CFD Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Kjedelåsen på sykkelen jeg bruker gikk i stykker midt i en sykkeltur og siden dette er noe som ikke har skjedd før så lurer jeg på hva jeg skal gjøre for å reparere dette. Jeg kunne selvsagt brukt noen uorginale deler ,men er litt skeptisk til dette sidet det klart står at jeg må bruke et kjede fra shimano. Sykkelen er HardRock Montain shock. Hva er prisen på å levere sykkelen inn på et verksted? Så litt rundt på nettet og "spinn sykkelshop" virker kompetente ,men er det verdt å betale såpass mye for noe så enkelt? Hva slags kvalitetsforskjeller er det mellom en orginal og en uorginal kjedelås? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er det ikke bare stikke på Biltema eller Clas Ohlson ? Der eg har kjøpt kjettinglåser. Dei meiner jo seff at du må ha originale deler. Akkuratt som med bil, Golf f-eks meniner du skal ha originale deler. Men mange som kjøper f-eks nye bremsedelel på Biltema. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Nå er det nå noe annet med noen bremseklosser. Bredden må være riktig og lengden (vet ikke om det er noe forskjell på dette). Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Det var bare ett eksempel altså. Men ser på www.Clasohlson.no at kjedelåsene ligger fra 29-49 kroner. Så må du nesten bare finne ut om det går ann og bruke ein av dei. Dei har vell kjedelåser på G-sport og andre sportsbutikker dei selger Sykler. Er jo bare å ringe til et Verksted å hørre hvor mye dei skal ha sånn ca. Men det virker tungvindt. Endret 4. juli 2006 av Aykon Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Dette er et kjede Dette er en kjetting Myte: Alle som ikke ser eller vet forskjellen på disse to, kommer fra vestlandet. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Er det noen som har nevnt kjetting her? Såvidt snakker vi om et helt normalt sykkelkjede. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Er det noen som har nevnt kjetting her? Såvidt snakker vi om et helt normalt sykkelkjede. 6432346[/snapback] Er det ikke bare stikke på Biltema eller Clas Ohlson ?Der eg har kjøpt kjettinglåser. 6431758[/snapback] Dei har vell kjedelåser på G-sport og andre sportsbutikker dei selger Sykler. 6431771[/snapback] Jeg går utfra at det er to forskjellige ting? Skal slutte å plage nå Bildene ble litt irritende store, noen måte å reskalere det? (Edit, fjerne unødvendig mellomrom i quotene) Endret 4. juli 2006 av MRN Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er det noen som har nevnt kjetting her? Såvidt snakker vi om et helt normalt sykkelkjede. 6432346[/snapback] Er det ikke bare stikke på Biltema eller Clas Ohlson ?Der eg har kjøpt kjettinglåser. 6431758[/snapback] Dei har vell kjedelåser på G-sport og andre sportsbutikker dei selger Sykler. 6431771[/snapback] Jeg går utfra at det er to forskjellige ting? Skal slutte å plage nå Bildene ble litt irritende store, noen måte å reskalere det? (Edit, fjerne unødvendig mellomrom i quotene) 6432589[/snapback] Ja, du merket eg skreiv feil ja. Det er bra. Men tror trådstarter forstod hva eg meinte. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Det bør gå helt fint å bruke en uorginal kjedelås, men bare husk å forsikre deg om at den passer til kjedet ditt. Om du kjøper den på en sportsbutikk kan jeg umulig tro at de tar seg så mye for å montere den dersom det er litt sørvis der. Edit: I alle fall ikke om det var i den butikken du kjøpte sykkelen. Endret 4. juli 2006 av premium Lenke til kommentar
thelea Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvis den pinnen som holder leddene sammen fremdeles henger på kan du bruke en tang og klemme den på leddene igjen. Eller kjøp en kjedelås til 20kr. Får du problemer med å ta av den gamle låsen burde enhver respektabel sykkelbutikk hjelpe til å skyve ut pinnen til leddet(tar 5sek). Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Bruk en kjedekutter, koster ca 30 kr på biltema. Kutt ett ledd sånn at hele kjedet ser ut som på bildet som var postet litt lenger opp, deretter setter du kjedet på sykkelen igjen og klemmer pinnen tvers igjennom kjedet igjen (med kjedekutteren). Det som er vrient er å få pinnen på det riktige punktet slik at leddet ikke blir stivt. Men med litt knoting så går det til slutt;) Kjedet blir bittelittegrann kortere, men det har ingenting å si.. Håper du forsto forklaringen (hvis du ikke forsto, så kan jeg sikkert lage en film ) Lenke til kommentar
uranus Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det betyr ingenting at du bruker uorginale deler sånn sett. Pappa drev med sånn sykling som Tour De France før (han var ikke med der men på andre løp i f.eks Belgia) og han bruker ofte deler derfra på sykkelen min (en Diamant Radiant Cut 40.00, veldig bra sykkel) og verken jeg eller han merker forskjell. Delene holder fint også. Så ikke vær redd for uorginale deler, uorginale deler er ofte laget av store produsenter bare under et annet navn. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjedelåsen på sykkelkjedet røyk. Hva nå? No offence altså men; Kan ikke folk bruke hue litt? Herregud? Hva tror du at du må gjøre da? Sette på et nytt kanskje? Jeeezeez! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjedelåsen på sykkelkjedet røyk. Hva nå? No offence altså men; Kan ikke folk bruke hue litt? Herregud? Hva tror du at du må gjøre da? Sette på et nytt kanskje? Jeeezeez! 6440322[/snapback] Hvorfor ikke reparere? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Dette var nå egentilg ment som et spørsmål om det var noen forskjell på orginale og uroginale kjeder. Å bytte et kjede er ikke store utfordringen ,men når sykkelen koster såpass mye så er det en fordel å ikke sette inn et kjede som kun passer 90% siden det kan føre til unødig slitasje av tannhjul og andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå