idle temp. Det går bare ikke. På vann så kanskje jeg hadde klart det, men jeg ville nok fortsatt hatt en temp på 50/60 grader. Det er ikke helt ok.

 

Nei, jeg konkluderer med at jeg har fått en varm CPU, til tross for at jeg kan kjøre på veldig lav volt når jeg klokker. Finner det hele veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Gargh.. Skal ikke være lett å runde 4GHz, men nærmer meg stadig.

 

40 MHz igjen nå....

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=158101

7750368[/snapback]

 

Har du 67 grader på CPUen? Kanskje du skulle ha prøvd når CPU tempen går under 50 grader?

7750676[/snapback]

 

Tro meg, har prøvd, men gir nok ikke opp helt enda. Sitter å håper på at Asus skal slippe en ny bios. Skal visst finnes en 0702, men den er det ingen som har fått tak i enda..

Lenke til kommentar
Skal jeg klokke min E6400 til 3200 mhz, så får jeg 60/70 grader idle temp. Det går bare ikke. På vann så kanskje jeg hadde klart det, men jeg ville nok fortsatt hatt en temp på 50/60 grader. Det er ikke helt ok.

 

Nei, jeg konkluderer med at jeg har fått en varm CPU, til tross for at jeg kan kjøre på veldig lav volt når jeg klokker. Finner det hele veldig merkelig.

7750794[/snapback]

Stor forskjell på CPU'ene ja. Min E6400 på 3,2 holder seg rundt 55 grader under load. Og det er på 1,375 volt iflg. BIOS. Uke 27 forresten.

Lenke til kommentar
Skal jeg klokke min E6400 til 3200 mhz, så får jeg 60/70 grader idle temp. Det går bare ikke. På vann så kanskje jeg hadde klart det, men jeg ville nok fortsatt hatt en temp på 50/60 grader. Det er ikke helt ok.

 

Nei, jeg konkluderer med at jeg har fått en varm CPU, til tross for at jeg kan kjøre på veldig lav volt når jeg klokker. Finner det hele veldig merkelig.

7750794[/snapback]

Stor forskjell på CPU'ene ja. Min E6400 på 3,2 holder seg rundt 55 grader under load. Og det er på 1,375 volt iflg. BIOS. Uke 27 forresten.

7751023[/snapback]

 

Ja du sier noe.. Jeg har desto mindre enn volt til forskjell også. Men jeg har uke 28 da. Møkka CPU, jeg får nesten skaffe meg en nyere variant av f.eks E6600 om jeg gidder. Greit nok at den er varm nå. Ryker den, så ryker den, da har jeg i allefall en god grunn for å spandere på meg en fin E6600.

 

Men jeg tror til tross for iherdig fikling og OC, så skal CPUen klare å leve med varme. Spørs på sommeren da.. hehe

Lenke til kommentar
Skal jeg klokke min E6400 til 3200 mhz, så får jeg 60/70 grader idle temp. Det går bare ikke. På vann så kanskje jeg hadde klart det, men jeg ville nok fortsatt hatt en temp på 50/60 grader. Det er ikke helt ok.

 

Nei, jeg konkluderer med at jeg har fått en varm CPU, til tross for at jeg kan kjøre på veldig lav volt når jeg klokker. Finner det hele veldig merkelig.

7750794[/snapback]

Jeg bruker vannkjøling med peltier på min E6600 500*7@3500mhz 1.5v temp ligger på rundt 25-30 grader 100% orthos.

post-89687-1169146797_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...