Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint innlegg christopher909, fortsett med personhetsinga di du, så skal jeg sørge for at du ikke får poste før jul neste år :)

 

Alt i alt så savner jeg at FOLK POSTER ON TOPIC! BRUDD PÅ DETTE MEDFØRER UTESTENGELSER! DETTE ER FØRSTE OG SISTE ADVARSEL!!

7739413[/snapback]

 

Ok, Mr. moderator, men jeg tviler sterkt på å det å ikke holde seg on topic i 3 innlegg gir nesten 12 månedets ban. Forresten, jeg forstår ikke helt hva ordet "personhetsinga" betyr. Prøver ikke å være morsom eller noe, men vet det faktisk ikke :hmm:

 

Uansett, vil ikke legge meg ut på noen slosskamp over nettet, som jeg sa i tidligere poster, la oss glemme denne saken det er snakk om.

 

Og slutt med dialekt oysfaerg, det er ulovlig på dette forumet (dine egne ord)

 

Men tilbake til OnTopic, så jeg faktisk kan ha dette innlegget her. Jeg skal kjøpe meg vannkjøling, som nevnt tidligere og da skal jeg kjøre vann på NB, men der har jeg et problem. Hva skal jeg gjøre med NB kjøleren, osm henger fast via. Heatpipe i SB? Er også et problem at mitt ene skjermkort ligger midt oppå SB, som misnker valget av muligheter.Kunne tenkt meg noe heatpipe løsning, som hadde funket, eller en lav vannblokk til den (maks 1 cm høy).

 

Fikk forresten en gladmelding i dag :) Jeg har bare gamle, dårlige IDE disker i PCen, men siden den ene ble øædelagt, sendte jeg den inn til komplett, og fikk alle pengene tilbake, så nå er det en 500 Gb SATA2 disk på vei ;)

 

 

EDIT: Oysfaerg, gleder meg til du skal teste alle de hovedkortene :p *venter i spenning på resultater*

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Dette er dumskap. Snakker om å ta ting bokstavelig, håper nesten du blir utestengt til neste jul når du så vrang og idiot som du er. :mad:

 

personhets er et normal nosk ord som blir brukt utroligt mye i mediaen og avisene, jeg anbefaler deg å følge bedere med i norsktimene heretter, så lærer du kansje hva det ordet betyr, hva dialekt er, og hva det vil si å sette ting på spissen.

 

Over til On Topic: Google it! Har mistet respekten for deg :tease:

Lenke til kommentar
Dette er dumskap. Snakker om å ta ting bokstavelig, håper nesten du blir utestengt til neste jul når du så vrang og idiot som du er. :mad:

 

personhets er et normal nosk ord som blir brukt utroligt mye i mediaen og avisene, jeg anbefaler deg å følge bedere med i norsktimene heretter, så lærer du kansje hva det ordet betyr, hva dialekt er, og hva det vil si å sette ting på spissen.

 

Over til On Topic: Google it! Har mistet respekten for deg :tease:

7744099[/snapback]

 

Takker for svar ;) Tror ikke det er jeg som må følge med i norsktimene :nei:... Uansett, noen som har funnet en god løsning på det problemet mitt ang. vannkjøling til EVGA Nforce 680i kortet?

 

Nå har jeg forresten en Samsung SpinPoint 500 Gb SATA2 disk på vei :tease:

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Dette er dumskap. Snakker om å ta ting bokstavelig, håper nesten du blir utestengt til neste jul når du så vrang og idiot som du er. :mad:

 

personhets er et normal nosk ord som blir brukt utroligt mye i mediaen og avisene, jeg anbefaler deg å følge bedere med i norsktimene heretter, så lærer du kansje hva det ordet betyr, hva dialekt er, og hva det vil si å sette ting på spissen.

 

Over til On Topic: Google it! Har mistet respekten for deg :tease:

7744099[/snapback]

 

Takker for svar ;) Tror ikke det er jeg som må følge med i norsktimene :nei:... Uansett, noen som har funnet en god løsning på det problemet mitt ang. vannkjøling til EVGA Nforce 680i kortet?

 

Nå har jeg forresten en Samsung SpinPoint 500 Gb SATA2 disk på vei :tease:

7744150[/snapback]

 

Kjør på en Zalman reserator 2. Nydelig radiator og meget gode kjøleegenskaper. Dessuten er den lydløs, mot interne radiatorer som sørger for enda flere vifter i kabinettet. Man vil vel kvitte seg med støy når man kjører på vannkjøling? Jeg tenker sånn i allefall. Dessuten er kablene ganske lange, så du har mulighet for å sette radiator nær et vindu el.no så den holder seg kald og kjølig.

 

For en ekstrem overklokker, så skal det godt la seg gjøre å få ting lydløst..

Lenke til kommentar
Kjør på en Zalman reserator 2. Nydelig radiator og meget gode kjøleegenskaper. Dessuten er den lydløs, mot interne radiatorer som sørger for enda flere vifter i kabinettet. Man vil vel kvitte seg med støy når man kjører på vannkjøling? Jeg tenker sånn i allefall. Dessuten er kablene ganske lange, så du har mulighet for å sette radiator nær et vindu el.no så den holder seg kald og kjølig.

 

For en ekstrem overklokker, så skal det godt la seg gjøre å få ting lydløst..

7744204[/snapback]

 

Nei, tenkte på vannblokk :( Vet allerede hva slags vannkjøling jeg skal ha, og støy har ikke mye å si.

