Gå til innhold

Oppgradere fra FX5500 til 6800XT

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å oppgradere fra mitt FX5500 (AGP) til 6800XT (PCIe), så lurte jeg på hvor mye det er å hente på å oppgradere?

6800XT kortet er _dette_ 800kr for dette syns jeg er en veldig godt pris, med tanke på at mitt FX5500 kostet 500kr for 1,5 - 2 år siden.

Og jeg er ikke så noob at jeg vet at et PCIe kort ikke kan brukes på et HK meg AGP, men jeg har et AsRock Dual SATA 2 kort så det er ikke noe prob. Men HKet er noe feil med så det kan hende jeg velger å legge en lappe eller to i ett nytt HK når jeg får 500kr til gode på SHG.no

Oppsettet jeg har er:

• HK: AsRock Dual S-ATA 2 :D
    CPU: AMD 64 "Venice" 3000+ s 939 (1.8 GHz @ 2.45 GHz)
    Kjøler: tT Golf 325 med en 14dB SilenX 120mm vifte
    RAM: 2x512 mb Kingston Hyper X 2-3-2-6
    HDD: 2x160 GB WD ATA 133
    DVD: Sony D23A
    GFX: XFX GeForce FX 5500
    PSU: MIST 500W
    Kabinett: Logisys Dracula Red S.E.
    Skjerm: HP 19" CTR 50 Hz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tror absolutt det er noe å hente!

Og det kan si av litt erfaring, igjennom en kamerat som fant ut at han ikke kunne spille Oblivion med nesten det samme grafikkortet som du har nå.

Han oppgraderte til et (AGP, vel og merke) 6800 kort og det gjorde absolutt mye forskjell.

Synes prisen er vill, men kikk litt i spesifikasjonene og sammenlign litt med andre tilsvarende grafikkort i samme prisklasse.

Mitt råd: Løp og kjøp! =)

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut, har funnet et DFI LanParty UT NF4 Ultra-D som demo som koster like mye som et AsRcok Dual SATA 2 nytt. så jeg tror det blir et DFI kort på meg.

Vel AGP kortene koster mye mer en PCIe kortene, men det er jo store forbedringer på en 5500 kjærne og en 6800 kjærne

Lenke til kommentar

Blir en bra oppdatering det!

Hvis du er interesert i å klokke litt så har du mulighet til det også på de kortene. 6800XT er vel vanligvis besert på NV42 kjernen, med 4 pipelines av 12 deaktivert. Så du har 8 totalt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...