Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd litt, og jeg klarer det ikke - høyeste tallet jeg fikk sett var 3.93GHz og da kom jeg ikke lenger en til BIOS. Prøvde med så mye som 1.7V på CPU uten hell. Er usikker på timings, vet ikke helt hva jeg skal ha der. Prøvde meg litt fram med diverse. Har et par OCZ Platinum XTC Dual Channel 2048MB-brikker. Takk for svar :)

 

redigert: Her er for øvrig det siste jeg prøvde før jeg gikk opp til 435FSB:

» http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156043

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min E6400 kjører stabilt i alle stabilitetsprogrammer på 3.2, men den feiler i orthos blend test hvor den kjører minne og cpu. Men det er stabilt i orthos ram test og cpu test.

 

Skjønner ikke helt det. Kan det være feil i Orthos??

 

Minne er stabilt i memtest86, og har ikke merka noe stabilitetsproblemer noe plass ellers.

Lenke til kommentar
Min E6400 kjører stabilt i alle stabilitetsprogrammer på 3.2, men den feiler i orthos blend test hvor den kjører minne og cpu. Men det er stabilt i orthos ram test og cpu test.

 

Skjønner ikke helt det. Kan det være feil i Orthos??

 

Minne er stabilt i memtest86, og har ikke merka noe stabilitetsproblemer noe plass ellers.

7707645[/snapback]

 

Det same problemet har eg også med orthos....

Lenke til kommentar

Fått montert en grei kjøler på min E6600 nå ;) Den er bare midlertidig, og skal byttes ut om ca. 1 uke. Er uansett grei kjøleevne på den. Den er lydløs, og 65-70 grader load med 1.4675 vcore. Denne faller til 1.408 under load. Holder på å stressteste nå. Hittil 4 minutter Orthos stabil :p (skal stå på en time, og klarer den det, setter jeg den på i natt.

 

EDIT: 30 min hittil, men tempen er av og til oppe i 79 grader :( litt høyt.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Det same problemet har eg også med orthos....

7707661[/snapback]

Jeg har slutta helt og bruke blend testen, og kjører heller minnet en plass jeg vet det er stabilt, og tester med CPU test i Orthos. Da er alt stabilt. Og jeg tester minnet med memtest86. :thumbup:

7707683[/snapback]

 

6-8 timer "Large in place" anser jeg som absolutt stabilt etter mitt bruk.Er vel den testen som produserer mest varme og stress også.

 

Minnet kan testes med andre program.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Vet ikke ghelt hva det heter men du kan bruke sånn liten spennings måler eller skal det nok gå i Bios så om man har et prog. som kan lese av bios er jo den løst

7708526[/snapback]

Jeg vet hvordan man bruker et multimeter hvis jeg vet målepunktene, men finnes det software som måler riktig spenning på Intel 965 hovedkort og/eller Core2Duo?

De jeg har sett så langt viser ymse spenninger eller bare default.

Lenke til kommentar
Denne faller til 1.408 under load.

7707903[/snapback]

Hvordan måler du det?

7708483[/snapback]

 

Det står det i CPU-Z, og everest står det 1.41, og den runder oppover fra 1.408. I tillegg så er den på 1.45-ett-eller-annet i BIOS, så det virker som er reell drop.

 

forresten til alle som har 680i kort: Sett HT volt på 1.55 :p nå er den stabil i minst 1 og en halv time (Orthos på atm) og det er med 75-80 grader load, og 3.3 Ghz på CPU. Før fikk jeg den ikke stabil over 3 Ghz, og da var den på 1.3 eller noe sånt.

 

Skal forresten komme tilbake med hvor lenge den holder seg stabil på denne frekvensen og volten ;) (hittil 1 time og 30 min)

 

EDIT; Som sagt over, så er den eneste virkelig riktige måten å måle volt på, er å bruke et skikkelig multimeter, og finne de riktige punktene men skal måle på. Det samme gjelder temperatur. Det beste er nok å finne en veldig liten/tynn måler og plassere den mellom kjøler og HeatSpreader, i et frest hakk. programvare gir ikke helt riktige målinger.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
For å finne ut hva som stopper deg små du teste ram, fsb og cpu hver for seg. Prøv først med ram divider 3:2 eller 2:1 og se hvor langt ram går. For å teste fsb setter du ram til 1:1 og cpu mp til 7 (laveste). Hvis de klarer hastighetene så er det cpu.

7707195[/snapback]

 

Takk for svar, dette skal testes! Lurer åp en ting, hva er mp? og hvordan stiller jeg på dette?

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg lurte. I CPU-Z viser det her også 1,408 når jeg setter 1,4 i BIOS, men på alle andre settinger viser CPU-Z 1,213..... uansett. Stoler derfor ikke på hva software sier.

Noen som vet hvor jeg kan måle (med multimeter) de riktige spenningene på Gigabyte 965P-DS3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...