Gå til innhold

En trend blant norske damer å bli voldtatt

Anbefalte innlegg

At kvinnens klesstil har noe med saken å gjøre tror jeg i stor grad er ei myte. De fleste voldtekter blir utført av noen som offeret kjenner, mer eller mindre (Det gjelder også i utlandet så vidt jeg vet). Menn som voldtar har et behov for maktfølelse i større grad enn et knull. Det er mulig at enkelte menn blir provosert over at kvinner viser fram godsaken som dei ikke får tilgang til og derfor får det for seg å straffe ei dame. Men da snakker vi like gjerne damer i miniskjørt og med utringning som damer i tanga. Damer kan ikke gå rundt og bekymre seg for å bli voldtatt til ei hver tid, for uansett hvilke forholdsregler du tar så er sjansen der. Kanskje er det eks-kjæresten din, kanskje er det en som du regnet som en venn, kanskje er det en gærning som drar deg med inn i ei busk.

Damer kan ikke "legge opp til" å bli voldtatt. Voldtekten er det utelukkende voldtektsmannen som står for, uavhengig av damas klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av voldtektene er såkalte partyvoldtekter. Det vil si ungdom, fest og alkohol, og ung kvinne som voldtas i et annet rom i huset, av person hun kanskje har truffet samme kveld.

Her er alkohol og andre rusmidler det viktigste, de blir sløvet ned til et nivå hvor de knapt kan forstå hva som skjer før det er over. Spør du meg, så er det direkte sammenheng mellom antall norske kvinner som blir voldtatt og nordmenns tendens til å drikke alt for mye når de er i syden.

Lenke til kommentar
Det handler om å forhindre flere voldtekter, ikke å være politisk korrekt.

6432467[/snapback]

Eneste jeg kommer på som kan hindre voldtekter er håndvåpen, evt kastrering av tidligere dømte voldtektsmenn. Ingen av de to virker som en sannsynlig løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Det handler om å forhindre flere voldtekter, ikke å være politisk korrekt.

6432467[/snapback]

Eneste jeg kommer på som kan hindre voldtekter er håndvåpen, evt kastrering av tidligere dømte voldtektsmenn. Ingen av de to virker som en sannsynlig løsning på problemet.

6432490[/snapback]

Du mener ikke at mindre alkohol og mer kontroll i utlandet vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Tildeeeels enig med noe av det som har blitt nevt i tråden. Jeg forsvarer på INGEN MÅTE voldtektsforbrytere. I mine øyne står dem et sted mellom kakkerlakker og det hvite stoffet som samler seg i munnvika når du er skikkelig tørst.

Alikevel vil jeg også nevne at kvinner kan forhindre, eller i verste fall minske sjangsene for en eventuell voldtekt ved å tenke litt over åssen dem oppfører seg/går kledd på visse steder/kulturer. Mange jenter har en tendens til å kle seg utrolig dristig, for så å plukke ut menn på utesteder for å smiske med i den hensikt å få gratis drikke. Mennene de plukker ut får da ofte forhåpninger og når det viser seg at jenta ikke ville noe mer enn bare å få drinker, kan det resultere i en voldtekt... dessverre! Det burde ikke være sånn.

Nå skal det også sies at jeg er for strengere straffer generelt, men seksualforbrytere burde bli straffa 100 ganger hardere enn det dem blir idag. Å skade et menneske psykisk for livet skal svi! Hadde jeg hatt ei datter i 18-20 års alderen, eller yngre for den saks skyld og en eller annen tater hadde forgrepet seg på henne hadde jeg gladelig sitti inne for legemsbeskadigelse. Det verste er vel at jeg hadde antagelig fått hardere straff enn han... :nei:

Lenke til kommentar
Det vil kanskje hjelpe, men er i mine øyne feil måte å takle problemet på. Problemet er at mannfolkene forgriper seg på damer, fulle eller ei.

6432533[/snapback]

Helt enig. Det betyr ikke at damene ikke skal begynne å bli forsiktigere. Du mener vel ikke at de skal fortsette å utsette seg selv for slike situasjoner av prinsipp, fordi det egentlig er mannfolkene som har skylden? Hvordan foreslår du at den norske stat skal påvirke mennene i andre land, som vi besøker av fri vilje?

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Nei, for all del. Jeg er helt for at kvinner OG menn bør utvise sunn fornuft når de beveger seg ute om natten, enten de er i Norge eller i utlandet. Å vandre rundt alene i dårlige nabolag ikledd Bomba Latex-bikini er ikke akkurat noe sjakktrekk. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Synes du er [EDIT: var] ute på langtur LarsP. Det er ingen som forsvarer motstanderen her. Hvis jeg var en kvinne ville jeg selvfølgelig passe på mer, siden jeg var et potensiellt offer! Det handler ikke om annet enn at kvinner ikke liker å bli voldtatt og man vil selvfølgelig forhindre dette på best mulig måte. Å kle seg og oppføre seg ordentlig er et laaangt skritt på den veien. Voldtektsmennene er der uansett.

Endret av Snusi
Lenke til kommentar

Er det lokale mannfolk eller andre turister som voldtar kvinner på fylletur til Aya Napa?

Som sagt, jeg tror ikke at det å kle seg utfordrende er å "legge opp til" å bli voldtatt. Problemet er voldtektsforbryteren, ikke klærna til damene. Om damer skal følge enkeltes råd her inne så burde dei slutte å vise hud, slutte å flørte med menn hvis dei ikke har planer om å knulle hver jævla mann dei flørter med, slutte å drikke seg full og gudane vet hva. Er det ønskelig?

EDIT: Jeg tror forsåvidt ikke det ville gjort nevneverdig utslag på voldtektsstatistikken.

