Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen for dere FSB opp i 505Mhz ?

 

Hvilken ram og hk ?

6743496[/snapback]

 

P5B "vanilla" og Corsair 6400C3 brikker

 

Skal nok få den lenger enn 505 skal du se.

 

Kjørte Superpi på 509 tidligere idag. Men er så mongo dette HKet at det tar jo laaaang tid å finne optimale innstillinger....

6743516[/snapback]

 

Så hva er virkelig best tror du? P5B "Vanilla" eller GA-965P-DS3??

Lenke til kommentar
3780mg7.th.jpg

 

 

Mulig tempraturen min er i faresonen... 

 

Trur eg nærmer meg slutten for overklokking nå, men alt i alt er eg fornøyd!

Har jo ikkje highend kjøling heller, bare zalman reserator 1 plus, med ei vifte som blåser inni  kabinettet.

6749889[/snapback]

det der er en bug. paa tempen.bruk CoreTemp

Lenke til kommentar
Lenkene dine er feil. Riktig lenke til første vogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33408

 

DS3/DS4/P5B/P5W ser alle ut til å være bra klokke-kort. Har personlig gått for et P5W DH Dlx som kommer tirsdag.

6750752[/snapback]

 

Det er egentilig en E6600 i Handlevogn 1.. men glemte og lage en ny :tease: Men tror det vil bli en E6300 :thumbup:

 

 

Edit: Hvorfor ville du valgt P5W DH Dlx??

 

Edit 2: Og noen anbefalende Forandring på Ramen?? kan ikke koste mer enn de som er der :(

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

Mye support og aktivitet rundt det kortet på bl.a. XS.org. Utrolig mange som eier det kortet så hvis det dukker opp en form for feil er det stor sannsynlighet for at det allerede har skjedd noen andre, som også kanskje har en løsning på problemet. Slik det er nå ser ut til at de aller fleste C2D-kortene har forskjellige problemer i en eller annen form.

 

Det som også overbeviste meg er en link fra Simen1 som viste temp-forskjeller på P965 og 975X brikkesettene (sistnevnte kjøligst).

 

Det at P5B kan nå +550MHz FSB er for meg irrelevant da jeg aldri vil være i stand til å kjøre så høy frekvens med luftkjøling. Hvis P5W skulle vise seg villig til å klare mer over 400MHz kan jeg alltids bruke f.eks. SetFSB/ClockGen.

 

Men ontopic vedr. Conroe, så tror jeg E6300-E6700 er alle gode valg. Kommer bare an på hvor mye du er villig til å betale og hvor lenge du har planer om å beholde CPUen. :)

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar
Mye support og aktivitet rundt det kortet på bl.a. XS.org. Utrolig mange som eier det kortet så hvis det dukker opp en form for feil er det stor sannsynlighet for at det allerede har skjedd noen andre, som også kanskje har en løsning på problemet. Slik det er nå ser ut til at de aller fleste C2D-kortene har forskjellige problemer i en eller annen form.

 

Det som også overbeviste meg er en link fra Simen1 som viste temp-forskjeller på P965 og 975X brikkesettene (sistnevnte kjøligst).

 

Det at P5B kan nå +550MHz FSB er for meg irrelevant da jeg aldri vil være i stand til å kjøre så høy frekvens med luftkjøling. Hvis P5W skulle vise seg villig til å klare mer over 400MHz kan jeg alltids bruke f.eks. SetFSB/ClockGen.

 

Men ontopic vedr. Conroe, så tror jeg E6300-E6700 er alle gode valg. Kommer bare an på hvor mye du er villig til å betale og hvor lenge du har planer om å beholde CPUen. :)

6750846[/snapback]

 

 

Så har du også pris forskjellden som er et problem :( Men skal skal høre på deg og spare lit til og jøpe et P5W DH Dlx :D Men har du noe forslag til Ram? eller vil de Kingston brikkene holde mål? Jeg skal bare klokke cpu..

Lenke til kommentar
Så har du også pris forskjellden som er et problem  :(  Men skal skal høre på deg og spare lit til og jøpe et P5W DH Dlx  :D Men har du noe forslag til Ram? eller vil de Kingston brikkene holde mål? Jeg skal bare klokke cpu..

6750960[/snapback]

 

Du kan like så godt gå for P5B "vanilla" hvis du ikke er kresen eller har spesielle krav. Flere på forumet her som har vist god erfaring med det.

 

Når det gjelder ram for overklokking ser 800MHz ut til å være nok. Hvis du skal spille eller drive med billedbehandling kan det være lurt å gå for 2GB framfor 1GB. Det settet som Ghost viser til (corsair 6400C4) ser ut til å være et godt alternativ.

 

Tror det blir nok offtopic. Denne tråden er tross alt for OKing. Hvis du har flere/andre spørsmål om kjøp bør du lage en tråd her.

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar
3780mg7.th.jpg

 

 

Mulig tempraturen min er i faresonen... 

 

Trur eg nærmer meg slutten for overklokking nå, men alt i alt er eg fornøyd!

Har jo ikkje highend kjøling heller, bare zalman reserator 1 plus, med ei vifte som blåser inni  kabinettet.

6749889[/snapback]

det der er en bug. paa tempen.bruk CoreTemp

6749949[/snapback]

 

 

Eh, ja seffolgeli er det ein bug, renka med alle tok den uten og komentere det.

Coretemp viser også noken snodige tempraturer av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...