Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Bevisst jukset? Faen er det med dere, da .. bah, samma om dere "tror" meg eller ikke :D Dere får sitte der med deres "disrespect" over min "beviste juksing" wtf. CPUen var 4GHz, i hvert fall det Everest OG Core Temp sa. Og BIOS-postingen. Sjekka ikke i CPU-Z da jeg bare skulle sjekke RAM-timings. Og ja, jeg "glemte" CPU-Z validation.

 

Hvilken gleder skulle jeg hatt av å photoshoppe et bilde / utnytte en bug? Gir det noe fortjeneste? For noen?

 

Blabla.

 

edit: ooog 3DMark: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=124126

7730729[/snapback]

 

Hør nå litt på "Oldman".. og en annen "godt voksen" klokker.. :!:

Følg denne linken til en 3DMark06 fra en kjent klokker på Xs.org (PcCI2iminal).

Så kan du selv se hvor usannsynlig din "4Ghz-klokk" ser ut. Du har klart høyere CPU-klokk og betraktelig lavere CPU-score.. Din CPU-score er ikke så veldig mye høyere enn for min "pers" i 3DMark06 (da på 3.3Ghz og med en 2MB L2-cahce E6400.. som er betraktelig dårligere enn enn E6600 på samme klokk).

Det er mulig at din CPU har klart 4Ghz "stabilt nok" til å kjøre 3DMark06, men i tilfelle har CPU "throttlet" under mye av testen (CPU-test).

 

For din skyld håper jeg du ikke har "jukset" for det er jo bare patetisk. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har *IKKE* gjort dette med "vilje" - ikke noe juks eller hva det nå skulle være. Jeg er ikke den personen :) Det som OldMan forklarer her er veldig interessant. Tror faktisk selv jeg har fått den "buggen". Er bare en ting å gjøre; Teste mer. :) Værsåsnill, og anta at folk "jukser" er bare teit og det er dèt som er patetisk.

Lenke til kommentar

Du burde heilt klart ha lagt merke til cpu speed i cpuz når du opna programmet...

Det om du gjorde dette med vilje skal ikkje eg ta stilling til, uskyldig til det motsatte er bevist, selv om dette lukter dårlig for din del...

Kom tilbake med ein cpuz validasjon du så er me fornøyd :)

Lenke til kommentar

jeg er nå i gang med å klokke igjen etter en liten pause. Sist fikk jeg den stabil på 3,4Ghz, og sa meg fornøyd med det(E6600). Nå er målet mitt å klare hvertfall 3.6Ghz, men det har nå oppstått ett problem. Pcen vil ikke boote på 3,6GHz, men jeg har nå testet å kjøre mulitplier på 6, og da går 400FSB uten problemer. Betyr dette at cpuen min ikke klarer 3,6Ghz? :cry:

 

Håper noen kan hjelpe meg.. :blush:

post-109308-1168962325_thumb.jpg

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
.. hm, de der burde klare 3.6 rimelig bra. Hvilke timings kjører du på?

7735068[/snapback]

 

Minnet kjører på 5.5.5.15 (standard timings) Hvis du ser på bildet, vil du se at det viker som hovedkort og minne klarer hastighetene fint, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke funker når jeg kjører 9x multiper, jeg trodde ikke at E6600 skulle ha noen problemer med å pasere 3.6Ghz? :dontgetit:

Lenke til kommentar
.. hm, de der burde klare 3.6 rimelig bra. Hvilke timings kjører du på?

7735068[/snapback]

 

Jeg trodde ikke at E6600 skulle ha noen problemer med å pasere 3.6Ghz? :dontgetit:

7735117[/snapback]

 

Tror mange her har alt for høye forhåpninger. Er da ikke noe selvfølge at de skal klare 400FSB. Har selv vært borte i mange som ikke vil 3.6GHz. Flere som ikke klarer det enn som klarer det faktisk. Men det er klart, steppingene er nok bedre nå, så det er kanskje flere som klarer det enn før når jeg lekte meg med de.

Lenke til kommentar
.. hm, de der burde klare 3.6 rimelig bra. Hvilke timings kjører du på?

7735068[/snapback]

 

Minnet kjører på 5.5.5.15 (standard timings) Hvis du ser på bildet, vil du se at det viker som hovedkort og minne klarer hastighetene fint, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke funker når jeg kjører 9x multiper, jeg trodde ikke at E6600 skulle ha noen problemer med å pasere 3.6Ghz? :dontgetit:

7735117[/snapback]

 

Hvilke uke er din CPU?

Lenke til kommentar

Rammen din er grei,men tror nok du må opp litt på vcore hvis du har kjøling til det. Nå har det seg sånn at de fleste C2D er forholdsvis "kalde" når de kan gå på spesifisert vcore (1,325-1,350v og mindre) , men når vi øker vcore over dette blir de veldig varme. Jeg vil ikke annbefale å øke vcore over 1,35v hvis du/dere ikke har en god (ikke orginal) cpukjøler.

 

Har du en god cpukjøler kan du jo prøve forsiktig og øke ett hakk av gangen,men pass på tempen,la den stå på i bios et par minutter for å se om tempen ikke flyr opp. Over 1,45 vcore på luft 24/7 er ikke noe jeg vil annbefale. Da er det nok på tide å gå over til noe annet,ex. vannkjøling.

 

PS! Få heller tak i orthos,det er prime som kjører 2 core samtidig. Og du trenger ikke å kjøre 3 innstanser samtidig.

Lenke til kommentar
Rammen din er grei,men tror nok du må opp litt på vcore hvis du har kjøling til det. Nå har det seg sånn at de fleste C2D er forholdsvis "kalde" når de kan gå på spesifisert vcore (1,325-1,350v og mindre) , men når vi øker vcore over dette blir de veldig varme. Jeg vil ikke annbefale å øke vcore over 1,35v hvis du/dere ikke har en god (ikke orginal) cpukjøler.

 

Har du en god cpukjøler kan du jo prøve forsiktig og øke ett hakk av gangen,men pass på tempen,la den stå på i bios et par minutter for å se om tempen ikke flyr opp. Over 1,45 vcore på luft 24/7 er ikke noe jeg vil annbefale. Da er det nok på tide å gå over til noe annet,ex. vannkjøling.

 

PS! Få heller tak i orthos,det er prime som kjører 2 core samtidig. Og du trenger ikke å kjøre 3 innstanser samtidig.

7735186[/snapback]

 

Jeg vil påstå at jeg har en rimelig kraftig luftkjøler, kjører på 1,47 V 27/7 med en temp som ikke tipper over 60 grader. Godt mulig at cpuen ikke får den spenningen som jeg får opp i bios..hva er den mest nøyaktige måten å måle dette på utenom multimeter?

 

På bilder kjører jeg 3 instanser, to cpu og en ramtest for å være sikker på at rammen blir skikkelig testet.

Lenke til kommentar
Hvilke uke er din CPU?

7735176[/snapback]

 

Dette er jeg ikke sikker på, hvordan finner jeg ut dette, må jeg lese det av på selve prosessoren?

7735244[/snapback]

 

Se på Boxed esken og se på etikketen det er bilde av en nøkkel og finn

FPO/BATCH#:

 

I mitt tilfelle FPO/BATCH#: L629B040

7721766[/snapback]

Lenke til kommentar

Hentet nettop mitt nye P5B-Deluxe og har gjort tyskleksene til i morgen så da blir det klokking resten av dagen :D hehe

Får se om det var det gamle kortet som stoppet min E6400 eller om det er CPUen.

 

Men eh loathsome.. Du sier du kjørte 8x multi, da må du ha hatt 506MHz FSB = 506MHz ram siden det ikke finnes lavere ram divider enn 1:1 på P965 chipset.

CPU-Z viser 450MHz ram så det er jo litt tvilsomt da :hmm:

Lenke til kommentar

@loathsome

....gjør oss alle en tjeneste og fjern den linken din til 4g,det er tydeligvis en missforståelse,og inntil du kan vise 4g med cpuz første side blir dette bare tull.

450x8=3600mhz rammen er 1:1 .....dette blir bare feil,la oss få slutt på dette. Vi vet det er en "feil" i lesningen til bla coretemp og orthos.

 

At vi skal sløse bort denne tråden med krangling er INGEN tjent med

 

 

---cheers---

Lenke til kommentar
Se på Boxed esken og se på etikketen det er bilde av en nøkkel og finn

FPO/BATCH#:

 

I mitt tilfelle FPO/BATCH#: L629B040

7721766[/snapback]

7735256[/snapback]

 

Desverre kan jeg ikke gjøre dette, da jeg kjøpte den som demovare på psdata...

 

Edit: fant en eske som den lå i der det blant annet står en dato, 06.11.2006 sier dette dere noe?

 

ellers så står det også JHO-N:FSL/326521-1 og BX8055766004

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...