Lenke til kommentar
Makan, kan dere ikke ta dette tullet på pm da?!

 

Ang. blokk så er da sikkert ikke noe problem å ta av hele greia, og så bare sette på en "normal" kjøler på SB? Hvis det viser seg at den ikke går klar av gfx, så kan du jo modde den litt.

7744209[/snapback]

 

Det er det som er problemet :( mitt 8800GTS går rett over SB kjernen, som er et problem. Det er bare selve kjøleren som er over, og denne går jo vekk, siden jeg skal ha vannkjøling. Men uansett, har sett et par som har fikset det med noe "custom" heatpipe greier. Er det mulig å montere en vannblokk i luften, som har kobberflaten den kjøler, koblet til en heatpipe, som går til SB?

Lenke til kommentar

Ett spørsmål,er det noen som har en god stepping oversikt for C2D her? det finnes jo endel poster med dette temaet,men jeg drar på xs eller overclock.net hver gang jeg lurer på en stepping.

 

Ikke for det,jeg har ikke tid,men hvis noen vet kunne ei liste på norsk med "norske" steppinger vært greit.

 

...og så vil jeg bare si :cool: til det siste inlegger til oysfaerg :)

 

....og jeg har hatt en liten minnestund for meg selv her,E6300 min er ute av pcn.

Nå blir det E6600 og oldschool AMD klokking på meg. En ny lykkelig eier skal prøve å tukte E6300,jeg maxa den ikke ut på 3879MHZ....det er litt sprøtt å tenke på......

Lenke til kommentar

Jo, en sånn steppingoversikt hadde kanskje vært noe. Men da blir spørsmålet hvordan vi skal gjøre det? Hvis folk poster stepping/oc/stabilitet i denne tråden, så vil det bli alt for rotete (og tidkrevende for en evt. "master" som samler det sammen). Kommer på 2 alt. sånn i farten: 1 person tar ansvar og lager en tråd der folk kan poste stepping/oc/stabilitet, og samtidig ha god backup fra mods for å slette unyttige innlegg. 2. alt: 1 person få dette tilsendt på pm, og setter det opp i en egen post ett eller annet sted på forumet (og så får tråden være til evt. diskusjon).

Lenke til kommentar
Hvordan er det med gode og dårlige uker og gullchip og dårlig chip?

 

Er det sånn at en gullchip,er bare en god uke, som 27A, eller kan du risikere å få en uke 27A som er varm og klokker dårlig?

7744745[/snapback]

Blir som med kvantemekanikk dette, du kan ikke si noe om hvor gullchipene befinner seg, men det er størst sannsynlighet for at de kommer i de "beste" ukene.

Lenke til kommentar

Jeg har en E6400 uke 28A tror jeg det sto på den. Så vidt jeg har fått med meg, er det fra og med uke 29 at CPU'ene krever mer volt. Akkurat nå har jeg 1.125v og litt for høye temp. Det finner jeg egentlig litt merkelig.

 

Det er samme temp, litt uansett hvor mye kjølepasta jeg har eller hvor lite. Ramma er på og jeg bruker en scytje ninja+

 

Nå er det litt varmt ellers i rommet, har akkurat fått en liten baby så varmen må være der, men er det andre faktorer som spiller inn?

 

Har tenkt litt på å bytte til en E6600, men ser egentlig ingen grunn, da jeg har klokka min til 2800 mhz. Vil legge til at CPU'en er like varm både på stock volt og hastighet. Sier vel kanskje mer om potensialet til CPu'en, men jeg liker ikke at den 55 grader normal bruk.

 

Tips? Har jeg vært uheldig med min CPU?

Lenke til kommentar
Flotte resultater Nassuz! Du bør vurdere å gå til innkjøp av en Socket775 Xeon, disse skal også være ramme å klokke :)

7744542[/snapback]

Hmm.. Selv når jeg googlet litt fant jeg egentlig ikke så veldig gode resultater av Xeon cpuene. At man egentlig bare betalte for å få en Xeon liksom. Han personen som sa dette mente også at C2D var det bedre chipper til å klokke i.

Du har ikke noen linker?

 

Tenkte på en slik selv, men nå er E6700 snart i hus:-)

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar
Så da er det godt muligt av min e6300 27A ike kommer opp i de extreme hastightene som nassuz sin klarer?

 

Men er så langt ganske fornøyd med min, den er kald og kjører med 0,67v med stock frekvens :thumbup:

7744842[/snapback]

 

Skaff deg et fsb villig hk og noe god Ram som klarer ca1100mhz+, så fikser du no ekstra kjøling til chipsettet......

 

Kjøling og høy fsb er det som gjelder for E6300,masse av begge deler,skal man klokke E6300 langt må man ha i både pose og sekk :cool:

 

Cpun din virker som er ganske lik min,du må bare våge,satse og gjøre det.

Ikke sitt og lur på......gjør det....

 

Jeg bare gjorde det,og jeg er hverken norgesmester eller petter smart,men vilje og bittelitt peil er jo kjekt å ha :!:

 

For meg handler dette om å gjøre det jeg har lyst til,så får resultatene komme som de kommer,og da er det ekstra morro når det går bra.

 

Og ikke er det noe annet enn gøy,hele tiden :)

(utenom når aspstein fyrer meg opp så jeg må sitte å benche halve natta i sprengkulde....lol....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...