Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Siden jeg begynte bråket, så kan jeg kanskje få avslutte det.

Jeg tror ikke han bevist prøvde å lure noen, da hadde han ikke sagt endel ting etterpå som viser hvor "lite" han kan.

Og hvis det er noen som er eid her, så er det "proffene" her inne som ikke så det med en gang, på XS ville det vært "avslørt" i løpet av 10 minutter.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var jeg lei av å kjøre på 3.2, så dro det til 3.3 da jeg ikke fikk ting til å gå ordentlig på 3.4. Har kjørt Orthos i 9 timer og mener det er ganske stabilt. Legger ved CPU-Z validering, og Nvidia monitor for å se spenningene jeg kjører på.

Skal prøve på 3.4 i kveld og se om jeg klarer å få det til å ikke låse seg.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=157526

post-71425-1168982597_thumb.jpg

Lenke til kommentar
La meg bare få si at dere er noen av dere er noen sabla dritsekker mot han, han gjorde en liten feil, og inrømmer etterpå at han har gjort en feil, men likavel kommer bland annet christopher909 med inlegg hvor han snakker drit om han lenge etter at han inrømtde feilen han gjorde.

 

Dårlig gjort sier jeg bare.  :thumbdown:

7738051[/snapback]

 

Ikke for å starte diskusjonen igjen, men du kan vel også se hvordan han legger ut resultatene. I tillegg er det tusener av steder han må ha sett at det ikke var 4 Ghz allikevel. Det er det jeg baserer mine anklager på, og selv mener jeg de er ganske sterke. Men la oss glemme denne saken, og komme med flere Conroe (og kentsfield tenker jeg) overklokkingsresultater :) Jeg savner litt Q6600 resultater her. Den har jo blitt lansert så :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg savner litt Q6600 resultater her. Den har jo blitt lansert så  :hmm:

7738497[/snapback]

 

Jeg er i tvil om at dette faktisk er en spesielt populær prosessor, sjekket prisene på psdata, og prisen var 7500 for Q6600. Når noen først bestemmer seg for å bruke så mye penger på prosessor tror jeg de fleste spytter i 5-600 til og får en Q6700 som i tillegg er Extreme edition.

 

Det er jo ikke spesielt mange som bruker så mye på prosessor heller...

Lenke til kommentar
Jeg savner litt Q6600 resultater her. Den har jo blitt lansert så  :hmm:

7738497[/snapback]

 

Jeg er i tvil om at dette faktisk er en spesielt populær prosessor, sjekket prisene på psdata, og prisen var 7500 for Q6600. Når noen først bestemmer seg for å bruke så mye penger på prosessor tror jeg de fleste spytter i 5-600 til og får en Q6700 som i tillegg er Extreme edition.

 

Det er jo ikke spesielt mange som bruker så mye på prosessor heller...

7738670[/snapback]

 

Ja enig med deg. Da er det mye bedre å gå for en QX6700. Med både høyere stock frekvens og ulåst multiplier. I tillegg så er det bare 600 kr ca. som skiller dem. Uansett, det er lite resultater fra den prosessoren her og :p

 

EDIT:

Noen som har peil på hvordan en disabler L2 cache på P5b kortene?

Er det en registertweak eller noe?

 

Oldman vet du?

7738834[/snapback]

 

Hvorfor skal du disable L2 Cache da? Vil CPUen i det hele tatt fungere uten å ha mulighet for å bruke L2 Cachen?

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Noen som har peil på hvordan en disabler L2 cache på P5b kortene?

Er det en registertweak eller noe?

 

Oldman vet du?

7738834[/snapback]

 

Hvorfor skal du disable L2 Cache da? Vil CPUen i det hele tatt fungere uten å ha mulighet for å bruke L2 Cachen?

7738906[/snapback]

Høyere overklokking vel. Og den fungerer fint uten L2, tror de fungerer greit uten L1 og, men det går saaaaaakte.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Ooohkey. Nå gidder jeg verken å bruke krefter på å bortforklare dette til deg, ManagHead eller skylinepowerwtf han nå heter. Dersom du velger å ikke tro på mine overklokkinger herretter -- oh no, that's too bad for you. :) Jeg vet ikke hvem du er og ikke vil jeg vite det heller. Når det angår din såkalte "respekt" over meg, så bryr det meg sånn ca. midt opp et sted solen aldri skinner.

