Abnorm Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Dette spørsmålet stiller jeg for min far. Etter at maskinen hans tok kvelden pga. tordenvær, har han måttet kjøpe ny. På den forje maskinen hadde han SCIC løsning og ønkser dette igjen. Jeg har fra rådet han dette, pga. han kun bruker maskinen til kontor arbeid (world, excel, mail, internett osv.), så jeg mener dette er å kaste pengene ut av vinduet. Men et lite problem, han trenger det som ligger på den gamle disken. Kan jeg hente ut dataen på han gamle SCIC disk uten SCIC kontroller. Om dette er mulig er han kanskje villig til å gå for en IDE løsning. Men om han blir nødt for å kjøpe en SCIC kontroller bare for å hente ut den gamle dataen, blir det nok også en ny SCIC disk... Om han trenger en SCIC kontroller, hvilken bør han da kjøpe? Har sett på noen, men er selv ikke noen gluping på dette mrådet. De jeg har sett på er pci-x, men tror ikke hovedkorte han støtter pci-x. Det kamle korte hans tror jeg bare var pci, men det støttet SCIC 320. SCIC 320 er noe han må ha, ettersom disken han har er en Seagate Cheetah ultra320 15.000rpm Endret 4. juli 2006 av frecjoha Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Men et lite problem, han trenger det som ligger på den gamle disken.Kan jeg hente ut dataen på han gamle SCIC disk uten SCIC kontroller. Om dette er mulig er han kanskje villig til å gå for en IDE løsning. Men om han blir nødt for å kjøpe en SCIC kontroller bare for å hente ut den gamle dataen, blir det nok også en ny SCIC disk... du må ha SCSI kontroller for å overføret data. du kan sikkert finne et firma som kan gjøre det for deg, tror ikke det koster all verden, hvis du skal bare kopiere til en annen media..... Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hvor får jeg kjøpt en SCIC 320 kontroller nå men PCI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå