exin89 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 @exin89 dette er jo flott,dønn stabil også Kjører Orthos enda, og er på 15t 30min nå Har du noe ide av ha som kan forårsake at jeg ikke får det til å gå på 3.4 Da har jeg en temperatur på 65*C på CPU, og alt virker dønn stabilt, helt til alt låser seg helt. 7729550[/snapback] hm,det behøver ikke å være cpun din som gjør at det fryser,kan være 100 andre ting. Nå har jeg ikke sett i biosen din,men det kan karnsje være værdt et forsøk å gi litt mer volt til vmch,eller chipsett ich. Kjølinga di,er det bra nok.? List opp instillingene dine,volt i bios etc.... 7729791[/snapback] Hvis du ser på bilde fra 3.2 klokken så har jeg kjørt samme spenninger bare mere på CPU, og temperaturene er ikke noe serlig høyere. 65*C på CPU, og 41-42 på Chip. Kanskje jeg skal prøve med mere SB spenning. Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Skal nok forhåpentligvis bli medlem av denne 4GHz klubben. So far har jeg bare fått leket meg litt, men uten for mye bry har jeg kommet opp på 3,9ghz. 7728716[/snapback] Gratulerer ser ut som det er god futt i den cpuen ja Kva Kjøling ? 7729800[/snapback] Noctua NH-U12F Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hva tror dere er best av å kjøre minnet mitt på 925 Mhz med 4-4-4-12 timings eller 800 Mhz med 3-3-3-1 timings? 7727796[/snapback] Hva med å teste selv, i sandra el.l.? 7727824[/snapback] Får ikke sandra til å funke her :S vet ikke hvorfor. Har testet med flere verisjoner, men det vil bare ikke starte. Alt annet starter, everest, CPU-Z osv. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 ... og da er det bare å gjøre klar for enda et medlem i denne såkalte "4GHz Club" 7721490[/snapback] Har sett mange 4G klokker med E600, men aldri noen som er i nærheten av Orthosstabile og på luft . Valider med cpu-z pluss en SuperPi 1M. Tror screenshotet ditt er 3,6 (450 x 8). mvh r. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 "Stabil" - et par min. mer Orthos. cpu-z validering og super pi skal du få når jeg gidder å klokke opp på nytt Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 ... og da er det bare å gjøre klar for enda et medlem i denne såkalte "4GHz Club" 7721490[/snapback] Har sett mange 4G klokker med E600, men aldri noen som er i nærheten av Orthosstabile og på luft . Valider med cpu-z pluss en SuperPi 1M. Tror screenshotet ditt er 3,6 (450 x 8). mvh r. 7730473[/snapback] Det tror jeg og. Føler nesten som om han har bevisst jukset ' Den tabben er ikke så velig lett å gjøre, pluss han "glemte" å validere scoren til med CPU-Z, og han tok ikke screenshot med CPU-Z. Jeg tror han så buggen i Core Temp, og utnyttet dette. I så fall er det veldig "disrespect" ovenfor Loathsome. Jeg skal ikke komme med noen konklusjoner, men tror ikke på det der, får jeg får se en skikkelig CPU-Z validasjon. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Bevisst jukset? Faen er det med dere, da .. bah, samma om dere "tror" meg eller ikke Dere får sitte der med deres "disrespect" over min "beviste juksing" wtf. CPUen var 4GHz, i hvert fall det Everest OG Core Temp sa. Og BIOS-postingen. Sjekka ikke i CPU-Z da jeg bare skulle sjekke RAM-timings. Og ja, jeg "glemte" CPU-Z validation. Hvilken gleder skulle jeg hatt av å photoshoppe et bilde / utnytte en bug? Gir det noe fortjeneste? For noen? Blabla. edit: ooog 3DMark: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=124126 Endret 15. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vel, det gir vertfall ikke deg noen fortjeneste i det heletatt. Inntil vi har sett cpu-z, så regner ikke jeg deg som "club member". Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vel, det gir vertfall ikke deg noen fortjeneste i det heletatt. Inntil vi har sett cpu-z, så regner ikke jeg deg som "club member". 7730750[/snapback] Jaja. Forresten, hvorfor akkurat CPU-Z? Om jeg skulle faket, hadde det jo vært lett å photoshoppe det også Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ja, men å fake valideringa der krever "skills", og hvis du klarer det fortjener du det nesten Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) ikke så lett å fake content på en side? Endret 15. januar 2007 av Intern Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Bevisst jukset? Faen er det med dere, da .. bah, samma om dere "tror" meg eller ikke Dere får sitte der med deres "disrespect" over min "beviste juksing" wtf. CPUen var 4GHz, i hvert fall det Everest OG Core Temp sa. Og BIOS-postingen. Sjekka ikke i CPU-Z da jeg bare skulle sjekke RAM-timings. Og ja, jeg "glemte" CPU-Z validation. Hvilken gleder skulle jeg hatt av å photoshoppe et bilde / utnytte en bug? Gir det noe fortjeneste? For noen? Blabla. edit: ooog 3DMark: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=124126 7730729[/snapback] Jeg tror ikke du har bevist jukset, bare at du har misforstått litt. For alle med E6600 cpu er det helt vanlig å se de tallene du viste i Orthos etc. Jeg kan godt lage samme skjermbilde selv, det er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vanlig å se tallene? .. skjønner ikke helt. Kan du utdype? I så fall er det helt på trynet at det vises 4GHz over alt når jeg .. ikke kjører 4GHz? Hva er det jeg har gjort da, i så fall? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Så jo ut til at det gikk lett å få den på 4ghz, da klarer du vel samme innstillinger en gang til? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Lett var det ikke. Måtte kjøre MP x 8, høyne på volt og stresse med RAM-timings. Men skal prøve igjen - flytter på Onsdag, så det blir nok i slutten av uken. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er ikke så vanskelig å fake nei :P Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Ser ikke verst ut .... Men dette er sannheten Endret 15. januar 2007 av OldMan Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 .. åssen i svarte gjorde du det? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ser ikke verst ut .... Men dette er sannheten 7730978[/snapback] så eid :!: Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er ikke helt uten grunn at cpu-z kreves for å dokumentere oc, alle de andre programmene er stort sett på bærtur. Merk: det øverste bildet er bare en klippet versjon av det nederste, som er en screendump når jeg kjører 7x450=3150MHz. Core Temp viser stort sett riktig mp, men alltid feil MHz og fsb når mp != stock. De andre regner ut MHz din basert på stock mp. SÅ BRUK CPU-Z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå