Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

@exin89  dette er jo flott,dønn stabil også :)

Kjører Orthos enda, og er på 15t 30min nå :p

 

Har du noe ide av ha som kan forårsake at jeg ikke får det til å gå på 3.4 Da har jeg en temperatur på 65*C på CPU, og alt virker dønn stabilt, helt til alt låser seg helt.

7729550[/snapback]

 

 

hm,det behøver ikke å være cpun din som gjør at det fryser,kan være 100 andre ting. Nå har jeg ikke sett i biosen din,men det kan karnsje være værdt et forsøk å gi litt mer volt til vmch,eller chipsett ich.

 

Kjølinga di,er det bra nok.?

List opp instillingene dine,volt i bios etc....

7729791[/snapback]

Hvis du ser på bilde fra 3.2 klokken så har jeg kjørt samme spenninger bare mere på CPU, og temperaturene er ikke noe serlig høyere. 65*C på CPU, og 41-42 på Chip.

Kanskje jeg skal prøve med mere SB spenning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tror dere er best av å kjøre minnet mitt på 925 Mhz med 4-4-4-12 timings eller 800 Mhz med 3-3-3-1 timings?

7727796[/snapback]

Hva med å teste selv, i sandra el.l.?

7727824[/snapback]

 

Får ikke sandra til å funke her :S vet ikke hvorfor. Har testet med flere verisjoner, men det vil bare ikke starte. Alt annet starter, everest, CPU-Z osv.

Lenke til kommentar
... og da er det bare å gjøre klar for enda et medlem i denne såkalte "4GHz Club" :D

7721490[/snapback]

Har sett mange 4G klokker med E600, men aldri noen som er i nærheten av Orthosstabile

og på luft . Valider med cpu-z pluss en SuperPi 1M. Tror screenshotet ditt er 3,6 (450 x 8).

 

mvh r.

7730473[/snapback]

 

Det tror jeg og. Føler nesten som om han har bevisst jukset :no: '

 

Den tabben er ikke så velig lett å gjøre, pluss han "glemte" å validere scoren til med CPU-Z, og han tok ikke screenshot med CPU-Z. Jeg tror han så buggen i Core Temp, og utnyttet dette. I så fall er det veldig "disrespect" ovenfor Loathsome.

 

Jeg skal ikke komme med noen konklusjoner, men tror ikke på det der, får jeg får se en skikkelig CPU-Z validasjon.

Lenke til kommentar

Bevisst jukset? Faen er det med dere, da .. bah, samma om dere "tror" meg eller ikke :D Dere får sitte der med deres "disrespect" over min "beviste juksing" wtf. CPUen var 4GHz, i hvert fall det Everest OG Core Temp sa. Og BIOS-postingen. Sjekka ikke i CPU-Z da jeg bare skulle sjekke RAM-timings. Og ja, jeg "glemte" CPU-Z validation.

 

Hvilken gleder skulle jeg hatt av å photoshoppe et bilde / utnytte en bug? Gir det noe fortjeneste? For noen?

 

Blabla.

 

edit: ooog 3DMark: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=124126

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Bevisst jukset? Faen er det med dere, da .. bah, samma om dere "tror" meg eller ikke :D Dere får sitte der med deres "disrespect" over min "beviste juksing" wtf. CPUen var 4GHz, i hvert fall det Everest OG Core Temp sa. Og BIOS-postingen. Sjekka ikke i CPU-Z da jeg bare skulle sjekke RAM-timings. Og ja, jeg "glemte" CPU-Z validation.

 

Hvilken gleder skulle jeg hatt av å photoshoppe et bilde / utnytte en bug? Gir det noe fortjeneste? For noen?

 

Blabla.

 

edit: ooog 3DMark: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=124126

7730729[/snapback]

Jeg tror ikke du har bevist jukset, bare at du har misforstått litt. For alle med E6600 cpu er det helt vanlig å se de tallene du viste i Orthos etc. Jeg kan godt lage samme skjermbilde selv, det er ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt uten grunn at cpu-z kreves for å dokumentere oc, alle de andre programmene er stort sett på bærtur.

Merk: det øverste bildet er bare en klippet versjon av det nederste, som er en screendump når jeg kjører 7x450=3150MHz. Core Temp viser stort sett riktig mp, men alltid feil MHz og fsb når mp != stock. De andre regner ut MHz din basert på stock mp.

 

SÅ BRUK CPU-Z :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...