Konklusjonen av alt dette er nok at Ærlighet varer lengst. Prøv å lev etter den regelen, så kommer du mye lengre i livet

 

Prøv selv å lev etter noe som kalles for "respekt for medmennesker". Kanskje du får glede av å fake et klokkeresultat; Ikke jeg. Men jeg bøyer meg i støvet for din store e-penis. Og at du våger å gå så langt at du sier jeg skal skaffe meg ett nytt brukernavn fordi du har mistet respekten for meg? Ok, kongen. Will do.

 

resultatene. I tillegg er det tusener av steder han må ha sett at det ikke var 4 Ghz allikevel.

 

Ett sted; CPU-Z. Og litt logisk tenkning, som jeg *ikke* gjorde. Nei, det med minnefrekvensen visste jeg faktisk ingenting om.

 

Uansett, håper jeg kan bli medlem i 4 Ghz klubben snart, hvis vannkjølingen er som jeg tror, og jeg er heldig med hovedkortet

 

Håper vannkjølingen din lekker utover hele hovedkortet og du blir uten PC et par uker ;)

 

--

 

Takk for støtten Hellemyr!

 

Nåvel - fra nå av nekter jeg å svare på kommentarer, spørsmål o.l ang. denne saken, nå er vi ferdig. Slutt, stopp the end.

Lenke til kommentar

Fint innlegg loathsome :) forsett med juksingen du. Og skal si deg, jeg tviler på at vannkjølingen min vil lekke utover alt, og kanskje jeg faktisk får meg en CPU som klarer over 4 Ghz:) Noe du ikke har klart enda i alle fall. Det er i hvertfall ikke jeg som jukser med mine scores, eller er dum nok til å tro på programmer som CoreTemp etc. i stedet for CPU-Z. I tillegg til å "glemme" hva du satt frekvensene på i BIOS, og glemme å se på CPU-Z etc. Men som folk over har sagt, du og loathsome, la oss glemme denne saken, og stoppe all juksing og triksing med poenger i tester, og frekvenser på CPU.

 

EDIT: Bare for å forklare, så skulle du ikke bytte brukernavn pga. meg, men pga. flertallet på forumet. I tillegg vil jeg nevne at jeg ikke har respekt overnfor løgnere, men ellers er jeg en respektfull person.Vi kan vel ikke fortsette å diskutere denne saken mer, for da blir vel et par poster slettet, og det blir delt ut noen advarsler av en moderator.

 

Alt i alt, så savner jeg fortsatt et par Kentsfield resultater her :(

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Oysfaergs QX6700 på mitt P5B kort. Ikke så værst fsb dette her vel :D

 

Brukte fasekjøleren min på dette, men det er litt dårlig kontakt, så med feks tørris bør det være endel mer å hente. Har heller ikke fått testen den så grundig så er nok masse tweaks igjen her.

 

500fsb

januar07002.jpg

 

6167 CPU poeng i 3dmark06

6167CPUpoeng_QX6700.png

Lenke til kommentar
Bra aspstein. Klarer den 500FSB med alle kjernene aktive eller?

7739440[/snapback]

Ikke akuratt nei. Men er nok pga kontakten. Skal få gjort noen ordentlige tester, demonterte riggen igjen og skal få på en ny kjøler på chipset også.

 

Skal prøve å få gjort en test med tørris og ordentlig kontakt kanskje neste uke. Så får vi se.

Lenke til kommentar
Bra aspstein. Klarer den 500FSB med alle kjernene aktive eller?

7739440[/snapback]

Ikke akuratt nei. Men er nok pga kontakten. Skal få gjort noen ordentlige tester, demonterte riggen igjen og skal få på en ny kjøler på chipset også.

 

Skal prøve å få gjort en test med tørris og ordentlig kontakt kanskje neste uke. Så får vi se.

7739458[/snapback]

Pen fsb, men hvor mye klarer du med 4 kjerner ?

Aner ikke hvordan man disabler cache på disse c2d hk, kanskje det lar seg gjøre med wcpredit eller liknende.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...