Rembrandt Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Du tror det ikke før du leser det http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121870 Endret 4. juli 2006 av Rembrandt Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ordet trend stod ikke i artikkelen, hvor fikk du det fra? Her snakkes det om partyvoldtekter. Ikke-edruelige jenter med få og dristige klær, som er på byen (i utlandet) for å ha det skikkelig gøy. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Altså, det er kjiipern for de jentene som blir voldtatt og jeg har stor medfølelse for de. Men, sånn som enkelte kler seg og oppfører seg, legger de jo litt opp til det selv også da... Lenke til kommentar
Balthazor Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) He he. Så jenter skal ikke få kle seg som de selv vil?! Neida jeg er med på hva du mener. Det er jo kjent at det finnes farlige mennesker rundt om i verden. Niklas Lindgren sa i avhør: Han har selv sagt i avhør at han ikke skjønner hvilke sperrer som forsvinner og at han er redd for seg selv og sjokkert over hvor brutal han har vært mot kvinnen. Niklas er tiltalt for fire voldtekter og ett voldteksforsøk. Psykiater Schack Lystrup satt opp følgende vær varsom-plakat for kvinner på ferie. Jeg mener den er fullt overkommelig. # Vær forsiktig med rusmidler. # Pass på drinken din. # Hold deg sammen med venn/venninne. # Ikke gå ut alene om natten. # Ikke sett deg inn i bil til personer du ikke kjenner godt. # Ta hensyn til lokale kulturforhold med hensyn til påkledning og oppførsel. Jeg forsvarer ikke voldteks handlingene, men mener at jenter kan gjøre mer for å forhindre at dette skjer. Endret 4. juli 2006 av Balthazor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 for det er helt sant som han sier, enkelte kvinner legger jo nesten opp til det. Med det mener jeg måter de oppfører seg på, og hvordan de kler seg på. Da med tanke på hvordan den lokale kulturen er (foreksempel så er det lurt for kvinner og tildekke hodet i mange muslimske land) Jeg har ingen medfølelse for de som voldtar, men kvinner burde kunne gjøre mer for og forhindre at de er et potensielt voldtektsoffer. #Innlegget er redigert av moderator da det quotet innlegg som er fjernet iht. forumets retningslinjer* Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Menn er utstyrt med både hjerne og penis, men ikke nok blod til å bruke begge samtidig ....... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja, kvinner bør få kle seg som de vil. Nei, ingen bør voldta noen kvinner. Men går du naken på nordpolen, så utsetter du deg for risiko for forfrysninger. Kler du deg utfordrende i enkelte miljø, så utsetter du deg for risiko for voldtekt. Det er den triste virkelighet, og all verdens politiske korrekte idealisme hjelper lite når man blir overfalt og voldtatt. Desverre. #Innlegget er redigert av moderator da det quotet innlegg som er fjernet iht. forumets retningslinjer* Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg vil ikke si at det er noen kvinner som legger opp til å bli voldtatt, men heller det at dem ikke er helt obs på hvor utsatt dem er. Jeg går ikke rundt og vifter med tusenlapper i et fattig strøk for eksempel. Jeg har lov til det, men ettersom dette kan virke provoserende og kan føre til ran så gjør jeg det ikke. Det 99,9% av damene må forstå er at dersom en mann finner ut at han vil voldta dem så er dem sjangseløse. Min niese på 15 skjønner ikke problemmet fordi hun kan slå kjempehardt!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det er nok litt sant i dette. Spesiellt i muslimske land er mennene ikke vant til å se damer sprade rundt nesten med puppene hengende på tørk. Så de går vel bananas i hormonrus. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Inn med burkaene for å beskytte damene, med andre ord ... edit: Jeg mener, burka for norske jenter i Norge, for å beskytte dem mot norske gutter på fest. Endret 4. juli 2006 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Mere snakk om å respektere landet man er på feries kultur litt mere kanskje. F.eks. nordmenn som på død og liv skal drikke seg dritings og sprade rundt toppløse i Hellas, et land der det faktisk er forbudt ved lov og være toppløs offentlig. Også skjønner de ingenting når de blir taua inn og bøtelagt av politiet. "Men men, det er jo VARMT!!" Husker en sak i avisene for noen år siden, der ei dame ble arrestert og putta i varetekt for å ha strippa på en pub i fylla. Endret 4. juli 2006 av Bitex Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) En trend blant norske damer å bli voldtatt Trend impliserer at det er noe kult de selv velger. Er det det mener å formidle? Altså, det er kjiipern for de jentene som blir voldtatt og jeg har stor medfølelse for de. Men, sånn som enkelte kler seg og oppfører seg, legger de jo litt opp til det selv også da... Så om du går i shorts på badestrenda må du nesten forvente deg å bli voldtatt av en kåt oter, eller hva? Politisk korrekte pappegøye...... Men går du naken på nordpolen, så utsetter du deg for risiko for forfrysninger. Skal vi "forstå" at muslimske menn i norge voldtar alle kvinner som ikke går burka da, "fordi de kler seg for provokativt" for dem? Mere snakk om å respektere landet man er på feries kultur litt mere kanskje. Det er jo dette beste argumentet FOR voldtekt hittil! Hurra! Hva med de som kommer til norge? Ikke bare for å feriere, men for å bo. De gir f i norsk kultur, og forsyner seg temmelig fritt av kvinner de også. Kanskje noen kulturer rett og slett er litt mer fucked up enn andre? Noen gang tenkt på det? Endret 4. juli 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Politisk korrekte pappegøye...... Men går du naken på nordpolen, så utsetter du deg for risiko for forfrysninger. Skal vi "forstå" at muslimske menn i norge voldtar alle kvinner som ikke går burka da, "fordi de kler seg for provokativt" for dem? 6432191[/snapback] Nei, jeg har ikke skrevet noe i nærheten en gang. Hvordan klarte du å fantasere frem dette? Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Rembrandt, vær forsiktig med ordbruken om slike tema. Det var ingenting i artikkelen som gir grunn til å bruke ordet trend. Sånn som trend brukes i dagligtale kunne du nesten like gjerne sagt det er moderne å bli voldtatt. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Altså, det er kjiipern for de jentene som blir voldtatt og jeg har stor medfølelse for de. Men, sånn som enkelte kler seg og oppfører seg, legger de jo litt opp til det selv også da... 6431833[/snapback] Dette er tåpelig. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Uavhengig av hvor fucked up du synes kulturen er, så går det faktisk an å kle seg slik at man ikke f.eks blir voldtatt. Det er ikke vanskelig å skjønne. Man trenger heller ikke knaske e'er eller drikke seg så sanseløs, at man ikke aner hvor man er. Dette handler om fornuft! Mange synes å miste denne flotte egenskap i visse omstendigheter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Damene fornuft er irrelevant, overgripernes derimot. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Altså, det er kjiipern for de jentene som blir voldtatt og jeg har stor medfølelse for de. Men, sånn som enkelte kler seg og oppfører seg, legger de jo litt opp til det selv også da... Så om du går i shorts på badestrenda må du nesten forvente deg å bli voldtatt av en kåt oter, eller hva? 6432191[/snapback] Woohoo, tidenes dårligste eksempel. Det er ingen som sier at de er unnskyldt, men sannheten er at alt man gjør har konsekvenser. Vi synes selvsagt synd på damer som blir voldtatt, men nordmenns oppførsel i utlandet er skrekkelig. Vi er så flinke til å reise ned til land vi ikke vet noe som helst om, gi faen i kulturen, lovene og normene de har og gjøre nett så det passer oss, fordi vi er jo på ferie. Det er ingen som tenker på at det faktisk er hjemmet til en god del mennesker, og at vi bør oppføre oss. Jeg sier ikke at du fortjener å bli voldtatt hvis du drar til syden, drikker deg dritafull, kler deg dristig og drar på byn uten noe som helst kontroll over deg selv, men du øker sjansene noe vanvittig av å gjøre noe så tåpelig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ansvaret ligger fremdeles på den som utfører voldtekten. Uansett om ei naken dame kommer løpende nedover gata med kjønnsleppene vrengt over skuldrene så gir det meg ikke rett til å vippe ut penisen og forgripe meg på henne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ansvaret ligger fremdeles på den som utfører voldtekten. Uansett om ei naken dame kommer løpende nedover gata med kjønnsleppene vrengt over skuldrene så gir det meg ikke rett til å vippe ut penisen og forgripe meg på henne. 6432442[/snapback] Ingen som snakker om rettigheter; vi er alle klar over at det selvsagt er mannens feil. Det vi prøver å si er at hvis man vil unngå å bli voldtatt, så anbefales det at du dropper visse aktiviteter. Du tror vel ikke en ny-voldtatt kvinne tenker på rettigheter? Det handler om å forhindre flere voldtekter, ikke å være politisk korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå