NoFear89 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg må kjøpe meg ny PSU for jeg har ikke så stor strømforsyning. Har en på 350W no, men fikk blåskjerm for det var for lite strøm. Noen som har en mening på om denne (https://prisguiden.no/product.php?productId=25005) er bra? Eller noen andre forslag på en som er billig og bra? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 den skal du nok bare styre unna. er antagelig markedets dårligste og mest ustable psu. hva har du tenkt og bruke? og hvilken hw har du i maskina? Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 den skal du nok bare styre unna. er antagelig markedets dårligste og mest ustable psu. hva har du tenkt og bruke? og hvilken hw har du i maskina? 6432094[/snapback] Hva betyr Hw ? Hardware ? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 gjør nok det tenker da på hvolke komponenter han har som trekker strøm. Lenke til kommentar
NoFear89 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 gjør nok det tenker da på hvolke komponenter han har som trekker strøm. 6433044[/snapback] Sånn ja.. Jeg tror det er etter jeg overklokka CPU at det ble for lite strøm. Jeg har MSI K8N Neo4, AMD Athlon 3500+, nVIDIA GeForce 6600GT, 4 * 512mb ram og endel vifter som går. Holder en 350W strømforsyning til det her eller er det nok? Kan årsaken til at jeg fikk blåskjerm for lite strøm? ettersom jeg nættopp har overklokket CPU? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Tror ikke det er for lite strøm som forårsaker blåskjerm. Har større tro på at det kan være at du overklokket i det hele tatt, å at du kansje ikke burde gjøre det, siden det høres ut som du har lite erfaring? Hvist du skal kjøpe ny strømforsyning, MIST, er et godt valg der vil jeg tro, ut fra div tester Uansett hva du kjøper, så hold deg langt unna qtec! Endret 4. juli 2006 av kt600 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Qtec er møkkamerke. Det vil du ikke ha. Betal MINIMUN 1kr pr W den yter. det er min huskeregel. Gjerne mer også. Lenke til kommentar
NoFear89 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Tror ikke det er for lite strøm som forårsaker blåskjerm. Hvist du skal kjøpe ny strømforsyning, MIST, er et godt valg der vil jeg tro, ut fra div tester Uansett hva du kjøper, så hold deg langt unna qtec! 6434005[/snapback] Okej.. Men da haster det ikke med ny strømforsyning lell da Men det er ikke så veldig mye strøm til overs heller da? Lønner seg å ha litt ekstra hvis man skal plutseli kople på noe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) nei. Q-tec overrater PSUene sine til det ytterste. De oppgir max PEAK output, altså det PSUen klarer over mindre tid, istedet for max sustainable output, så den reelle ratingen på den PSUen vil jeg si er mye mer nærere 450w vil jeg tro. I tillegg er de laget på billigste mulige komponenter. En PSU av typen 500w eller mer bør veie mer enn 2kg. det er også en god huskeregel. den første og siste q-tec PSUen jeg hadde veide mindre enn mobiltelefonen min. I tillegg leverer de høys utstabil strøm (mye p.g.a. billige komponenter). Det faktum at produsenten ikke engang tør å liste på nettet hvor mye output den gir sier egentlig nok i seg selv. http://www.qtec.info/products/product.htm?...r=14348&specs=1 Å ha en overdimensjonert PSU er alltid bra. Da kan den kjøre kjøligere og med mindre belastninger. Men problemet er at en Q-tec er drittkvalitet. MIST, Hiper, seasonic, enermax, hmm...det er andre også men det er vel dem jeg kommer på i farten som er til å stole på. Sjekk 3 ting. Vekt, jo tyngre jo bedre, at produsenten tør å legge detaljerte specs på nettet, og at du betaler 1kr pr W eller mer, så kan jeg nesten garantere deg at du får en god PSU. Endret 4. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Q-Tec skrekk historie(ganske kort): en jeg kjenner kjøpte en eller annen qtec PSU, den svidde av hk, det var ikke noe feil på valg av V, den bare svide av hk... Hold dere unna qtec Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 I tillegg er de laget på billigste mulige komponenter. En PSU av typen 500w eller mer bør veie mer enn 2kg. det er også en god huskeregel. den første og siste q-tec PSUen jeg hadde veide mindre enn mobiltelefonen min. 6434047[/snapback] Vekt har absolutt ingenting med kvalitet å gjøre. Vekt betyr bare hvor mye ekstra metall som er brukt. (kjøleblokker osv) Det er ikke unormalt at billigprodukter har ekstra blokker med metall bare for å få det til å se ut som om det er god kvalitet. Jeg sier ikke at q-tec er et bra merke, men glem den ideen om at vekt = kvalitet. Selv har jeg kjøpt en q-tec psu til søsterns pc. var den billigste psu'en jeg fant , har man ikke mye penger så kjøper man billig. Kjøper man billig er det som et lotteri, enkelte psuer suger, andre kan fungere fint. (litt OT, jeg kjøpte meg en best tools dremel til 250kr, den første døde med en gang, fikk ny på garanti. Den nye fungerer helt supert og har kappa mye . Lenke til kommentar
NoFear89 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Q-Tec skrekk historie(ganske kort): en jeg kjenner kjøpte en eller annen qtec PSU, den svidde av hk, det var ikke noe feil på valg av V, den bare svide av hk... Hold dere unna qtec 6434070[/snapback] Jeg så litt på ny PSU nå. Er denne eller denne eller denne bra? god kvalitet og ikke så mye støy? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Q-Tec skrekk historie(ganske kort): en jeg kjenner kjøpte en eller annen qtec PSU, den svidde av hk, det var ikke noe feil på valg av V, den bare svide av hk... Hold dere unna qtec 6434070[/snapback] Sikker på at dette ikke var en dell pc? de kan du ikke bytte psu på, for da brenner HK opp... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 I tillegg er de laget på billigste mulige komponenter. En PSU av typen 500w eller mer bør veie mer enn 2kg. det er også en god huskeregel. den første og siste q-tec PSUen jeg hadde veide mindre enn mobiltelefonen min. 6434047[/snapback] Vekt har absolutt ingenting med kvalitet å gjøre. Vekt betyr bare hvor mye ekstra metall som er brukt. (kjøleblokker osv) Det er ikke unormalt at billigprodukter har ekstra blokker med metall bare for å få det til å se ut som om det er god kvalitet. Jeg sier ikke at q-tec er et bra merke, men glem den ideen om at vekt = kvalitet. Selv har jeg kjøpt en q-tec psu til søsterns pc. var den billigste psu'en jeg fant , har man ikke mye penger så kjøper man billig. Kjøper man billig er det som et lotteri, enkelte psuer suger, andre kan fungere fint. (litt OT, jeg kjøpte meg en best tools dremel til 250kr, den første døde med en gang, fikk ny på garanti. Den nye fungerer helt supert og har kappa mye . 6434110[/snapback] kombinasjonen av vekt, pris og specs på nettet gjør det safe. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 nei. Q-tec overrater PSUene sine til det ytterste. De oppgir max PEAK output, altså det PSUen klarer over mindre tid, istedet for max sustainable output, så den reelle ratingen på den PSUen vil jeg si er mye mer nærere 450w vil jeg tro. er nok feil dette MrLee, leste en review av Q-tech 650W og den bikka faktisk under på 350W..... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Q-Tec skrekk historie(ganske kort): en jeg kjenner kjøpte en eller annen qtec PSU, den svidde av hk, det var ikke noe feil på valg av V, den bare svide av hk... Hold dere unna qtec 6434070[/snapback] Jeg så litt på ny PSU nå. Er denne eller denne eller denne bra? god kvalitet og ikke så mye støy? 6434112[/snapback] etter det jeg har skjønnt, lestog hørt er at aspire har gode psuer til lav pris. men enkelte av de har optil 3 vifter.... noen som har samme mening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå