Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Kansje derfor den var demovare? Noen har kjøpt den, klokket den og funnet ut at det ikke er en gullchip, så levert den inn på angrerett.

 

EDIT: du kan også så på selve cpu'en, der står det også ossen uke den er prudusert i.

7735491[/snapback]

 

Ja, ikke vet jeg, annet enn at jeg fikk den billig.. :p

 

Jeg vet jeg kan se det på selve cpuen, men gidder ikke stresse med det nå, da må jo cpuen "vaskes" også for at jeg skal kunne lese det, og det er stress.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@loathsome :)

Flott,du får komme sterkere tilbake og vise oss 4g hvis det går. Men det er ikke lett på luft,du må ha en meget god stepping på cpu og god kjøler for å nå dit.

 

Hvis du klarer det vil jeg gjerne se en 4g screen,jeg skal teste E6600 L628B nå også. Den vet jeg er kapabel for 4g. Skal bli morro,men jeg jukser litt,har vannkjøling :tease:

 

---cheers----

Lenke til kommentar
Heisann :p Nå har jeg fått testet litt her.. Bare suicide shot, alt er på luft nå.

 

Min E6400 stopper på 3,8GHz  :( , har kjørt SuperPI på ~3,7 med den før.

post-69744-1168971458_thumb.jpg

 

Testet minnet mitt litt også :) DDR2-1350:

post-69744-1168971489_thumb.jpg

 

 

Blir vel ny CPU på meg etterhvert tenker jeg.

 

Det her er en 28A.

7736521[/snapback]

 

Hva i all verden er det du klager over? Virker som min E6600 ikke klarer 3,6Ghz engang! :hrm::ermm::cry:

Lenke til kommentar
Jeg har *IKKE* gjort dette med "vilje" - ikke noe juks eller hva det nå skulle være. Jeg er ikke den personen :) Det som OldMan forklarer her er veldig interessant. Tror faktisk selv jeg har fått den "buggen". Er bare en ting å gjøre; Teste mer. :) Værsåsnill, og anta at folk "jukser" er bare teit og det er dèt som er patetisk.

7731429[/snapback]

 

Gi deg. Jeg har på følelsen av at du har ødelagt ryktet ditt her på forumet. For det første, så er jeg sikker på at du har klokket en del før, jeg er sikekr på at den CPUen din ikke er stabil i 5 minutter med Orthos på 4 Ghz på luft! I tillegg, så hvis du sier at du sjekket minnet i CPU-Z, så vet jeg, like godt som du og alle andre, at du ville merket den reelle frekvensen på CPUen din. Du kan like godt gå og lage deg ny bruker.

 

Jeg prøver ikke å være stygg, men jeg liker ikke folk som bevisst prøver å få "cred" ved å jukse seg til det, noe jeg vet du har gjort.

 

Eneste jeg kan si er at jeg tror det du ahr gjort er å klokke den til den frekvensen du egentlig klokket den til, men så har du sett buggen i de programmene, og tatt screenshot, og utnyttet det. Det er like dumt som at jeg skulle postet denne buggen her seriøst.

 

 

Hva med å adde meg i "70Thz-med stock-kjøler-klubben"?

 

Uansett, Du vil ikke få min respekt tilbake, og jeg tror det er en del her også, som ikke kommer til å tro på dine overklokkingsresultater noe mer. (med mindre du har VALIDERING av frekvensen i CPU-Z. (holder ikke med screenshot)

 

Noen som er enige med meg, som ikke liker juksemakere?

 

Konklusjonen av alt dette er nok at Ærlighet varer lengst. Prøv å lev etter den regelen, så kommer du mye lengre i livet.

 

EDIT: Så leser jeg i tidligere poster, der du sier at du så 4 Ghz i BIOS når den startet, noe som gjør at du selv forteller at du lyger, så videre forteller du at 3dMark06 viste det samme, som igjen viser at du lett fikk til å fake scoren igjen, noe du benekter senere, siden du sier det var så mange "RAM timings, og volt etc" Uansett, etter du har klart det én gang, er det mye lettere å gjøre det en gang til. Spesielt med tanke på at du hadde den 5 min stabil i ORTHOS. Som jeg har nevnt tidligere fikk du faket resultatene i 3DMark06, men hvorfor kunne du ikke bare ta CPU-Z da? Og hvorfor prøver du å joine 4 Ghz klubben, uten CPU-Z validering? Det er en grunn til at det kreves, og du har nettop bekreftet at det trengs en validering, så man kan luke ut juksere som deg.

 

EDIT2: Jeg regner med å få et sint innlegg fra deg, der du benekter alt, og prøver å gjøre narr av meg eller noe sånt, men jeg blir ikke såret om du kaller meg en nabb eller løgner eller noe sånt, så kom med det.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Jeg har *IKKE* gjort dette med "vilje" - ikke noe juks eller hva det nå skulle være. Jeg er ikke den personen :) Det som OldMan forklarer her er veldig interessant. Tror faktisk selv jeg har fått den "buggen". Er bare en ting å gjøre; Teste mer. :) Værsåsnill, og anta at folk "jukser" er bare teit og det er dèt som er patetisk.

7731429[/snapback]

 

Gi deg. Jeg har på følelsen av at du har ødelagt ryktet ditt her på forumet. For det første, så er jeg sikker på at du har klokket en del før, jeg er sikekr på at den CPUen din ikke er stabil i 5 minutter med Orthos på 4 Ghz på luft! I tillegg, så hvis du sier at du sjekket minnet i CPU-Z, så vet jeg, like godt som du og alle andre, at du ville merket den reelle frekvensen på CPUen din. Du kan like godt gå og lage deg ny bruker.

 

Jeg prøver ikke å være stygg, men jeg liker ikke folk som bevisst prøver å få "cred" ved å jukse seg til det, noe jeg vet du har gjort.

 

Eneste jeg kan si er at jeg tror det du ahr gjort er å klokke den til den frekvensen du egentlig klokket den til, men så har du sett buggen i de programmene, og tatt screenshot, og utnyttet det. Det er like dumt som at jeg skulle postet denne buggen her seriøst.

 

 

Hva med å adde meg i "70Thz-med stock-kjøler-klubben"?

 

Uansett, Du vil ikke få min respekt tilbake, og jeg tror det er en del her også, som ikke kommer til å tro på dine overklokkingsresultater noe mer. (med mindre du har VALIDERING av frekvensen i CPU-Z. (holder ikke med screenshot)

 

Noen som er enige med meg, som ikke liker juksemakere?

 

Konklusjonen av alt dette er nok at Ærlighet varer lengst. Prøv å lev etter den regelen, så kommer du mye lengre i livet.

 

EDIT: Så leser jeg i tidligere poster, der du sier at du så 4 Ghz i BIOS når den startet, noe som gjør at du selv forteller at du lyger, så videre forteller du at 3dMark06 viste det samme, som igjen viser at du lett fikk til å fake scoren igjen, noe du benekter senere, siden du sier det var så mange "RAM timings, og volt etc" Uansett, etter du har klart det én gang, er det mye lettere å gjøre det en gang til. Spesielt med tanke på at du hadde den 5 min stabil i ORTHOS. Som jeg har nevnt tidligere fikk du faket resultatene i 3DMark06, men hvorfor kunne du ikke bare ta CPU-Z da? Og hvorfor prøver du å joine 4 Ghz klubben, uten CPU-Z validering? Det er en grunn til at det kreves, og du har nettop bekreftet at det trengs en validering, så man kan luke ut juksere som deg.

 

EDIT2: Jeg regner med å få et sint innlegg fra deg, der du benekter alt, og prøver å gjøre narr av meg eller noe sånt, men jeg blir ikke såret om du kaller meg en nabb eller løgner eller noe sånt, så kom med det.

7737545[/snapback]

 

Nah, tror ikke dette var med vilje.

Lenke til kommentar
Noen som er enige med meg, som ikke liker juksemakere?

 

Konklusjonen av alt dette er nok at Ærlighet varer lengst. Prøv å lev etter den regelen, så kommer du mye lengre i livet.

 

totalt enig med deg :thumbup:

synes moderatorer nesten skulle gid en slaks advarsel pga at de lyver :whistle:

forresten christoffer har du fått vannkjølingen?

7737604[/snapback]

 

Nei :( Håper på begynnelsen av neste uke. Er visst en del som er interresert i det Kandalf kabinettet. Min bestilling er inne, og foreløping sendetid er den 19. Januar.

 

ManagHead: Ja, alle får jo ha sine meninger da :)

 

Men grunnen til at jeg tror det, er fordi jeg vet at ikke loathsome er en persom som lider av en eller annen sykdom som virker sterkt inn på IQen hans, med andre ord, han kan litt innenfor overklokkingsverdenen, og da skal det være umulig å overse det som står i BIOS, glemme hva man overklokket til i BIOS, og "Glemme" å sjekke CPU-Z, når man tilsynelatende har vært inni CPU-Z og sjekket minnehastigheter. Er jo bare min mening ;) Uansett, håper jeg kan bli medlem i 4 Ghz klubben snart, hvis vannkjølingen er som jeg tror, og jeg er heldig med hovedkortet, og CPUen :) (har hatt den på over 3.6 Ghz på stock kjøleren med 1.55 volt. Dog. ikke stabil (kunne validere, men gadd ikke, pga. 3.6 er ikke vanskelig, og har planer om å gå ganske mye lengre).

 

EDIT: Grattis med 7000 Poster ManagHead :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Det er sant, han hadde jo cpu-z oppe(?) da han tok screenie (vist ram), da er det jo uungåelelig å se cpu frekvens før en skifter tab.

 

Takk btw :)

7737801[/snapback]

 

Ja, det jeg mente ;) Beklager for at det lange innlegget var litt rotete forresten. Skrev det i full fart, før jeg skulle spise middag. Uansett, jeg gleder meg til je gfår vannkjøling!:p Eneste er at mitt EVGA kort har en tendens til å være ustabilt, pluss jeg tror ikke jeg får det mye over 450 FSB :( Mulig jeg skal bytte det i et Asus P5N32-E sli kort.

Lenke til kommentar
kan jeg få si det christopher909?

rekner med ja :p

jeg synes du har vært god i klokking til tross for det oppsette og hvor lenge du har vært på forumet.

synes han må få en klapp for det :w00t:  :yes:

hva er tempene dine christopher909?

igjen stor klapp til deg :love:

7737902[/snapback]

 

Takker for det :love: Har ikke klokket så lenge nei, men jeg liker det, og syntes det er interresant, så håper på å bli enda flinkere i det ;) Nå har jeg også begynt å tjene litt penger, så jeg har råd til denne dyre hobbyen :D Så har jeg jo vannkjølingen i neste uke, som jeg er spent på. Første gang jeg tester vannkjøling, og håper på det beste :) Noen tips til vannkjølingen? Ting jeg bør huske på? - Det eneste jeg har tenkt på, er å la den stå på i minst et døgn, uten å koble den til pc komponentene, for å teste om den lekker.

 

EDIT: Glemte temperaturene. IDLE er ca. 50-60, og load ligger mellom 67 og 77 grader. Kommer litt an på romtemp

 

Jeg venter også forresten på en Swiftech MCW30 blokk til NB.

 

Kan vi ikke la denne saken ligge nå da. Han dreit seg ut og alle vet det. Ikke noen vits å lage noen større sak utav det.

7737910[/snapback]

 

Enig med deg. Best bare gå forbi det, selv om jeg irriterer meg litt over det. Uansett, det er ikke poeng i å krangle over det. Han er "Busted" for det han gjorde, og vi kan la livet gå videre :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

La meg bare få si at dere er noen av dere er noen sabla dritsekker mot han, han gjorde en liten feil, og inrømmer etterpå at han har gjort en feil, men likavel kommer bland annet christopher909 med inlegg hvor han snakker drit om han lenge etter at han inrømtde feilen han gjorde.

 

Dårlig gjort sier jeg bare. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...