Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag bestemte jeg meg for å sjekke litt hva cpuen og rammen min er god for, og åpnet derfor vinduet og satte pcen så og si utenfor. Ute var det ca 5 minusgrader.

Først sjekket jeg hvordan det lå ann med idletempen min på 27/7-klokk på 3.4Ghz. Denne var nå 16 grader i steden for 40. Load var 34 istedenfor 60.

post-109308-1169576024_thumb.jpg

Etter dette prøvte jeg å se hvor langt jeg kunne klokke, men minnet ville ikke holde følge så lenge, men klarte 3.8Ghz stabilt nok til superpi. Jeg glemte imdlertid å teste orthos på 3.8 Ghz. :thumbdown:

post-109308-1169576063_thumb.jpg

Alt i alt var jeg sånn tålig fornøyd med disse resultatene, i og med at jeg tidligere ikke har fått den stabil på 3.6Ghz engang :roll:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
@skylinepower: FSB * Multiplier = CPU hastighet

 

@exin89: Mener det er max. 2,45v som på P5B Deluxe.

7783254[/snapback]

Ikke noe mere på seinere bios?

Er det lett å vmodde for å få mere volt på minne og CPU på det kortet?

7783273[/snapback]

 

HER er vmods til P5B DLX,funker til P5B E Plus også. Ja vdimmen er max 2,45v. Og er du litt hendig med loddebolten så klarer du dette. Jeg skal ta vmch,vdroop og muligens vdimm bare jeg får tilbake kortet mitt. Husk på å vinke good bye til garantien hvis dere begir dere ut på loddebolt eventyr :whistle:

Lenke til kommentar
@skylinepower: FSB * Multiplier = CPU hastighet

 

@exin89: Mener det er max. 2,45v som på P5B Deluxe.

7783254[/snapback]

Ikke noe mere på seinere bios?

Er det lett å vmodde for å få mere volt på minne og CPU på det kortet?

7783273[/snapback]

 

HER er vmods til P5B DLX,funker til P5B E Plus også. Ja vdimmen er max 2,45v. Og er du litt hendig med loddebolten så klarer du dette. Jeg skal ta vmch,vdroop og muligens vdimm bare jeg får tilbake kortet mitt. Husk på å vinke good bye til garantien hvis dere begir dere ut på loddebolt eventyr :whistle:

7783734[/snapback]

Skjønner godt at garantien ryker. Skal se om jeg klarer meg med 2.45v først, noe jeg tror holder en stund, og 1.7v til CPU bør bli ganske greit en stund. Siden EVGA 680i SLI kortet gir mye mindre volt enn det sier.

Lenke til kommentar

Ble litt benching på meg også i helga :D

Har ikkje tilgang på fase eller tørris atm så ble bare ut i kulden.

Heiv på eit gammalt TT BigWater eg hadde i eit hjørne som dreiv å støva ned, og heiv radiatoren ut i kulden :green:

post-55003-1169579295_thumb.jpg

 

Ble ikkje så mykje bedre enn hva eg har klart på luft i kulden, men kunne senke volten litt på dei samme hastighetene...

 

Klarte endelig å presse fram ein superpi på 4Ghz, men dette var ein del arbeid og det var bare kjerne #1 som klarte å kjøre pi på dei hastighetene...

post-55003-1169579414_thumb.jpg

Minnet er som du ser på 444Mhz med 4.4.3.4

 

Fikk også tid til litt 3d, tok ned cpu hastigheten til 3900Mhz på disse...

7900GTO kortet mitt fekk virkelig kjørt seg, gav det 1.65v eg klarte å presse Core til utrolige 840Mhz gjennom Aquamark3 :eek:

post-55003-1169579690_thumb.jpg

Er sterkt begrennsa av minnet da (grafikkortet), det er på 840 på denne her, men sliter med 3dmark med over 800Mhz, det skal jo sies at eg har tighta timingsene på minnet ganske bra da...

 

Fikk også tatt med ein run og to med 3dmark01, dette er med core på 830Mhz og mem på 800

post-55003-1169579984_thumb.jpg

 

03 og 05 ble det ikkje noko av, sleit veldig med stabiliteten på grafikkortet...

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Kjedet meg så jeg har nettop gjort vdimm-modden på P5B Deluxe kortet mitt nå og testet :D.

 

Pent jon-t ;) Hehe minner meg om når jeg benchet med TEC, 6800LE og radiator ute i kulda :p

 

Edit: jon-t, vet du hvordan man kan stille inn negativ delta, eller om det i det hele tatt er mulig? Mener jeg så noen på XS som hadde det for lenge siden.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Min E6600 kjøres nå med standard vifte, i mitt Lian Li V1200B kabinett..

Med Arctic Silver 5 pasta.. Ligger på sånn 45-48grader under load..

Da altså standard klokket @ 1.2Volt på mitt P5N32-SLi nForce680i hovedkort..

 

Jeg kan klokke den til 1366MHz FBS, da ligger den på sånn toppen 65grader under load..

Jeg lurte på om det er noe lurt, eller er 65grader litt varmt, vil den tape ytelse på å være så varm, eller i verste fall ta noe skade av det ?

 

Gir det egentlig noen merkbar ytelses forskjell på å gå fra 1066MHz til 1366MHz?

Er det noe dere anbefaler meg å gjøre?

7783290[/snapback]

 

*BUMP* :innocent:

Lenke til kommentar
Kjedet meg så jeg har nettop gjort vdimm-modden på P5B Deluxe kortet mitt nå og testet :D.

 

Pent jon-t ;) Hehe minner meg om når jeg benchet med TEC, 6800LE og radiator ute i kulda :p

 

Edit: jon-t, vet du hvordan man kan stille inn negativ delta, eller om det i det hele tatt er mulig? Mener jeg så noen på XS som hadde det for lenge siden.

7784369[/snapback]

I nibitor setter du delta 128> 128 er størst forskjell 255 er det samme som 0 ca.

 

På 7300gt kortet mitt fikk jeg 100mhz ekstra på corre med endel justering av delta ;)

 

Mens feks 7900GS kortet måtte jeg sette positiv delta for å få makset det.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Min E6600 kjøres nå med standard vifte, i mitt Lian Li V1200B kabinett..

Med Arctic Silver 5 pasta.. Ligger på sånn 45-48grader under load..

Da altså standard klokket @ 1.2Volt på mitt P5N32-SLi nForce680i hovedkort..

 

Jeg kan klokke den til 1366MHz FBS, da ligger den på sånn toppen 65grader under load..

Jeg lurte på om det er noe lurt, eller er 65grader litt varmt, vil den tape ytelse på å være så varm, eller i verste fall ta noe skade av det ?

 

Gir det egentlig noen merkbar ytelses forskjell på å gå fra 1066MHz til 1366MHz?

Er det noe dere anbefaler meg å gjøre?

7783290[/snapback]

 

*BUMP* :innocent:

7784563[/snapback]

 

jeg har samme problem selv, bare med en E6400. Ser ut til at kabinettet mitt er litt for varmt. Liten gjennomstrømning. Har selv et Lian Li PCV1100PLUS og har hatt samme type kabinett som deg, bare sort. Der var forsåvidt luftgjennomstrømningen litt bedre.

 

Nå spekuleres det litt i hvorvidt temp målingene er helt feil. Enkelte får "normale" temps, men andre sliter med ganske vanvittige temp. Tror det er feil på CPU'ene og at dette er kjent. MERK!! Dette er bare en antagelse som jeg ønsker å komme til buns i.

 

Forøvrig har jeg litt av samme problem som deg når det gjelder OC. Jo lengre jeg går og mindre volt jeg gir, jo varmere blir CPU'en...

Lenke til kommentar
Min E6600 kjøres nå med standard vifte, i mitt Lian Li V1200B kabinett..

Med Arctic Silver 5 pasta.. Ligger på sånn 45-48grader under load..

Da altså standard klokket @ 1.2Volt på mitt P5N32-SLi nForce680i hovedkort..

 

Jeg kan klokke den til 1366MHz FBS, da ligger den på sånn toppen 65grader under load..

Jeg lurte på om det er noe lurt, eller er 65grader litt varmt, vil den tape ytelse på å være så varm, eller i verste fall ta noe skade av det ?

 

Gir det egentlig noen merkbar ytelses forskjell på å gå fra 1066MHz til 1366MHz?

Er det noe dere anbefaler meg å gjøre?

7783290[/snapback]

 

*BUMP* :innocent:

7784563[/snapback]

 

jeg har samme problem selv, bare med en E6400. Ser ut til at kabinettet mitt er litt for varmt. Liten gjennomstrømning. Har selv et Lian Li PCV1100PLUS og har hatt samme type kabinett som deg, bare sort. Der var forsåvidt luftgjennomstrømningen litt bedre.

 

Nå spekuleres det litt i hvorvidt temp målingene er helt feil. Enkelte får "normale" temps, men andre sliter med ganske vanvittige temp. Tror det er feil på CPU'ene og at dette er kjent. MERK!! Dette er bare en antagelse som jeg ønsker å komme til buns i.

 

Forøvrig har jeg litt av samme problem som deg når det gjelder OC. Jo lengre jeg går og mindre volt jeg gir, jo varmere blir CPU'en...

7784747[/snapback]

 

Ja, i starten fikk jeg over 100grader.. Også stabilt på 85 osv.. Ikke at CPU var i nærheten av det en gang

Lenke til kommentar
bare sånnhvem er best av

Aspstein

oayfearg (vet ike hvordan det skrives)

Jon T

Økonomi

Nassuz

Overklokk

 

hvem mener dere er best til og klokke?

7791396[/snapback]

Hva har dette med denne tråden å gjøre ?

 

Er vel samme hvem som er best og de er vel omentrent like gode også kaller han seg økonom ikke økonomi

 

Det skrives oysfaerg ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...