Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Med den spenningen jeg har nå bør jeg altså kunne øke FSB en god del mer tror dere? Jeg tenkte jeg like godt kunne være litt raus med spenningen sist gang jeg drev og klokket... :p

 

Hadde jeg bare hatt bedre ram... :thumbdown:

7714977[/snapback]

 

Kan vi lukte hva spenninga di er? Nei.

7714979[/snapback]

 

Egentlig jo, hvis du bare hadde sett ett par poster opp....(1.47 V) :roll::p

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt e6400 på 3.4ghz en god stund.. Stabil i Prime95 i 5 timer, volt 1.312 iflg. CPU-Z og 1.375 iflg. BIOS, ingen varmeproblemer. Men når jeg øker FSB forbi 425 (og selvfølgelig volten tilsvarende), til og med med bare 5-10 FSB sier det plutselig stopp. Forstår jo at dette er e6400 og ikke e6600 og at den dermed ikke klokker like bra som storebroren, men er det ikke litt underlig at det helt sånn plutselig sier stopp over 425mhz FSB? Kan det være minnet som er problemet? Brikkene er ikke av det dyreste slaget (Corsair CM2X512A-6400 x2 / 5.5.5.18 på 400mhz). Prøvd å leke litt med timings men no-go. Noen ideer? HK er forresten P5B vanilla. Er det det som har funnet sin grense? :hm:

Lenke til kommentar
Har kjørt e6400 på 3.4ghz en god stund.. Stabil i Prime95 i 5 timer, volt 1.312 iflg. CPU-Z og 1.375 iflg. BIOS, ingen varmeproblemer. Men når jeg øker FSB forbi 425 (og selvfølgelig volten tilsvarende), til og med med bare 5-10 FSB sier det plutselig stopp. Forstår jo at dette er e6400 og ikke e6600 og at den dermed ikke klokker like bra som storebroren, men er det ikke litt underlig at det helt sånn plutselig sier stopp over 425mhz FSB? Kan det være minnet som er problemet? Brikkene er ikke av det dyreste slaget (Corsair CM2X512A-6400 x2 / 5.5.5.18 på 400mhz). Prøvd å leke litt med timings men no-go. Noen ideer? HK er forresten P5B vanilla. Er det det som har funnet sin grense? :hm:

7715091[/snapback]

 

Skal jeg tippe noe så tipper jeg hovedkortet

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd litt, og jeg klarer det ikke - høyeste tallet jeg fikk sett var 3.93GHz og da kom jeg ikke lenger en til BIOS. Prøvde med så mye som 1.7V på CPU uten hell. Er usikker på timings, vet ikke helt hva jeg skal ha der. Prøvde meg litt fram med diverse. Har et par OCZ Platinum XTC Dual Channel 2048MB-brikker. Takk for svar :)

 

redigert: Her er for øvrig det siste jeg prøvde før jeg gikk opp til 435FSB:

» http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156043

7707031[/snapback]

 

"Bumper" posten min :p Lurer på hvilke timings jeg burde prøve meg på når jeg skal opp til 4GHz?

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd litt, og jeg klarer det ikke - høyeste tallet jeg fikk sett var 3.93GHz og da kom jeg ikke lenger en til BIOS. Prøvde med så mye som 1.7V på CPU uten hell. Er usikker på timings, vet ikke helt hva jeg skal ha der. Prøvde meg litt fram med diverse. Har et par OCZ Platinum XTC Dual Channel 2048MB-brikker. Takk for svar :)

 

redigert: Her er for øvrig det siste jeg prøvde før jeg gikk opp til 435FSB:

» http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156043

7707031[/snapback]

 

"Bumper" posten min :p Lurer på hvilke timings jeg burde prøve meg på når jeg skal opp til 4GHz?

7715556[/snapback]

 

Har du gjort dette:

 

For å finne ut hva som stopper deg små du teste ram, fsb og cpu hver for seg. Prøv først med ram divider 3:2 eller 2:1 og se hvor langt ram går. For å teste fsb setter du ram til 1:1 og cpu mp til 7 (laveste). Hvis de klarer hastighetene så er det cpu.

 

...og funnet ut at det er ram som stopper deg? Da er det vel bare å teste brikkene dine med slakkere timings/mer spenning? :roll:

Lenke til kommentar
.... Har et par OCZ Platinum XTC Dual Channel 2048MB-brikker. Takk for svar :)

 

.... "Bumper" posten min tongue.gif Lurer på hvilke timings jeg burde prøve meg på når jeg skal opp til 4GHz?

7715556[/snapback]

Jeg har de samme brikkene og de går fint til 480 MHz med 5-5-5-15 timing og 2,2 volt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd litt, og jeg klarer det ikke - høyeste tallet jeg fikk sett var 3.93GHz og da kom jeg ikke lenger en til BIOS. Prøvde med så mye som 1.7V på CPU uten hell. Er usikker på timings, vet ikke helt hva jeg skal ha der. Prøvde meg litt fram med diverse. Har et par OCZ Platinum XTC Dual Channel 2048MB-brikker. Takk for svar :)

 

redigert: Her er for øvrig det siste jeg prøvde før jeg gikk opp til 435FSB:

» http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156043

7707031[/snapback]

 

"Bumper" posten min :p Lurer på hvilke timings jeg burde prøve meg på når jeg skal opp til 4GHz?

7715556[/snapback]

 

Har du gjort dette:

 

For å finne ut hva som stopper deg små du teste ram, fsb og cpu hver for seg. Prøv først med ram divider 3:2 eller 2:1 og se hvor langt ram går. For å teste fsb setter du ram til 1:1 og cpu mp til 7 (laveste). Hvis de klarer hastighetene så er det cpu.

 

...og funnet ut at det er ram som stopper deg? Da er det vel bare å teste brikkene dine med slakkere timings/mer spenning? :roll:

7716097[/snapback]

 

Ok, det ser ikke ut som det er RAMen som stopper meg i hvert fall. (1067 MHz) Hva skal jeg prøve nå? :)

 

edit: nei, nå lastet jeg opp feil fil .. :ph34r:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...