Endret av olsen
Lenke til kommentar

For ikke å stagnere prøver jeg å gå videre og dypere i diskusjonen.

Jeg spør da hvorfor og hvem det er som blir voldtatt på feriesteder i utlandet.

Hvem: utlendinger, siden det først og fremst det er de det er snakk om.

Hvorfor: overdrevet bruk av alkohol (dette har ingenting med å ta en øl eller tre), uforsiktighet (som å ikke passe på drinken sin på en bar), overdrevet utfordrende påkledning (dette betyr ikke at man skal ta på seg parkassen eller overlevelsesdrakt), brudd på lokale skikker som kan føre til økt provokasjon, væremåte (flørte med alt og alle osv), ikke vanke på slumbarer, være sammen med en eller flere du stoler på, osv.

Det er en verden utenfor døra di som KAN være farlig! Det er opptil deg selv hvordan du går fram i den. Hvordan andre mennesker er, kan du ikke forhindre, men du kan ta vare på deg selv og opptre fornuftig.

olsen: hva mener du med at problemet er voldtektsforbryteren?

Lenke til kommentar
Voldtektsmannen har ansvaret, uansett kultur eller offerets bekledning. Dette er ikke godtatt i noen kulturer, i motsetning til hva enkelte tydeligvis mener.  :nei:

6432714[/snapback]

Dette er naivt! Selvfølgelig er det han som har skylden her, men det hindrer jo ikke han å utføre dåden heller! Her er det IKKE snakk om ansvar, men om turister som vil unngå å bli voldtatt. Hvis det hadde vært tilfelfig hvem som blir voldtatt, hadde saken sett annerledes ut, men hvis du leser mitt forrige innlegg, mener jeg å fremvise at det IKKE er tilfeldig.

Lenke til kommentar

Å nekte for at man har NOE ansvar blir litt naivt. Du går ikke gjennom Harlem i New York med ei skjorte det står "I hate black people", og forsvarer det med at du gjør som du vil, og at det er DERES problem hvis de banker skiten av deg?

Lenke til kommentar

De fleste norske damer kler jo ut slik at de skaper en trend for å lokke syke menn som ikke har selvkontroll å bare voldta dem og når de i tillegg er drita fulle. De er jo nesten helt nakne om sommeren og ellers i diskoteker. Se deg rundt i byen eller på gata....de virker som om man befinner seg på red light district. :nei:

Av og til må jeg nesten spy når jeg ser hvor billige våre norske damer kler ut, det er noe som heter selvrespekt. :thumbdown:

Endret av Rembrandt
Lenke til kommentar
Å nekte for at man har NOE ansvar blir litt naivt. Du går ikke gjennom Harlem i New York med ei skjorte det står "I hate black people", og forsvarer det med at du gjør som du vil, og at det er DERES problem hvis de banker skiten av deg?

6432756[/snapback]

Det er vel bare å forklare, på en fornuftig og respektfull tone, at det er ytringsfrihet i USA og de ikke har lov til å skyte deg.

Hvis du er ekstra snill, så ringer en av dem kanskje 911 etterpå. :)

Lenke til kommentar
Voldtektsmannen har ansvaret, uansett kultur eller offerets bekledning. Dette er ikke godtatt i noen kulturer, i motsetning til hva enkelte tydeligvis mener.  :nei:

6432714[/snapback]

Dette er naivt! Selvfølgelig er det han som har skylden her, men det hindrer jo ikke han å utføre dåden heller! Her er det IKKE snakk om ansvar, men om turister som vil unngå å bli voldtatt. Hvis det hadde vært tilfelfig hvem som blir voldtatt, hadde saken sett annerledes ut, men hvis du leser mitt forrige innlegg, mener jeg å fremvise at det IKKE er tilfeldig.

6432748[/snapback]

Du beviser ingenting, du slenger ut ubegrunnede påstander. En voldtekt handler mer om makt enn om sex. Det er svært få som blir voldtatt av ukjente gærninger, de fleste som blir voldtatt blir det av noen dei mer eller mindre kjenner. Voldtektsmenn voldtar ikke fordi dei blei umenneskelig kåt på dama dei så i baren.

"Patyvoldtekter" er ofte planlagt FØR drittsekken beveger seg ut av huset, da hjelper det fint lite om alle damene er kledd "anstendig".

Lenke til kommentar

Olsen, du slenger også bare ut påstanden om at påkledning ikke påvirker hvem som har større sansynlighet for å bli offer.

At det dreier seg om makt mer enn sex, medfører ikke nødvendigvis at overgriperen ikke lar seg påvirke av damenes påkledening.

Lenke til kommentar
Olsen, du slenger også bare ut påstanden om at påkledning ikke påvirker hvem som har større sansynlighet for å bli offer.

6433014[/snapback]

Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral ;)

At det dreier seg om makt mer enn sex, medfører ikke nødvendigvis at overgriperen ikke lar seg påvirke av damenes påkledening.

6433014[/snapback]

Det er ikke påkledningen som gjør utslaget. Mulig en som planlegger en voldtekt velger seg ut den som mest utfordrende ut, men han har allerede bestemt seg på forhånd, så en voldtekt vil finne sted selv om alle damene kler seg i ankellangt skjørt og boblejakke. Mulig det finnes enkelte gærninger som vil "straffe" damene som kler seg utfordrende fordi han har et sykt syn på kvinner, men slike vil som oftest finne noe å "straffe" damer for uansett. Også står vi stort sett igjen med den vanligste formen for voldtekt, vennevoldtekt.

Problemet ligger som sagt i hodet på voldtektsforbryteren, ikke i damenes klær. Jeg tror ikke voldtetksstatistikken er høyere steder hvor damene kler seg mer utfordrende enn steder hvor damene kler seg "anstendig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...